De kans van mijn leven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re: De kans van mijn leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:24

[PP] -> [VSW]

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:31

Belangrijk is ook om te weten of dat je je stal vol kunt krijgen...

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:10

Vie schreef:
[PP] -> [VSW]

Ik ben hier net, maar wat betekend dit???

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:18

Dat het topic verkeerd stond en verplaatst is naar het goede forum (paardenpraat > verzorging, stalling, weide)

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:19

Ohhhh oke, thanks voor de uitleg.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:24

zo spannend zeg! Ik ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag!

HorsFriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:24

En ga je hem kopen???? we wachten allemaal wel dnek ik of je t doet.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:28

Ben je al wezen kijken en praten?

xxxmalouxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:32

ik denk aan zo'n 200-250m euro per maand en ja het is te doen alleen je vriend moet ook van paardnhouden natuurlijk
xxxmalou

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:24

Ze gaat vrijdag toch pas?
Of heb ik nu verkeerd gelezen?

talita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:49

Leuk zeg,
alleen die bedragen die ik hier voorbij zie komen, denk niet dat veel mensen in het oosten dat betalen.
Best veel aanbod.
Voor 150 a 175 heb je hier volpension met dezelfde faceliteiten.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 09:49

HorsFriendje schreef:
En ga je hem kopen???? we wachten allemaal wel dnek ik of je t doet.

Nee ik ga aankomende vrijdag kijken en met de eigenaar praten!!! Vork
Dus nog even geduld lieve mensen....

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:51

Ben benieuwd, het is inderdaad echt een droom die uitkomt zoiets....

Brendaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:26

Omdat er een binnenbak is, kun je behoorlijk hoog gaan zitten, ik en vele met mij vinden dit een enorm voordeel. Ik zou in de randstad en nabije omgeving rond de 250-300 euro gaan zitten en in de buitenregio's 225-250 euro.

Wat een megakans!! Superleuk!

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:50

Een waakhond is altijd handig voor extra toezicht!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:12

Wil je ook nog blijven werken? Lijkt me wel vrij pittig om dan ook nog de verzorging van de paarden erbij te houden.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:40

xmaddyx schreef:
Een waakhond is altijd handig voor extra toezicht!

Daarvoor kan ze op mijn site kijken. Haha!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:52

Brendaaa schreef:
Omdat er een binnenbak is, kun je behoorlijk hoog gaan zitten, ik en vele met mij vinden dit een enorm voordeel. Ik zou in de randstad en nabije omgeving rond de 250-300 euro gaan zitten en in de buitenregio's 225-250 euro.

Wat een megakans!! Superleuk!

Ik zie het bedrag toch een heel eind lager hoor. Je kan imo geen 250 euro gaan vragen voor een stal waar de eigenaar elke dag zelf moet gaan uitmesten en buiten zetten.
Het type eigenaren dat kiest voor een stal met veel faciliteiten is vaak niet bereid dat zelf te doen.

Bovendien stel ik de vraag wie er toezicht gaat houden overdag als jullie gaan werken. Want dat hoort ook bij de service van een pensionstal: dat er de hele dag iemand is om de paarden in de gaten te houden als er wat gebeurt ed.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:58

Ik zou ook even uitzoeken wat pensionstallen bij je in de buurt vragen voor stalling. Ik heb het idee dat de prijzen per regio ook best verschillen. Als jij veel meer gaat vragen dan bijv. een stal 3 straten verderop, krijg je het nooit vol, ook al heb je je zaakjes goed in orde.

