word ik belazerd of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Re: word ik belazerd of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:59

Urielle schreef:
ALTIJD laten keuren door een onafhankelijke dierenarts, ALTIJD!!! Al koop je een paard van je beste vriend Knipoog
Als hij niet van het erf af mag, betaal dan je eigen DA kilometervergoeding of bel een andere dierenarts in de buurt op om te komen keuren. Laat die ook de CD met foto's zien en let goed op wanneer ze gemaakt zijn, bij twijfel opnieuw op de foto.

Idd, en als het een beetje een prima locatie is waar het paard nu staat, is het voor geen enkele erkende paardendierenarts een moeite om het daar te doen.
Gewoon opnieuw laten doen is mijn advies.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:00

mell_sterre schreef:
shadowprince schreef:
kan die man van de kliniek niet bij die man komen dan?

nee want die man heeft niet het officiele terein om het paard te laten keuren.. hij heeft geen harde bodem.

Dan is het probleem toch meteen opgelost?
Een klinische keuring kan alleen juist plaatsvinden als zeker de bodem voldoet.

Meid, laat hem ergens anders keuren, en dan gewoon op een kliniek.

Edit: Neem dan meteen je cd'tje mee, en laat die ook door dedesbetreffende onafhankelijke arts bekijken. Let idd goed op de datum, initialen van de kliniek, en de gegevens van het paard.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:09

Silly1972 schreef:
Waarom is hij 2 weken geleden wel röngologisch gekeurd, maar niet klinisch? meestal doen ze de Klinische nl eerst, als hij daarop al afgekeurd word, gaan ze nl niet de kosten voor de rntgen aan.
Ik vind het ook een vreemd verhaal en zou maar goed uitkijken als ik jou was.

Dat dacht ik nou ook!

Het staat wel leuk om te zeggen dat ie röntgenologisch is goedgekeurd, maar dat zegt niets over de staat van de pezen, de rug en hals.

Op je strepen gaan staan Knipoog . Hij wil dit paard verkopen. Als hij er écht van overtuigd is dat het paard gezond is, laat hem dan maar eens verklaren waarom de kliniek dat niet mag bevestigen.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:10

en anders gaat hij maar mee naar de kliniek toch? als hij jouw niet vertrouwd

mell_sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:17

ik heb hem net gebeld en hij wil nu eerst zelf door een dierenarts laten kijken of de bult echt niet schadelijk is voordat wij hem laten keuren. en anders wil hij alles terug draaien.. en hij heeft nog een heleboel andere smoesjes.. dus meneer belazerd gewoon de heleboel

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:18

Niet doen dus!!!!!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:19

Direct geld terug eisen en op zoek naar een ander paard!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:25

mell_sterre schreef:
ik heb hem net gebeld en hij wil nu eerst zelf door een dierenarts laten kijken of de bult echt niet schadelijk is voordat wij hem laten keuren. en anders wil hij alles terug draaien.. en hij heeft nog een heleboel andere smoesjes.. dus meneer belazerd gewoon de heleboel

Overduidelijk.
Geld terug halen en wegwezen.
Ik vraag mij ook af wat de reden was om foto's te maken. Kans is groot dat er inderdaad iets niet klopt met dit paard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:55

mell_sterre schreef:
shadowprince schreef:
kan die man van de kliniek niet bij die man komen dan?

nee want die man heeft niet het officiele terein om het paard te laten keuren.. hij heeft geen harde bodem.

Hoofdstel aan, longe of hengstenketting aan en gewoon op de weg voor het erf een eindje laten lopen aan de hand. Knipoog Er zijn heel veel stallen die niet genoeg verharde weg hebben (lang genoeg) om betrouwbaar te laten keuren dus dat is heel normaal.
Ik denk zomaar dat dit paard echt gewoon niet in orde is, zeker met je laatste update erbij Knipoog

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:54

jouw kliniek kan niet komen om te keuren want hij heeft geen goede bodem. Wat deed die andere DA daar dan? Op stand buigproeven uitvoeren? (of begrijp ik het nou niet?)

calvaro00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:10

mell_sterre schreef:

Hiermee is toch niks aan de hand?
Als die man nou eerste zijn DA laat kijken of het goed is doet hij dit toch.
Mocht hij zeggen dat alles goed is laat je je eigen DA er gewoon naar kijken zodat je het zeker weet.

Mocht zijn DA al zeggen dat het niet goed is draait hij toch alles terug, dus krijg jij je geld terug en heb jij nog geen DA kosten eraan uitgegeven.
Dat is toch mooi dan, kun je dan verder zoeken.

