Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joyce B schreef:Een dierenwinkel weet ook niet altijd dat het diertje ziek is (cavia/konijn) maar als die binnen no-time ziek wordt en dood gaat, heb je vaak wel garantie en kun je een "nieuwe" krijgen omdat het niet aan de (levens) verwachtingen voldeed.
Je kunt er in elk geval mee terug gaan en proberen je geld terug te krijgen of te ruilen.
En het hoeft niet pers'e opzet te zijn. Door de omstandigheden kan het heel goed zijn geweest dat de eczeemgevoeligheid wel aanwezig was, maar niet zichtbaar door de omstandigheden waarin het paard gehouden werd. (omgeving en weinig buiten)
Ik zou proberen het op een positieve manier op te lossen met de handelaar. Die is er vast ook bij gebaat zijn goede naam te behouden.
Mandy_89 schreef:Bij de stal waar ik sta zijn nog 12 andere paarden, waarvan 1 fries met exceem, maar die had dat al voordat ze hier kwam.
De rest heeft nergens last van. Dus in deze omgeving valt het mee.

nickyu schreef:nogmaals exceem kan als donderslag uit heldere hemel komen
kan dus heel goed dat die handelaar heleaal niet gelogen heeft
en er echt niks van af wist
of dat het arme dier uberhaubt nog noiit exceem gehad heeft ...

GvdT schreef:Mandy_89 schreef:Bij de stal waar ik sta zijn nog 12 andere paarden, waarvan 1 fries met exceem, maar die had dat al voordat ze hier kwam.
De rest heeft nergens last van. Dus in deze omgeving valt het mee.
Niet ieder paard krijgt zomerexceem of is er even gevoelig voor.
Wel vreemd dat je paard niet schuurde bij de handelaar als ze daar ook even buiten kwam en de rest van de dag enorm de kand had om te schuren.
Mijn paarden schuren ook als ze naar binnen gaan en ze zijn nat, maar die hebben echt geen zomerexceem.
Mjay schreef:voor het zelfde geld wist deze handelaar wel van de exceem en heeft hij gewoon een middel gespoten (corticosteroiden) waardoor de jeuk weg bleef en hij het paard goed kon verkopen.......ik vertouw handelaren gewoon niet ze zullen veel te snel iemand voor de gek houden om een paard goed te kunnen verkopen...... als ik jou was zou ik echt contact zoeken je kan natuurlijk zelf wel aan de gang gaan met jeuk onderdrukkende middelen maar daar zit je dan de rest van het leven van die pony aan vast en of je dat wil......kost een hoop tijd en vooral geld als je een paardje al lang hebt is het anders maar als je hem net hebt gekocht vindt ik het toch het overwegen van terug draaien van de koop na