Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GermatjeJarig

Re: Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:40

suuzepuus schreef:
ik bedoel mn opmerking over die dekn niert verkeerd, beetje jammer dat daar gelijk weer 'bokt 'gezeik over moet komen. tegen de dazen is een goede reden.

Vraag over het deken kwam ook meteen in mij op hoor, ik dacht een deken is een regen of zomer dek ofzo, met 25 graden..
vliegendeken is natuurlijk weer andere koek.

Maar to the point; bij ons op stal verhaald niemand wat op iemand anders, helaas maar waar het gaat wel eens stuk. Buiksingels kan ook spontaan losgaan, zien we zo vaak, moet je je ijzeren dingetjes iets strakker knijpen.
Dus gewoon lekker zelf een nieuwe kopen, als jij bij mij aan zou komen zou ik ook zoiets hebben van doeg hoor.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:41

Ja en ? Verwacht gewoon dat ze verantwoordelijk met die paarden en de spullen omgaat. En niet dat ik alles moet gaan controleren om te kijken of t goed is toch?

Dat een kruissingel los kan gaan oke. Maar als hij dus bij dr kont goed vast zit dan kan hij niet helemaal van haar rug afglijden en tussen dr voorbenen terecht komen lijkt mij.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:42

Ik denk dat bij iedereen de deken wel een keertje losgaat, hoe goed je hem ook vast hebt gemaakt, en ookal gaat ie anders nooit los. Eens moet de eerste keer zijn.
Ik snap dat het rot is dat je deken kapot is, maar waarschijnlijk kan niemand er iets aan doen.
Dit hoort nu eenmaal bij paarden houden.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:43

Kan altijd gebeuren, als een pony wat gek doet omdat de singel los hangt, of gaat rollen ofzo, kan altijd.

Als jij iemand anders met jouw spullen om laat gaan, dan is dat op jouw eigen verantwoordelijkheid. Als ze het zonder jouw toestemming had gedaan is dat een heel ander verhaal. Nu is het gewoon, eigen schuld, dikke bult.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:47

Het kan wel vergoed worden , Iig vriendin van mij had gewoon het aan de verzekering doorgegeven en dat hoofdstel is vergoed.Maar zij wilde het dus zelf opgeven aan de verzekering toen die mensen erover begonnen.

Vind het toch wel raar.Nooit gebeurt en en nu dat zij die deken opgedaan heb wel.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:48

precies, het is jouw paard en het zijn jouw spullen
nogmaals, ben blij dat ze ze buiten heeft gezet. Vind je opstelling echt heel flauw eerlijk gezegd.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:48

Rare dingen gebeuren wel vaker. Raar maar waar. Lachen

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:49

Inderdaad een lastige situatie. Ook omdat het om iemand gaat die bij je op stal staat en jullie elkaar helpen met de paarden.

Toch vind ik niet dat zij verantwoordelijk kan worden gesteld. Het is natuurlijk niet te bewijzen dat zij nalatig is geweest, maar het lijkt me als je haar er via een sms ook nog op hebt gewezen, dat ze het echt wel goed vast heeft gemaakt. Het is echt mogelijk dat koorden en sluitingen losgaan, hoe goed ze ook vast hebben gezeten. Heb het zelf regelmatig meegemaakt.

Als je verantwoordelijk kan worden gesteld voor de dekens die je bij andere paarden op doet, dan zou ik persoonlijk van geen paard meer de deken willen opdoen. Stel dat je voor schade aan al die dekens verantwoordelijk kan worden gesteld?!

Het is het risico wat je loopt en als je voor 100 % zeker wil weten dat alles echt goed vast zit, dan moet je het zelf doen. Maar dit is voor de meeste mensen die overdag werken/naar school moeten niet te doen. Daarom ben je dan toch aangewezen op andere personen. En om de sfeer goed te houden en elkaar te kunnen blijven helpen, zou ik het verder laten zitten.

Is hetzelfde als paarden de deken van elkaar slopen of elkaar trappen als ze samen in de wei/paddock staan. Als je paarden bij elkaar zet, weet je dat er iets kan gebeuren. In ieder geval blijft het lastig, want ik kan me ook voorstellen dat je baalt omdat je nu een andere deken nodig hebt en je je paardje ongemakkelijk terug vond in de wei.