Succes!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:51

regio's verschillen echt heel erg... heb ook geen idee hoe dat zit in die regio.
ik weet niet of er ook andere stallen in de buurt zitten?
en de mensen die evt wilden huren zijn die ook bereid om een normale pensionprijs te betalen of willen die voor een dubbeltje op de eerste rij? allemaal dingen die meespelen.

het is wel een mooie kans en het klinkt echt als een droom maar ik zou voorzichtig zijn en het 3 keer narekenen... zonde als je het niet draaiend krijgt...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:20

In het oosten des lands betaal je tegenwoordig ook al tussen de 200 en 250 voor zulke faciliteiten. Je zit dan wel aan de bovenkant van de markt kwa prijs. Er zijn hier tal van boertjes die nog gewoon een paar stalletjes verhuren met een buitenbakje, daar betaal je dan ongeveer tussen de 160-190 euro voor, incl voer en bodembedeking en binnen en buiten zetten. De meerprijs zit hem dus in de binnenbak en uitmesten. Makkelijk voor de mensen met een drukke baan en kinders. Je zou 250 euro kunnen vragen maar dan zou ik ook verwachten dat de accomodatie en verzorging picobello in orde is. Dat houd in dat het schoon is (regelmatig vegen en opruimen), de stallen elke dag gemest worden (dus niet opgestrooid), de rijban(en) altijd bruikbaar zijn om te rijden (sproeien en overig onderhoud aan de bodem), gebruik van warm en koud water (inbegrepen).

Ik zou zelf noooooit een pensionstal beginnen. Ben gek op paarden, maar de mensen die erbij horen Misselijk . Bedenk dat je nooit prive bent. Je hebt altijd mensen over je erf, met name in de (late) avond uren. Je moet hard werken. Stallen doen, paarden binnen en buiten, onderhoud gebouwen, bakbodem, erf, parkeerplaats, beplanting etc. Daarbij krijg je altijd gezeur dat je het niet goed doet. Pietje moet in de ochtend een 150 gram poeder, truusje mag niet naast witje staan omdat truusje schimmels niet leuk vind, tarzan moet 4 x daags gestapt worden omdat die niet op de wei mag vanwege blessure gevaar, en constant zijn er allerlei ruzies en fetes tussen eigenaren, roddel en achterklap is vaak de geeikte oorzaak. Dus nee, voor mij geen pensionstal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:21

Hier heb ik hetzelfde maar betaal 175 per maand (drenhte) en hoef niks zelf te doen Knipoog en de hele dag toezicht dus meer dan 175 zou ik zeker niet geven

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:30

marquez1 schreef:
Je zit dan wel aan de bovenkant van de markt kwa prijs.

en dan de vraag of er werkelijk ook echt vraag naar is...? (beetje rare zin...) bij ons in de buurt bijv is er niet super veel vraag naar hele luxe stalling naar mijn idee... meer naar simpele weilandjes met schuilmogelijkheid Clown

marquez1 schreef:
Ik zou zelf noooooit een pensionstal beginnen *knip*Dus nee, voor mij geen pensionstal

jij omschrijft het wel helemaal zoals het is... heb op een pension stage gelopen, maar daar werd ik al gek van al het gedoe... laat staan als je eigenaar bent Clown Ach gut

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:40

Citaat:
Het mesten enzo moet door de eigenaren elf gedaan worden, aangezien ik een baan heb en mijn vriendin 2 kleine kinderen( onze vrienden nemen we ook mee!!!!)

Op basis van deze zin zou ik het je afraden TS. eigenlijk heeft geen van jullie de tijd om zich serieus met het pension bezig te houden en het is echt meer werk dan je denkt.
Bovendien denk ik niet dat met de prijzen die ik hier voorbij zie komen mensen bereid zijn om zelf te mesten. Dat wordt op andere stallen voor je gedaan voor dat bedrag.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:54

@ Rianneke; daar sta je nog raar van te kijken hoeveel vraag er op het moment is. Ik sta op een kleinschalige pensionstal die een deurbeleid voert. Wij (de stalbaas en pensionklanten) willen niet jan en alleman op stal, het moet er een beetje tussen passen zeg maar. Hier heeft een half jaar een stal leeggestaan, niet omdat er geen vraag was, integendeel zelfs, maar omdat er niemand tussen zat die ons aanstond. Als we iedereen hadden aangenomen had de stal eigenaar nog wel 5 stallen kunnen bijbouwen die dan ook vol stonden. Dus ik denk dat er wel vraag naar is.