Er is in NL minstens 1 persoon die Emiel Voest combineert met Bent Branderup. Misschien zijn er ook wel meer. Kan een goeie combi zijn voor wat je zegt te zoeken.
Ik vraag me wel af hoe het kan dat jouw instructeurs de lat te hoog leggen? (Hoeveel heb je er al geprobeerd?)
Het lijkt mij dat je als lesser aangeeft wat je wel en niet wil en kan. Ik kan me voorstellen dat jij iets aangeeft als:
- ik heb geen grote ambities
- ik wil niet werken met dwang, maar bouwen aan vertrouwen
- ik wil niet tot in den treuren puntjes op de i gaan zetten
- ik wil wel plezier beleven aan het rijden
- ik wil wel de knopjes voor links/rechts, gas/rem erop zetten
- ik wil wel op een verantwoorde manier leren rijden (balans enzo), zodat ik mijn paard niet onnodig last bezorg, en zodat zijn souplesse en bespiering in orde blijft
Ik kan me ook voorstellen dat er instructeurs zijn die (vinden dat ze) overgekwalificeerd zijn. Goed zoeken dus, en duidelijk zijn in wat je wilt.
Maar weet je intussen eigenlijk nog wat je wil bereiken? Als ik jouw topics een beetje goed gevolgd heb, kan ik me herinneren dat je buitenrijden en endurance zo geweldig vind.
Gaat dit nu overboord? Of blijft dat het doel, en pak je de dressuur op om "gymnastiseer"-redenen, om in een later stadium de conditie voor endurance weer op te gaan bouwen?
Als ik je topics lees, dan zie ik - al dan niet tussen de regels door - een hoop onzekerheid over wat je nu wel of niet wilt.
Alvorens je in het volgende avontuur te storten, is het misschien goed om pas op de plaats te maken, om aan jezelf te werken, en doelen te stellen waar je écht voor wilt gaan.
Succes met je keuzes!