Sterkte met je beslissing

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:51

Ik heb nog nooit een deken verhaalt op iemand anders Nagelbijten / Gniffelen en de mijne gingen ong. 2 seizoenen mee. Vind het ook erg kinderachtig eigenlijk.
Over losmaken gesproken; ik ken een paard die zijn deken volledig uit kan trekken Knipoog Die moet je dan ergens gaan zoeken in de wei. Deken is dan overigens nog heel ook Clown
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-07-08 21:52, in het totaal 2 keer bewerkt

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:51

ik vind dat de eigenaar gewoon moet betalen.. jij laat iemand anders aan je pony's komen met alle risico's zoals deze.. jammer dan.
gewoon zelf betalen, opgeven aan de verzekering.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:56

Nouja kon t wss beter zelf doen. Als er dan iets mee was wist ik iig dat het me eige schuld was Knipoog Dat t goed had gezeten en nu dus niet.

Van 1 kant kan ik nog van geluk spreken dat t bij deze is gebeurd.Als het bij die andere van mij gebeurd was waren de gevolgen denk niet te overzien.Dat is een paniekzaaier eerste klas en die wordt compleet gek.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:58

je bent en blijfd altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen.
en sommige paarden zijn echt kunstenaars.
beetje jammer dat degene die de deken heefd opgedaan meteen aangevallen word.
als je zeker wil zijn van de spullen van je paard moet je zelf iedere dag de deken er zelf op doen.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:03

Dit was ook pas de 1e keer dat zij dr deken aangedaan heeft en dus gelijk kapot is. Dan zou je dat toch haast denken dat hij niet goed vast gezeten heeft ? Omdat het normaal nooit zo is geweest.
En omdat er ook moeilijk gedaan wordt om t via de verzekering te doen evt.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:07

het kan natuurlijk altijd dat de deken niet goed vast heefd gezeten,maar dat zou ze heus niet bewust hebben gedaan lijkt mij.
ik zou ook tegen gaan spartelen als ik meteen de schuld in mijn schoenen geschoven kreeg.
zij heefd dan wel de deken op gedaan,maar bewijs dat de deken door haar kapot is geggaan is er niet.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:01

De gene die hem dus niet goed vast gedaan is verantwoordelijk Ja
Als iemand met anders mans spullen bezig is is diegene er verantwoordelijk voor.
Zou lekker zijn als ze je zadel op de grond laten vallen en boom breekt Knipoog
Als ze het zelf niet wil betalen Scheve mond waarom zo moeilijk doen over op te geven aan de verzekering ? Dat is toch niet zoveel moeite?
Ik zou t van de andere kant bekijken en het gewoon vergoeden anders is de sfeer toch ook niet goed Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:06

IMO is niemand anders verantwoordelijk voor de ponie en diens spullen dan de eigenaar..........

als je eigenaar iemand anders de ponie laat verzorgen dan blijft deze nog verantwoordelijk.

Dit had misschien wel of niet voorkomen kunnen worden als TS zelf de dingetjes had gedaan....... Misschien is paard wel gewoon dom bezig geweest....... dat kan ook nog.

Bewijs maar eens dat diegene die de deken om deed dingen niet goed vast heeft gemaakt Lachen

Een ding kan ik je wel vertellen....... verhaal nou nooit zo iets op mij, want ik verzet geen stap meer voor je Lachen

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:11

Als ze de verantwoordelijk heid hebt is zij verantwoordelijk.Zo werk dat hier op stal ook. Is een paar keer voorgevallen zulke dingen.

Je kan ook kijken van bewijs maar dat je het wel goed gedaan hebt.Als zij die paarden doet is zij op dat moment verantwoordelijk.
Ik kan me herinneren een topic en daar zei iemand dat haar zus (of vriendin) met de pony aan het stappen was aan de hand en ze de neusriem los had gedaan dat hij kon eten.En die pony trapte op de neusriem en dit heeft die vriendin aan de verzekering opgegeven en dit is vergoed! Dus zo werk het wel degelijk.

Kleine moeite toch.je bent er voor verzekerd ook.Anders wil ik ze wel doen hoor haha

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:14

ik vind dat je niet zo moet overdrijven. het zijn jou paarden en jou spullen, je mag blij zijn dat andere je pony buiten zet.

