Wonden door dekens, Divoza wil dekens niet terugnemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Re: Wonden door dekens, Divoza wil dekens niet terugnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:32

zap schreef:
Ik snap één ding niet: als je een deken koopt dan pas je de deken toch eerst? Dan zie je toch dat de deken te krap zit en dan laat je hem toch zeker geen dag/nacht op?

Op zich "past" de deken wel, hij zit wat krap op de borst maar dat heb ik bij meerdere vliegendekens met hals meegemaakt. Dat hij echt niet past en dus gaat schuren kom je vaak pas te laat achter. Het is niet zo dat je bij de 1e keer opleggen meteen denkt dat het zo ernstig is. Hij is ws alleen geschikt voor paarden zonder borst, bij mijn arabier lag hij redelijk ( iets te strak, maar gaf geen wonden), maar de dekens die ik nu heb vallen beter al zitten deze bij onze paint en lusitano ook nog vrij strak ( maar dat zijn ook 2 hele brede heren Knipoog ).
Als de Divoza deken wel wonden had gegeven was ik daar ook te laat achter gekomen, ik kan nl. niet onder de deken zien hoe het zit en het echte schuren treed pas op als het dier er een tijdje mee loopt, Niet iedereen is daar de hele tijd bij en ja, dan kan het zijn dat je er pas achter komt als het leed geleden is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:33

Persoonlijk vind ik dat Divoza een heel net voorstel heeft gedaan en ik zou het met beide handen aanpakken.

Het ene merk dekens zit beter dan het andere en past het ene paard beter dan het andere. Ik heb ook een keer een hele dure Bucas deken gekocht, binnen een week had mijn paard een wond van de sluiting, de pasvorm was gewoon niet goed voor hem. Erg vervelend voor mijn paard en mij, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt de deken te retourneren wegens ondeugdelijk product. er zijn immers legio paarden waarbij de deken wel goed ligt en geen enkele verwonding veroorzaakt. De deken zelf is immers wel goed, alleen past het mijn paard niet. Ik heb mijn verlies genomen en de deken weer verkocht.

Dit is een soortgelijk geval, met de deken zelf is niets mis, maar ze passen niet op je paard. Algemeen bekend is dat Pagony niet bepaald uitblinkt in pasvorm en kwaliteit, maar alle waar naar zijn geld, de dekens zijn ook niet zo duur als de A-merk dekens.Ook heb je bewust een risico genomen om een deken te kopen die je niet van te voren gepast had. Met andere woorden, jij bent ook makkelijk geweest bij de koop en hebt die dekens opgegooid en verder aangenomen dat het wel goed zat.

Als divoza jou de dekens laat houden zou je die ook kunnen verkopen, met de verkoop prijs en de schadevergoeding kom je een heel eind denk ik.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:38

ElCid schreef:
zap schreef:
Ik snap één ding niet: als je een deken koopt dan pas je de deken toch eerst? Dan zie je toch dat de deken te krap zit en dan laat je hem toch zeker geen dag/nacht op?

Op zich "past" de deken wel, hij zit wat krap op de borst maar dat heb ik bij meerdere vliegendekens met hals meegemaakt. Dat hij echt niet past en dus gaat schuren kom je vaak pas te laat achter. Het is niet zo dat je bij de 1e keer opleggen meteen denkt dat het zo ernstig is. Hij is ws alleen geschikt voor paarden zonder borst, bij mijn arabier lag hij redelijk ( iets te strak, maar gaf geen wonden), maar de dekens die ik nu heb vallen beter al zitten deze bij onze paint en lusitano ook nog vrij strak ( maar dat zijn ook 2 hele brede heren Knipoog ).
Als de Divoza deken wel wonden had gegeven was ik daar ook te laat achter gekomen, ik kan nl. niet onder de deken zien hoe het zit en het echte schuren treed pas op als het dier er een tijdje mee loopt, Niet iedereen is daar de hele tijd bij en ja, dan kan het zijn dat je er pas achter komt als het leed geleden is.

