Hoe opstappen zonder zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe opstappen zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:33

Orange_peach schreef:
Waarom zet je niet een stoel aan de poort? eventueel kan je hem nog vastbinden? jij kan naast je pony blijven totdat de poort dicht is ... dan via de stoel opstappen maar er kan toch niemand weglopen met je stoel.

Dat is misschien inderdaad wel wat Ja Normaal gezien kan ik makkelijk wat bij de poort zetten waar niemand anders er last van heeft, of toch niet veel last in ieder geval.. maarja, of de eigenaar het zo leuk vind dat ik z'n spullen buiten zet? Clown (en volgens mij zijn er nog niet eens geschikte tuinstoelen .. die wat er zijn zakken door als ik erop ga staan denk ik Huilen van het lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:34

moonfish13 schreef:
ehm, trampoline in de bak of waar je dan ook rijd scoren.
dan kan je via de zijkant of via de achterkant zoals [***] zegt Tong uitsteken
niet een te grote aanloop nemen anders vlieg je er over heen in plaats van er op Tong uitsteken
nee grapje, gewoon een plastic tuinstoel?

Dan zou ik er waarschijnlijk wel opgeraken ja Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:35

Serendipity1 schreef:
Je moet gewoon oefenen Clown
Hoe groot is ie? Manen vastgrijpen en zo hoog mogelijk springen Tong uitsteken
Kleine tip: Oefen als er niemand aan het kijken is Haha!
En verder, als je buiten aan het rijden bent en je moet er af, kijken of er kleine hoogteverschillen zijn in de grond.. plaats je paard op het lage gedeelte en jezelf op het hoge, scheelt ook al Tong uitsteken

1.45m (ik ben 1.60m). En gewoon oefenen ja, ik vrees het ook Clown

Hoogteverschillen .. probleem is dat die verschillen meestal niet groot genoeg zijn voor mij Bloos Huilen van het lachen

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:36

Mijn paard kon liggen op commando Tong uitsteken als ik er dan buiten afgegleden was of moest afstappen o.i.d. liet ik hem liggen, ging ik op zijn rug zitten en dan stond hij weer op Haha! . Deze methode duurt alleen wel ff om aan te leren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:40

MLoeser schreef:
Mijn paard kon liggen op commando Tong uitsteken als ik er dan buiten afgegleden was of moest afstappen o.i.d. liet ik hem liggen, ging ik op zijn rug zitten en dan stond hij weer op Haha! . Deze methode duurt alleen wel ff om aan te leren Knipoog

Haha! Daar had ik inderdaad ookal aan gedacht .. zou wel een oplossing zijn Clown
Maarja, tegen dat we dat aangeleerd hebben heb ik (hopelijk) ook wel weer gewoon een goed passend zadel Tong uitsteken
(is wel iets voor in de toekomst misschien, altijd leuk Knipoog )

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:42

Ach proberen is altijd leuk Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:46

[***] schreef:
Orange_peach schreef:
Waarom zet je niet een stoel aan de poort? eventueel kan je hem nog vastbinden? jij kan naast je pony blijven totdat de poort dicht is ... dan via de stoel opstappen maar er kan toch niemand weglopen met je stoel.

Dat is misschien inderdaad wel wat Ja Normaal gezien kan ik makkelijk wat bij de poort zetten waar niemand anders er last van heeft, of toch niet veel last in ieder geval.. maarja, of de eigenaar het zo leuk vind dat ik z'n spullen buiten zet? Clown (en volgens mij zijn er nog niet eens geschikte tuinstoelen .. die wat er zijn zakken door als ik erop ga staan denk ik Huilen van het lachen )

ahjoh..er heeft vast nog wel iemand in je familie/vrienden kring die een oude (stevige) stoel of kruk over heeft?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:50

Misschien zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:52

oomens schreef:
Misschien zo?

Ja, juist .. dat heb ik in het verleden ook wel eens geprobeerd (andere paarden) .. was ook niet zo'n succes Huilen van het lachen
Maar wie weet Vork Als je niet probeert ...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:58

gewoon een flinke boomstronk buiten het hek neer leggen? nemen ze ook niet zo gauw mee en makkelijk opstapje, er worden vast wel ergens bomen gezaagd waar je er eentje van kan meenemen....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:16

Maar voor zoverre ik het hier in het topic lees, heeft het paard last van rugproblemen en mensen adviseren om vanaf de grond op te springen?