Ooit ging iemand eens de staart van m'n paard wassen. Toen ging ze hangen en het halstertouw brak. Misschien was het zelfs wel haar 'schuld', want mijn paard hangt nooit. Maar toch heb ik zelf een nieuw touw gekocht en is het nooit in me opgekomen om haar te 'beschuldigen'

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:16

En touw is toch wel wat anders als een deken van 80/90 euro?
Over een touw zou ik ook niet zo moeilijk doen maar over een deken zou ik toch ook woest zijn!
Toch zekers als ze ook zo zouden ontkennen.
Ach je kan wel concluseren dat ze niet toe is aan verantwoordelijkheid voor een paard. Wat nou als je pony zn eigen er door had opgehangen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:22

Je eigen pomy heeft uiteindelijk dat dek kapot gemaakt en gezien die jouw verantwoordelijkheid is denk ik dat een verzekering ook niet uit gaat keren.
Je gaat er bij voorbaat ook vanuit dat ze het verkeerd gedaan heeft terwijl je dat niet met zekerheid kan zeggen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:26

Tja, ik vind het eigenlijk niet zo'n lastige situatie hoor
jij bent zelf verantwoordelijk voor je spulletjes en je pony. Heel cru gezegd: wees blij dat een ander uberhaupt je paard voor je buiten wil zetten.
Dan zeg jij waarschijnlijk: ja maar ik doe het andersom ook....
Dan ben jij ook loyaal, en zijn het leuke afspraken, maar jij bent en blijft zelf verantwoordelijk.
Ik zeg altijd maar: probeer de situatie eens om te draaien, hoe zou je dan denken?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:27

nicky_4you schreef:
Als ze de verantwoordelijk heid hebt is zij verantwoordelijk.Zo werk dat hier op stal ook. Is een paar keer voorgevallen zulke dingen.

Je kan ook kijken van bewijs maar dat je het wel goed gedaan hebt.Als zij die paarden doet is zij op dat moment verantwoordelijk.
Ik kan me herinneren een topic en daar zei iemand dat haar zus (of vriendin) met de pony aan het stappen was aan de hand en ze de neusriem los had gedaan dat hij kon eten.En die pony trapte op de neusriem en dit heeft die vriendin aan de verzekering opgegeven en dit is vergoed! Dus zo werk het wel degelijk.

Kleine moeite toch.je bent er voor verzekerd ook.Anders wil ik ze wel doen hoor haha

Dat was dus een voorval met een paard aan de hand. Dit is een paard dat met een eigen deken - die misschien wel en misschien niet goed zat, dat is niet meer te bewijzen - op het land zonder toezicht liep. Ik ben erg benieuwd of het dan ook wordt vergoed, wie o wie weet dat?

Verder zou ik er geloof ik niet eens opkomen om de verzekering in te willen schakelen. Ik heb paarden dekens met twee dichte kruisbanden én een dichte staartband zien uittrekken, dus ik zou nooit meteen een stalgenoot ervan beschuldigen. Ik krijg uit je posts een beetje de indruk dat er kennelijk al meer speelde met deze stalgenoot dat je gelijk denkt dat de deken niet goed om heeft gezeten?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:32

ik zou het hier ook bij laten en zelf nieuwe deken halen
mss een keer met haar erbij voordoen ho ejij hem bevestigd en klaar
het kan altijd gebeuren dat iets stuk gaat, en je kan niet bewijzen dat zij de deken verkeerd heeft bevestigd
Al zou dat gebeurd zijn, dan is het nog niet met opzet gedaan ook

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 07:35

Dat is nou juist ook gebeurd.Heb het een paar keer voor gedaan hoe alles moest en zat.
Ik denk dit gewoon omdat ze al vaker dingetjes vergeten was.
Zoals de staldeuren vast te maken dat ze niet dichtwaaiden.En vergeten de draden open te doen dat ze op het gras konden waar door ze een hele dag zonder eten gestaan hadden.De draden op te hangen zodat ze niet op de grond komen en t stroom wegtikt Tong uitstekenVan die soortje dingetjes.Dus dan is het toch ook wel aanneembaar dat ze dit ook vergeten zou kunnen zij vast te maken?
Had t van de draden en deuren ook al een keer eerder gezegt maar nu was dit gister dus ook vergeten.

Vast niet expres maar t is wel gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Linda_love_U op 24-07-08 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:36

Als je dan weet dat het zo'n vergeet doos is, kun je het beter zelf doen Lachen