Bedankt voor je antwoord, maar dat bij jou de dekens wel passen wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij ts ook zo is Knipoog. Als een paard met zulke wonden uit de wei komt, dan zit een deken wel meer dan wat strakjes bij de borst. Als ik een deken koop dan leg ik die op (vaak meerdere keren Tong uitsteken) en laat ik vaak ook nog meerdere mensen kijken. Dan laat ik mijn pony lopen, loop ik mee, duw ik mijn hand onder de deken op de borst om te kijken hoe het daar aan voelt. Kost nauwelijks moeite en bespaart een hoop ellende Ja

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 12:44

ingvdh schreef:
Met andere woorden, jij bent ook makkelijk geweest bij de koop en hebt die dekens opgegooid en verder aangenomen dat het wel goed zat.

Dat vind ik een beetje (erg) kort door de bocht. JIj kunt niet zomaar concluderen wat ik een anderhalve maand geleden precies heb gedaan.
Ik heb de dekens op gedaan, ze bekeken, en bevoeld. Ik heb Bucas dekens opgehad die strakker zaten en daar geen wonden van gehad. Hoe moet ik dan weten dat deze, die blijkbaar gaat trekken als ze lopen, wel wonden geeft.

Ik heb trouwens al besloten dat ik morgen even naar de rechtswinkel bel.
En idd ElCid, hier in Duitsland heb ik ook rechtsbijstand, dus mocht het nodig zijn, dan schakel ik die wel in. Moet ik me wel even verdiepen in bepaalde termen in het Duits Knipoog

Naar mijn weten heb ik niet laks gehandelt, ik heb de dekens gepast, bekeken en gevoeld.

Edit: krom taalgebruik....

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:49

Ze spreken ook vast wel ( een beetje) Engels! Althans, dat mag ik toch hopen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:51

Als de divoza slim is, dan geven ze het geld terug... en hopen dat ze in dit topic een goede naam gaan halen.

De pasvorm is wel erg slecht. Ze passen op geen van je 3 paarden, en ook op het paard dat ze voor hun eigen foto gebruiken trekt het aan alle kanten....

Als de pasvorm voor alleen hele smalle paarden goed is, dan zouden ze dat bij de verkoop moeten vermelden. Je mag verwachten dat het bij een gemiddelt paard gewoon past.

Ik zou nogmaals contact opnemen met de divoza en aangeven dat dit echt niet klopt, ze een ondeugdelijk product hebben geleverd, en je echt je geld terug wilt.

Volgende keer toch maar niet netjes doen, de dekens wassen, haarvrij maken, en zonder iets te zeggen terug brengen blijkbaar... (oke, niet netjes, maar bij de divoza zijn ze ook niet echt netjes bezig door de dekens niet terug te nemen)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:59

ingvdh schreef:
Persoonlijk vind ik dat Divoza een heel net voorstel heeft gedaan en ik zou het met beide handen aanpakken.

Het ene merk dekens zit beter dan het andere en past het ene paard beter dan het andere. Ik heb ook een keer een hele dure Bucas deken gekocht, binnen een week had mijn paard een wond van de sluiting, de pasvorm was gewoon niet goed voor hem. Erg vervelend voor mijn paard en mij, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt de deken te retourneren wegens ondeugdelijk product. er zijn immers legio paarden waarbij de deken wel goed ligt en geen enkele verwonding veroorzaakt. De deken zelf is immers wel goed, alleen past het mijn paard niet. Ik heb mijn verlies genomen en de deken weer verkocht.

Ja

Overigens zweer ik bij Bucas. Maar zie je maar weer hoe verschillend dat is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:07

ik denk dat het ook een combinatie is van de stof die ze gebruikt hebben, als die erg ruw is aan de binnenkant, type weerhaakjes, dan trek je idd al de haren eruit bij iedere beweging die ze maken.

Goed opletten dus of er bij de schouders en op de borst speciaal gladde stof is ingenaaid.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:39

Myrdal schreef:
@Prisca: Ze hebben de dekens zo'n 28 uur opgehad

..

