zap schreef:Ik snap één ding niet: als je een deken koopt dan pas je de deken toch eerst? Dan zie je toch dat de deken te krap zit en dan laat je hem toch zeker geen dag/nacht op?
Op zich "past" de deken wel, hij zit wat krap op de borst maar dat heb ik bij meerdere vliegendekens met hals meegemaakt. Dat hij echt niet past en dus gaat schuren kom je vaak pas te laat achter. Het is niet zo dat je bij de 1e keer opleggen meteen denkt dat het zo ernstig is. Hij is ws alleen geschikt voor paarden zonder borst, bij mijn arabier lag hij redelijk ( iets te strak, maar gaf geen wonden), maar de dekens die ik nu heb vallen beter al zitten deze bij onze paint en lusitano ook nog vrij strak ( maar dat zijn ook 2 hele brede heren
).Als de Divoza deken wel wonden had gegeven was ik daar ook te laat achter gekomen, ik kan nl. niet onder de deken zien hoe het zit en het echte schuren treed pas op als het dier er een tijdje mee loopt, Niet iedereen is daar de hele tijd bij en ja, dan kan het zijn dat je er pas achter komt als het leed geleden is.
) en laat ik vaak ook nog meerdere mensen kijken. Dan laat ik mijn pony lopen, loop ik mee, duw ik mijn hand onder de deken op de borst om te kijken hoe het daar aan voelt. Kost nauwelijks moeite en bespaart een hoop ellende