Dat is wel het laatste wat ik dan aan zou raden. Weet je hoe zwaar dat is voor een paard?
Lijkt me geen slim plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:45

Bon, ik ben er vandaag opgeraakt (niet door springen trouwens, omdat het inderdaad niet ideaal is voor een pony, en ook ik kan het blijkbaar gewoon niet .. heb wel geprobeerd maar van het moment ik kracht zet krijg ik pijn in mijn knie.. dus ik kan niet doorspringen..) maar ook weer eens zo snel (naja, zelfs sneller) eraf Clown Zie verslag van de dag voor meer info ...

Maar het opstappen ging goed, de buren hebben een heel interessante, grote, stevige, stenen brievenbus (en ze waren niet thuis Clown) ... Knipoog

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:45

Citaat:
Denk dat ik inderdaad misschien maar gewoon veel moet gaan oefenen ... gelukkig heb ik een geduldig beest, hij zal alle geduld kunnen gebruiken Vork

Pony is 1.45m (ben zelf maar 1.60m btw) maar snap niet wat je wil zeggen?

Langs achteren erop springen wordt niet veel gedaan? Vork
Dat zou ik misschien nog wel kunnen.. heb het vroeger wel een aantal keer gedaan ( Bloos ) en toen geraakte ik ook op een paard van 1.58m .. dus dat zou moeten lukken .. is alleen niet zo ideaal en weet niet of ik het nu nog kan .. (maar langs achteren ging dus beter dan langs opzij, dat heb ik nog nooit klaargespeeld, zelfs bij een shetlander lag ik eraf Bloos maar dat is wel al een jaar of 8 ofzo geleden Tong uitsteken).

Wat ik ermee wil zeggen is, dat je bij een groter paard lang niet zo makkelijk bij de grond kan en dus het krukje niet weg kan schoppen.
Met een pony van 1.45 kan het wel, zo groot is mijn pony ook! Ja
Gewoon heel veel oefenen! Het is mij gelukt, dus jou zal het ook zeer zeker lukken.

Veel succes. Knipoog

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:05

Rugzak om, inklapbaar krukje erin.. Tadaa! Haha!

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:00

Ik spring er altijd op Tong uitsteken

Mijn paard is 1.65, ik a gewoon door mijn benen neem een sprong (dan hang ik over de rug) en dan sla ik mijn been erover... en ik zit... heel makkelijk, maar je paard moet wel blijven staan anders gaat het erg lastig

liindaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:04

ik liet mn verozrgpony gewoon stilstaan en dan met een aanloopje erop,
maar niet alle pony's willen zo goed stilstaan Tong uitsteken

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:19

waar ik vroeger reed gebruikte wij geen zadels dus dat was even leren opspring maar ik zocht gewoon naar een opstapje, alles wat ik kon vinden Lachen

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:23

Poetsbak, kratje, krukje, er is vast wel iets wat je langs de poort kan zetten, zonder te veel waarde, mocht het dan toch weg raken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:43

Opstapje is wel te regelen, suggesties genoeg hier.
Hou er wel rekening mee dat je je heupen erg gaat voelen als je lang zonder beugels gaat rijden. Meteen een paar uur rijden zonder zadel wordt erg pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:31

tamary schreef:
Opstapje is wel te regelen, suggesties genoeg hier.
Hou er wel rekening mee dat je je heupen erg gaat voelen als je lang zonder beugels gaat rijden. Meteen een paar uur rijden zonder zadel wordt erg pijnlijk.

Pijnlijk .. vooral voor het gezicht ja Huilen van het lachen Clown
Hoelang zou ik erop gezeten hebben voordat het gebeurde .. zeker een uur, misschien anderhalf .. daarrond ergens denk ik. Had nog nergens last van ..

Maar een paar uur bedoelde ik ook niet letterlijk, maar gewoon dat ik het ook niet over een kwartiertje in de bak ofzo had Tong uitsteken Sowieso blijf ik toch altijd op een afstand die ik ook nog (makkelijk) te voet kan doen als dat nodig zou zijn .. dus dan ben je al wat beperkt qua rondrijden en dus ook de tijd .. (en dat het handig kan zijn dat je gewoon te voet terug kan heb ik ook al meteen ervaren Vork )

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:39

ik had zelf niet echt ergens last van als ik zonder zadel reed, maar dat zal wel door gewenning komen ofzo

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:27

de fransen gebruiken soms om op te stappen een soort trappetjes,
mischien kan je die ergens op de kop tikken marktplaats ofzo Vork

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:11

Een krukje, Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:16