Om niet banketstaaf te zijn ik weet uit een eerdere ervaring dat deze dekens niet geschrikt zijn voor langere periode. Het gaat idd zweten en dan krijg je idd plekken.
Zijn weiland dekens voor korte periode. HELAAS.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:49

Het is nogal wat. Ik heb zelf nooit gedonder gehad met Divoza, maar ik vind dit wel erg jammer.

Ben benieuwd hoe het afloopt Knipoog

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:53

Het is inderdaad zo dat het niet om een fabricagefout gaat. De maat valt niet goed voor jouw paard. Maar dat wil niet zeggen dat er met de deken op zich wat mis is.

Ik zou het voorstel aannemen hoor.

Tip: je kan een rambo sweet itch hoody bestellen. Ik heb er hier een staan die dat de hele zomer 24/7 opheeft zonder één schuurplek.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:54

ben benieuwd hoe het afloopt Ach gut

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:57

Ik heb de plekken in real live gezien en kan maar een conclusie trekken. Wel een behoorlijk pittig wond voor 28 uur.

Zelfs bij een te krappe deken vind ik dat de wonden bijzonder heftig zijn na zo'n kort tijdsbestek.

Bij het passen zag het er ook niet "te krap" uit, anders had TS de dekens niet gekocht, maar terug gestuurd.

Persoonlijk vind ik eigenlijk dat Divoza de dekens terug had kunnen nemen mits er dekens van een ander merk bij hun besteld zouden worden.

Werkt rechtsbijstand ook bij grensoverschrijdende bestellingen??

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:05

amondi schreef:
ik denk dat het ook een combinatie is van de stof die ze gebruikt hebben, als die erg ruw is aan de binnenkant, type weerhaakjes, dan trek je idd al de haren eruit bij iedere beweging die ze maken.

Zou je dan niet kunnen concluderen dat de stof die ze hebben gebruikt niet geschikt is om er paardendekens van te maken? En zou je het dan dus misschien WEL een productiefout kunnen noemen?

Ik ben het eens dat je een deken moet passen, maar vind de wonden wel heel extreem voor 28 uur een slecht passende deken.

Maar dan zouden er dus vanzelfsprekend meer mensen zijn die dergelijke problemen hebben ondervonden met deze deken, ik neem niet aan dat Divoza er maar 4 heeft verkocht.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:14

Nou, ik heb net de rechtswinkel aan de telefoon gehad. Volgens hun is het heel simpel en kan ik het koopcontract op basis van non conformiteit verbreken en moeten zij dus de dekens terugnemen en krijg ik mijn geld terug. Ik hoef niet eens daar nieuwe dekens te kopen.

Als ik er zelfs een dierenarts bij had moeten roepen (wat natuurlijk onzin is voor schuurwonden, maar goed) dan hadden ze ook de dierenartskosten moeten vergoeden.

Bedankt voor alle nuttige reacties, ook van degenen die zeggen dat de Divoza netjes heeft gehandeld, ik wist het ook niet zeker en dan is het fijn om te weten hoe anderen erover denken.

Ik ga morgen de Divoza op de hoogte stellen en dan vertel ik wel hoe het afloopt Knipoog

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:20

Ik ben heel benieuwd, succes in elk geval OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:22

ik ben het ook met je eens dat je voledig in je recht stond dus ik hoop dat het nu opgelost is.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:23

ik ben ook erg benieuwd hoe dit afloopt. Mijn paarden lopen al jaren met deze vliegendekens en ik heb nooit problemen gehad. Lachen

Ik kan Divoza geen ongelijk geven in hun reactie. Als jij een spijkerbroek koopt en daar schaafwonden van krijgt, krijg je dan je geld terug omdat de broek niet goed is of heb je gewoon een merk gekocht wat jou niet goed zit of de verkeerde maat?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:26

ik snap niet zo heel goed... opzich als je na 1 dag op heb gehad is en ze zijn nog heel kun je toch nog gewoon ruilen? maak ze schoon en klaar is kees?

verder zie ik schuurplekken en ik gok doordat de deken te strak zat. dat zie je toch als je ze om doet om te passen?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:36

Ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad met een Bucas Vliegendeken.
Ook mijn paard kreeg er behoorlijke schuurplekken van aan de billen en schouders.
De ruitershop deed niet moeilijk en ik heb keurig mijn geld terug gekregen.

