paard verkocht, pas over 2 maanden ophalen, wat afspreken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: paard verkocht, pas over 2 maanden ophalen, wat afspreken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:06

fjordnina, 30 euro per maand voor stalling is wel erg goedkoop.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:10

ik zou haar het hele paard laten betalen. dan een contract maken waarop staat dat het haar paard is. en haar de papieren geven.

dan ga je naar de staleigenaar en zeg je dat het haar paard is. dan ben jij van alle drukte af.

hoefsmid kun je doen. dan geef je aan dat je mee leeft.
en als je al die tijd het paard blijft rijden, dan zou je daar ook weer iets voor op moeten stellen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:40

Nibbit schreef:
fjordnina, 30 euro per maand voor stalling is wel erg goedkoop.

Dat weet ik, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om als vorige eigenaar serieuze pensionstalprijzen te berekenen terwijl het paard er alleen maar staat.
30 euro zal ongeveer je kostprijs zijn. Je hebt een paard verkocht, moet je er dan nóg meer op willen verdienen?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:48

30 euro is ook zeker niet de kostprijs hoor. (behalve als hij dag en nacht buitenstaat)

en daarbij staat het paard op pension dus deze vlieger gaat sowieso niet op.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:54

Als ze nu het paard hebben gekocht draaien zij vanaf nu ook op voor de kosten én risico's. Zo zou ik het dus ook in het contract zetten. Dat jij nog wel even de Hoefsmid doet vindt ik gewoon netjes.

Iets wat jullie samen overeenkomen en ondertekenen is rechtsgeldig. Dat zij wellicht bij ophalen het restand betalen is aan jou, maar ik zou gewoon er voor zorgen dat alles nu betaalt is en er zo gezegd geheel je handen vanaf trekken. Zo kom je ook niet in de problemen.

Willen ze dat jij het paard nog 2 maanden vorzorgd en bijv rijdt, dan moet je dat ook in het contract zetten, en daarbij ook dat dat op risico van de eigenaar is (hun dus) En daarvoor mag je vindt ik zelfs kosten berekenen voor jezelf !!

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:41

Volg ik even dit topic, zit met een soortgelijk geval.
Mijn drachtige merrie en veulen zijn verkocht naar Nederland. Aangezien het veulen nog geen vier maand is en veulen en merrie niet voor dezelfde eigenaar zijn, blijven ze hier tot eind van de maand nog staan. Contract is getekend op 29 juli en daar staat in dat ze verkocht is aan (...) maar er is nog niks betaald(staat er stom genoeg niet in).Ze zouden op 1 september worden gehaald.

Met dit alles te lezen, begin ik wel me wat zorgen te maken...Tenslotte is ze volgens het contract niet meer mijn eigendom maar als er iets gebeurt...ik heb nog steeds de onderhoudskosten...
Heb al even gebeld naar de nieuwe eigenaar of ze haar vroeger willen ophalen maar ze hebben nog niet teruggebeld.Even een extra contractje maken ivm de kosten deze maand is wel moeilijk aangezien de eigenaar op twee uur rijden van hier woont.
Ik hoop dat het iemand is die betrouwbaar is...