Dit wil niet zeggen dat het tot nu toe niet wazig verloopt allemaal met die man, maar met het laatste telefoontje vind ik dat hij het goed oplost, of moet jij "zijn" DA kosten betalen?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:16

vreemd verhaal......handgeld kan je hopelijk terug krijgen....

en goede les voor volgende aankoop...

gewoon laten keuren door da van jou keuze en liefst op kliniek.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:20

in schotland zit een afdeling van het kwpn is me verteld,vandaardat het een schots nederlands warmbloed paard is denki ik

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:11

Ik heb ook een scottisch dutch warmblood, is hij in schotland gefokt en door wie ?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:29

is die ´keuringsarts´ die de klinische keuring heeft uitgevoerd wel een dierenarts geweest en niet een keuringsarts van de verzekering bijvoorbeeld?
als het je nog lukt zou ik van de koop afzien, zeker als je niet je eigen keuring mag uitvoeren, jij bent tenslotte degene die de onderzoeksplicht hebt dan mag je toch ook zelf wel bepalen door wie en waar. Hij kan toch meegaan als hij het niet vertrouwd of iemand anders meesturen?

hij gaat nu alleen die bult laten keuren dus de rest vd klinische keuring zal dan alsnog moeten gebeuren want dat was nog niet gebeurd zei je, mocht je hem toch kopen laat dan alles op papier zetten en laat je eigen DA alsnog komen en een bloedje trekken en de foto´s nakijken.
Ik vind dit zaakje genoeg stinken om naar een ander paard uit te gaan kijken, geen hand vol maar een land vol!

mell_sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 09:02

ff een update!
de verkoper heeft mij net gebeld en gezegt dat hij alles terug draait. dat hij een dierenarts had voor honden en katten enz. hij wist dat de bult om een pees was gegroeid. dus ik krijg mijn geld terug gelukkig en ga vrolijk weer op zoek naar een ander opvallend allround paardje!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:04

Geld direct ophalen voordat ie zich bedenkt!!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:06

Ik zou nooit een paard kopen als ik het niet mocht laten keuren door mijn eigen DA... Dan gaan er bij mij allerlei allarmbellen rinkelen, sorry... En wie zegt dat dat CD'tje bij dit paard hoort? Je bent er zelf niet bij geweest dat de foto's gemaakt zijn en een CD'tje is makkelijk te kopieren of achter te houden.

Nooit weer zo een paard kopen hoor, je moet er echt een goed gevoel bij hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:11

mocht je je er toch nog mee inlaten. (wat ik me niet kan voorstellen maar dat terzijde.) zou ik ook even een chipapparaat langs het paard zijn hals laten halen en kijken of het wel overeen komt met het nummer in het paspoort en het keurings rapport.

verder wens ik je succes en hoop ik dat je je geld trug krijgt.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:19

mell_sterre schreef:
ff een update!
de verkoper heeft mij net gebeld en gezegt dat hij alles terug draait. dat hij een dierenarts had voor honden en katten enz. hij wist dat de bult om een pees was gegroeid. dus ik krijg mijn geld terug gelukkig en ga vrolijk weer op zoek naar een ander opvallend allround paardje!

Goed zo!! Er zijn nog genoeg leuke paarden hoor! En je bent gelijk een stuk wijzer nu.
ontzetten veel succes met je zoektocht en dat je maar een leuk paardje mag vinden!
Haha!

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:05

succe smet het zoeken naar een eventueel ander paard.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:28

Zou haast denken dat de verkoper meeleest hier, en bang is voor zijn naam....

Fijn dat het voor jou zo goed lijkt af te lopen nu!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:47

om even in te haken,er word gezegt dat het niet klopt,dat je wel foto's hebt maar geen keuringsrapport,want ze doen eerst de klinische keuring?en dan maken ze pas foto's,en waarom zijn er dan alleen foto's gemaakt van het paard?
wou dit toch even uit de wereld helpen.
ik laat mijn paard namenlijk rontgenkeuren,gewoon voor mezelf,zodat als ik een jong paard aanrij,en later wil verkopen,ik niet voor de verassing kom te staan,dat er b.v een ocd in zit of wat dan ook,je kunt je paard gewoon thuis laten rontgenen,dus vandaar dat je dan alleen foto's hebt,een klinische keuring is een moment opname.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:15

gelukkig alles weer opgelosd, wel klasse trouwens van die man!

zo heb ik al wel eens paarden wezen kijken, normaal mag je er even bij en even alles voelen etc. maar dit ging heel anders: hij ging aan het halster en werd direct de bak ingegooid, een meisje zei zal ik het zadel even pakken, maar werd direct gezegd van ach nee dat hoeft niet.....

ik stond er verbaasd van, ik denk van nou k weet niet hoor.toen deden ze een beetje moeilijk over een keuring.
vond het wel een leuk diertje maar ja kon er nix van zeggen.
toen heb ik her en der wat nagevraagd en bleek dat er andere mensen ook al waren geweest en die hadden hem al wel laten keuren, wat dacht je: beestje had een rugprobleem, en dat als driejarige....dus direct afgeketst

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:04

Gelukkig zeg, succes met het verder zoeken!