Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LinZZZZ schreef:Nu moet ik wel zeggen dat dit echt niet zomaar een pony is. Ik heb nog echt GEEN EEN pony gezien die zo mooi was als deze. De eigenaar zegt ook dat ze niet goedkoop is.
Hij heeft zelf ook veel voor de pony betaald. Het is ook nooit een manege pony geweest, zoals veel pony's wel. De pony was eigenlijk voor zijn dochter, die nu al even in het Z is gestart.
Maar ik denk dat ik wel wat van de prijs probeer af te halen
) heeft nl ook geen zin.. eea is erfelijk.
flyfly schreef:Hey Nathalieee,ik wil je niet afkatten hoor , maar ik heb even in je profiel gespiekt en gezien dat je een verzorgpony hebt, (en die vinden meestal elk paard / pony leuk en mooi). Dat is wel even wat anders dan een pony die je zelf helemaal moet onderhouden. Die man speelt in op haar gevoelens. Hij weet dondersgoed dat ze helemaal weg is van die pony en wil haar een hoge prijs laten betalen. Ze moet ook vooruit kijken, als ze de pony misschien eens moet verkopen (hoeft misschien wel niet , maar niemeand weet hoe het in het leven gaat) moet je de pony ook weer kwijt kunnen. Wie wil er nu een pony met zomerecxeem?? Ik niet en met mij vele anderen. Het blijven zorgenkindjes en daar zit niemand op te wachten.
Als ze toch zoveel wil geven voor een pony kan ze beter iets anders zoeken. Er zijn genoeg mooien te koop en ook wel voor minder.
LinZZZZ schreef:Maar ik heb ook gelezen dat exceem erger kan worden.
ik ken een pony die dit jaar nog helemaal niet heeft geschuurd... en eerst tot bloedens toe! het ligt er maar net aan welk mugje de gevoeligheid opwekt en het ligt ook niet alleen aan de mugjes
nathalieeee_ schreef:flyfly schreef:Hey Nathalieee,ik wil je niet afkatten hoor , maar ik heb even in je profiel gespiekt en gezien dat je een verzorgpony hebt, (en die vinden meestal elk paard / pony leuk en mooi). Dat is wel even wat anders dan een pony die je zelf helemaal moet onderhouden. Die man speelt in op haar gevoelens. Hij weet dondersgoed dat ze helemaal weg is van die pony en wil haar een hoge prijs laten betalen. Ze moet ook vooruit kijken, als ze de pony misschien eens moet verkopen (hoeft misschien wel niet , maar niemeand weet hoe het in het leven gaat) moet je de pony ook weer kwijt kunnen. Wie wil er nu een pony met zomerecxeem?? Ik niet en met mij vele anderen. Het blijven zorgenkindjes en daar zit niemand op te wachten.
Als ze toch zoveel wil geven voor een pony kan ze beter iets anders zoeken. Er zijn genoeg mooien te koop en ook wel voor minder.
Ten eerste vind ik jou reactie nergens op slaan. Sorry hoor, maar als jij denkt dat ik zo'n soort standaard type verzorgpennyponymeisje bent, dan heb je het een mis. Wat ik wilde zeggen, is dat je niet met elke pony die je tegenkomt een klik of een band hebt. Misschien heeft de pony zomerexceem, maar je weet niet hoe de TS daarover denkt en er zijn ook oplossingen voor. Genoeg mensen die ik ken met pony's met exceem, die gewoon hun paarden een exceemdeken omdoen In de paardenwereld geldt meestal; wat de gek ervoor geeft. Hoevaak zie je wel niet pony's op marktplaats staan voor 9.000 euro. Belachelijke bedragen, maar er zijn toch mensen die dat soort paarden kopen. Ik kan niet in de portemonnee van de TS kijken, maar als ze het kan veroorloven en ze weet zeker dat het dé pony voor haar is, ga ik haar niet vertellen dat ze een pony of een groter paard zonder exceem moet kopen. Ik weet ook wel dat 3500 euro een hoop geld is en ik heb ook gezegd dat ze moet proberen er minder van te maken, maar als dat niet werkt en het echt dé pony voor haar is, vind ik dat ze hem gewoon moet kopen. Dit is mijn mening en als jij het daar niet mee eens bent, príma, maar de TS heeft een vraag en dan is het fijn om verschillende meningen te horen.
niet verkeerd bedoeld hoor. maar ik vind het zonde om zo'n goede pony als wat jij
minkie schreef:Veelste veel geld voor een pony, die eigenlijk nog niets heeft gepresteerd.
tsja iedere eigenaar kan zeggen dat hij er veel geld voor heeft betaald. als handelaar zijnde zal hij wel alles eruit slepen wat erin zit.