Die deken van Pagony heb ik ook maar dan in het blauw.
Na 1 dag heeft mijn paard ook schuurplakken ervan.
De deken gebuik ik dan ook niet meer maar gebruikte ik voor een ander paard.
Pagony staat bekend om zijn slechte pasvorm.
Ik wil alleen nog maar dekens van Ramo.
Regendekens of winterdekens, Rambo heeft een goede pasvorm.

Ik zou zeker proberen of ze de deken terug willen nemen maar ben bang dat het moeilijk zal zijn.
Een ruitershop die wat kleiner is zal vaak betere service geven dan zo'n grote winkelketen.
Succes ermee.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:38

ElCid schreef:
Afbeelding

Het gaat dus om deze deken, wij hebben ze ook gehad en pasvorm is ronduit dramatisch. Zelfs bij mijn smalle arabier trok het ding op de borst, gelukkig heeft hij er geen ernstige plekken aan overgehouden maar ik koop ze nooit meer. De grootste hebben we nog en die krijgt mijnArabier soms op, hij is hem 2 maten te groot, maar nu schuurt die niet op de borst. Eind van de zomer gaat deze ook de vuilnisbak in.
De dingen zijn niet zo duur, maar de reden daarvoor is duidelijk en ook op bovenstaande foto is te zien hoe raar ze om de borst zitten.
Ik zou de rechtsbijstand in schakelen, het gaat hier nl. om een niet deugdelijk produkt en ik kan me voorstellen dat een paard met een gevoelige huid of 1 die veel zweet hier problemen mee krijgt.
Dat zou niet mogen omdat de dekens ontworpen zouden moeten zijn op ( langdurig) draagcomfort.

Ik hoop dat het voor alle partijen goed af loopt, dat voorop gesteld.
Maar.......... als ik deze deken zo zie, op dit plaatje, vind ik em ook al trekken aan de borst!!
Wellicht toch een ondeuglijk model???

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:19

mijn paard met de betreffende deken:
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:26

dit zit toch niet zo verkeerd zou ik zeggen...zelfs beter dan op de foto van divoza..was de maat niet goed dan?
trisca@ jij hebt dus geen last van schuurplekken?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:28

nee, deze merrie loopt er nu de 2e zomer in. Ik moet wel zeggen dat ze er overdag in het land mee lopen, maar dat is ze 's nachts afdoe. Knipoog

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 10:06

Prisca schreef:
Myrdal schreef:
@Prisca: Ze hebben de dekens zo'n 28 uur opgehad

..

Om niet banketstaaf te zijn ik weet uit een eerdere ervaring dat deze dekens niet geschrikt zijn voor langere periode. Het gaat idd zweten en dan krijg je idd plekken.
Zijn weiland dekens voor korte periode. HELAAS.

Dat wordt echter niet door de Divoza gemeld. Niet op hun website, niet in de winkel, niet op de verpakking en niet aan de kassa. Bovendien heb ik in mijn mail ook vermeld dat ze ze 28 uur op hadden gehad en ook daar werd niet op ingegaan dat ze alleen voor korter gebruik geschikt zijn.

@Ikenindi:
ikenindi schreef:
ik snap niet zo heel goed... opzich als je na 1 dag op heb gehad is en ze zijn nog heel kun je toch nog gewoon ruilen? maak ze schoon en klaar is kees?

Volgens mij kun je ze niet meer ruilen nadat je ze gebruikt hebt. Anders zou ik ook een shirtje kunnen kopen, hem een dag dragen en de volgende dag weer terug brengen. Dat is een beetje raar. Bovendie hebben ze ermee gerold en gerend.

Klopt Trisca, zo zitten mijn dekens idd ook. Alleen krijgen die van mij er dus wonden van.

De maat is goed, een maat kleiner zou te klein zijn en een maat groter te groot, heel simpel.

Mochten deze dekens het beste geschikt zijn voor paarden met een hele smalle borst, dan horen ze dat te vermelden. Ik heb daar nog uitgebreid met de verkoopster gepraat en hier werd niets over gezegd.