Discipline-dilemma....wat doen we..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Discipline-dilemma....wat doen we..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:59

Doe je dat met hetzelfde paard?

Dressuur op zich vind ik niet verkeerd, kijk er ook graag naar.
Misschien is de tegenzin ook wel een beetje ontstaan met de lessen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:00

Ja hetzelfde paard. Heb helaas geen geld en tijd voor een 2de.

Wel goed zorgen dat je de 2 disciplines goed gescheiden hou.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 01-08-08 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:01

Nee, ik ook niet hoor Knipoog

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:00

zoek eens info op over de academische rijkunst. Wel dressuurmatig maar het plezier en lossigheid van western.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:27

Er is in NL minstens 1 persoon die Emiel Voest combineert met Bent Branderup. Misschien zijn er ook wel meer. Kan een goeie combi zijn voor wat je zegt te zoeken.

Ik vraag me wel af hoe het kan dat jouw instructeurs de lat te hoog leggen? (Hoeveel heb je er al geprobeerd?)
Het lijkt mij dat je als lesser aangeeft wat je wel en niet wil en kan. Ik kan me voorstellen dat jij iets aangeeft als:
- ik heb geen grote ambities
- ik wil niet werken met dwang, maar bouwen aan vertrouwen
- ik wil niet tot in den treuren puntjes op de i gaan zetten
- ik wil wel plezier beleven aan het rijden
- ik wil wel de knopjes voor links/rechts, gas/rem erop zetten
- ik wil wel op een verantwoorde manier leren rijden (balans enzo), zodat ik mijn paard niet onnodig last bezorg, en zodat zijn souplesse en bespiering in orde blijft

Ik kan me ook voorstellen dat er instructeurs zijn die (vinden dat ze) overgekwalificeerd zijn. Goed zoeken dus, en duidelijk zijn in wat je wilt.
Maar weet je intussen eigenlijk nog wat je wil bereiken? Als ik jouw topics een beetje goed gevolgd heb, kan ik me herinneren dat je buitenrijden en endurance zo geweldig vind.
Gaat dit nu overboord? Of blijft dat het doel, en pak je de dressuur op om "gymnastiseer"-redenen, om in een later stadium de conditie voor endurance weer op te gaan bouwen?

Als ik je topics lees, dan zie ik - al dan niet tussen de regels door - een hoop onzekerheid over wat je nu wel of niet wilt.
Alvorens je in het volgende avontuur te storten, is het misschien goed om pas op de plaats te maken, om aan jezelf te werken, en doelen te stellen waar je écht voor wilt gaan.

Succes met je keuzes!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:32

Waarom niet proberen?

En de spullen zie ik het probleem niet zo in. Een hoofdstelletje moet het probleem niet zij, dat is niet zo duur(en je kan eventueel ook gewoon met je engelse hoofdstel doorijden). En je hoef niet direct op een western zadel te zitten toch? (ik heb ook verschillende pony's met een western zadel engels ingereden omdat dat het enige passende zadel was wat voor handen was, pony ziet het verschil niet hoor Knipoog ).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:06

Klinkt alsof je niet zozeer een andere discipline moet zoeken, maar vooral een leukere instructeur. Basis voor western en dressuur is gewoon hetzelfde, ik krijg de indruk dat jij je toch vooral bezig wil houden met een basis die goed is, dus is de oplossing puur het zoeken van een instructeur (m/v) die het jullie op een leuke manier aanbiedt. Dat kan een westerninstructeur zijn, maar net zo goed een dressuurinstructeur. Ik heb zelf in het verleden veel baat gehad van instructrices uit de westernhoek (deels richting doma vaquera), maar heb nu les van iemand uit de dressuurhoek, waarbij we wat puntjes op ietjes zetten Tong uitsteken
Zoek dus gewoon een fijne instructeur, eentje die kennis van zaken combineert met inzicht in zijn leerlingen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:05

hai,

Wat is er gebeurdt met je endurance ambitie's?Ik heb je vorig jaar in laag soeren ontmoet.Toen was je daar al zo enthousiast over en laatst een mooi nieuw zadel.

Maar ja je moet altijd je hart volgen.Ik ben zelf ook heel lang zoekende geweest.Van dressuur ,springen,cross,endurance naar western en uiteindelijk mijn geluk in het mennen gevonden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:36

Wat betreft het te hoog leggen van de lat.
Silence heeft als ik instructeurs zo hoor, echt de potentie om hoog in de dressuur te komen. En dat willen ze er graag uit krijgen.
Maar niet beginnen bij de basis, maar hem meteen moeilijke oefeningen laten doen.

Ben momenteel ook alle optie´s voor andere instructie aan het zoeken.

Endurance was inderdaad de planning. Op zich is het er nog, want ik vind het super.
Maar gekeken naar de afstanden naar de wedstrijden, rijden we die niet zo heel veel.
En daardoor zoek ik iets, waar we ook verder thuis met volle plezier aan kunnen werken.