Goed ik weet niet hoe het beestje beweegt maar meer dan 2250 zou ik er echt niet voor geven. En voor mij is zomerexceem echt een dikke belemmering.
Er zijn veel mooie pony's zonder exceem....![]()
succes.
flora schreef:als het zo'n goede pony is als wat jij zegt, vraag ik me af waarom die dochter hem dan niet wil rijden?
komt nog bij, maar dat is mijn mening, dat pony's tussen de pony's gestart moeten worden. ik vind het
zonde om zo'n goede pony bij de paarden uit te brengen, terwijl ie met een jong meisje misschien wel harstikke
ver kan komen. met een pony tussen de paarden is nu eenmaal zwaarder lijkt me. dan moet je echt al met iets heel aparts
komen..
en ten derde, als je recreatief wil gaan rijden, vind ik ook weer zonde. een goede pony hoort mijns inziens dan
op de wedstrijden thuisniet verkeerd bedoeld hoor. maar ik vind het zonde om zo'n goede pony als wat jij
zegt een wedstrijdcarriere mis te laten lopen![]()
als het zon toppony is als wat jij zegt, vind ik € 3.500 niet veel geld. vraag ik me dan weer af waarom zon super
pony nog niet in de wedstrijdsport heeft gelopen![]()
zomerexceem is zeer vervelend ik had hem dan denk ik ook laten staan. je haalt problemen op de hals die je van te voren al weet. als de pony maar beetje schuurt, kun je het eventueel nog proberen met een exceemdeken.
maar als jij zo'n band hebt met die pony, zeg zelfs ik gewoon doen!![]()
bedoel een en ander niet vervelend hoor!
minkie schreef:Ik geef je alleen maar mijn mening dat ik het te duur vind en dat er zat andere pony's zijn. Zelf kijk ik even verder dan alleen een "super uitstraling".
Maar volgens mij vind jij zelf 3500 euro een prima bedrag, nou goed dan leg je het er toch voor neer???!!
Dan is bij de ene pony dit weer niet goed en bij de andere dat weer niet.
flora schreef:en ten derde, als je recreatief wil gaan rijden, vind ik ook weer zonde. een goede pony hoort mijns inziens dan
op de wedstrijden thuisniet verkeerd bedoeld hoor. maar ik vind het zonde om zo'n goede pony als wat jij
zegt een wedstrijdcarriere mis te laten lopen
Zo ook hetzelfde met een paard...als jij blij bent met je paard/pony en je haalt er niet het maximale uit,moet kunnen.Al zal de fokker liever zien dat de naam bekend wordt...ook begrijpelijk maar zeker geen argument om hem te laten staan
LinZZZZ schreef:minkie schreef:Ik geef je alleen maar mijn mening dat ik het te duur vind en dat er zat andere pony's zijn. Zelf kijk ik even verder dan alleen een "super uitstraling".
Maar volgens mij vind jij zelf 3500 euro een prima bedrag, nou goed dan leg je het er toch voor neer???!!
Ja ik snap je wel... ik vind het fijn dat je je mening geeft!
Ik denk dat ik toch ook wel bij andere pony's ga kijken. Maar het is echt moeilijk voor mij om deze pony los te laten snapjeDan is bij de ene pony dit weer niet goed en bij de andere dat weer niet.
Je komt een pony tegen (was eerst helemaal niet van plan om een pony te kopen) en omdat je er al maanden zo'n leuke band mee hebt en (bijna) alles perfect is wil je het zooo graag.
Nog allemaal maar even heel goed over nadenken!
€3500 vind ik ook wel veel en zal dus zeker gaan afbieden als ik toch de beslissing neem haar te kopen. Voor een pony is het veel, maar aan de andere kant vind ik het qua bedrag ook niet zo veel geld. Voor mijn auto was ik het ook kwijt... snap je wat ik bedoel?
Je weet precies wat je koopt. Dan mag de pony ook wat duurder zijn.