wat vinden jullie van de daihatsu feroza?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kysia

Re: wat vinden jullie van de daihatsu feroza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:39

wij hebben al jaren een Feroza
ik gebruik hem dagelijks korte blokjes om de kerk Clown
ook hebben we er al op de snelweg lange afstanden mee afgelegd
met 1.5 trailer erachter is er ook echt niks mis mee... Afgod
ik vind het een geweldige fijne 4x4 en als deze in puin valt ,ga ik zeker weer voor de feroza!!!!!!!! *LOL*

...maar praat me niet over zijn dorst Gestoord ...dat ding zuigt de stiksels uit je portomonee!!! Ziek
maar ja dat ligt natuurlijk aan wat je kunt missen per maand waar voor iemand de grens ligt
tussen goedkoop,valt mee of stervens duur!!
voor ons is hij gelukkig betaalbaar Geld, geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:42

moet je geen X5 kopen...die zuipt heel wat meer...zelfs zonder trailer Haha!
Maar goed, je zit wel comfortabel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:23

kysia schreef:
...maar praat me niet over zijn dorst Gestoord ...dat ding zuigt de stiksels uit je portomonee!!! Ziek
maar ja dat ligt natuurlijk aan wat je kunt missen per maand waar voor iemand de grens ligt

Definieer "dorst".
Ik kan zo niet beoordelen hoe de kwaliteit van de stiksels is Haha!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 20:39

kysia schreef:
wij hebben al jaren een Feroza
ik gebruik hem dagelijks korte blokjes om de kerk Clown
ook hebben we er al op de snelweg lange afstanden mee afgelegd
met 1.5 trailer erachter is er ook echt niks mis mee... Afgod
ik vind het een geweldige fijne 4x4 en als deze in puin valt ,ga ik zeker weer voor de feroza!!!!!!!! *LOL*

mag ik vrager hoeveel liter er in de tank gaat en hoeveel die rijdt op 1 liter met eb zonder trailer
kun je me ook een indicatie geven wat de feroza kost in de wegenbelasting??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:43

hij weegt 1210 kg

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 127,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 496,00

loopt met trailer ongeveer 1/7 zonder 1/8

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:12

wij betalen in onze provincie aan wegenbelasting 101 euro

die van ons gebruikt 1:7,5 ...(375 liter op een 50 liter tank..nu dus 82,50 euro aan de pomp)

bij warm weer ligt het gebruik iets lager en komen we op de 1:9

dus gemiddelt gezien kom je uit op de 1:8

(mijn vriendin rijd met een vitara om een indruk te geven die verbruikt 1:11/12)

met trailer ligt hij rond de 1:6 / 6,5...ligt eraan hoe zwaar geladen

ik rij ongeveer een week op een volle tank, en bij ons maakt het niet uit qua gebruik of we rond de kerk rijden of op de snelweg voor lange afstanden dat verschil is zo minimaal dus eigenlijk te verwaarlozen

en tja de zwaarte van je voet, en je manier van schakelen doen er natuurlijk ook wel toe
ik kan het makkelijk presteren om hem op 1:5 uit te laten komen als ik een rot humeur heb Haha!

ik zou zeggen kijk eens op http://www.feroza.nl
en snuffel eens rond op het forum
je kunt daar al je vragen kwijt en zul je antwoorden vinden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:53

kysia schreef:
ik zou zeggen kijk eens op http://www.feroza.nl
en snuffel eens rond op het forum
je kunt daar al je vragen kwijt en zul je antwoorden vinden

Maar zet wel eerst even je rose bril op.
Op geen enkel merkforum krijg je een objectief antwoord. Bij Land Rover niet, Toyota niet, Fiat Panda niet, 608 club niet; die vinden allemaal dat hun wagens geweldig zijn, al dan niet over de rug van de "conculega's"
Je autokeuze bepalen op basis van wat op een merkforum wordt gezegt, is zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Als liefhebber leef met met de nukken van je auto en dat noem je onder elkaar "karakter" en je hebt er met elkaar al of niet "creatieve" oplossingen voor.
Besef dit eerst en vooral heel erg goed, voordat je op willekeurig welk merkforum rond gaat spoken!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:22

Altijd heel blij geweest met mijn Feroza! Behalve met zijn drankverbruik inderdaad. Ik reed 1 op 10 en dan maakte het geen banaan uit of er wel of geen trailer achter hing.

Hij mag 1500 trekken maar dat zou ik er persoonlijk niet achter hangen, vind ik iets teveel, ook omdat de auto zelf maar 1200 weegt. Een 1,5 paards trailer trekt hij goed, bruggetje op misschien even terugschakelen maar uit modderig terrein kom je zonder problemen weg (in 4wd).

Hij liep altijd maar het comfort is matig, ABS en airbags kent ie niet en ze worden nog wel eens verkocht met hele slechte banden eronder. De mijne had Coopers eronder en die waren van een redelijk hard rubber. Dat verklaart ws. mijn redelijk zuinige verbruik (1:10) maar daardoor had ie ook slechte grip op de weg.

De laatste Feroza is geloof ik in 1996 van de band gerold dus de jongste die je kunt kopen is 12 jaar oud. Kijk wel goed onder de auto: er zijn aardig wat auto's in het terrein gebruikt en dat geeft nog wel eens bovenmatige slijtage.

Ikke ziet graag hele dikke auto's voor trailers Knipoog maar dat is helaas niet voor iedereen weggelegd en voor een blokje om de kerk niet altijd nodig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:39

Silfre schreef:
Ikke ziet graag hele dikke auto's voor trailers Knipoog maar dat is helaas niet voor iedereen weggelegd en voor een blokje om de kerk niet altijd nodig.

Correctie: ik zie heel graag hele dikke (lees: sterke) motoren voor die trailer. In wat voor auto die motor ligt is minder belangrijk, zolang de auto in kwestie technisch maar kan en vooral mag wat je ervan verlangt. Daar schort het vaker wel dan niet aan!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:18

Een beetje X5 of ML lust ook wel 1 op 7 zónder trailer erachter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:31

en nog wel 1 op 5 ook als ik mijn broertje moet geloven Lachen
Maar nu moet ik ook zeggen dat die de gaspendaal wel weet te vinden Lachen

Daarom vind het hij lust zoveel ook wel meevallen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:42

runningkawa schreef:
en nog wel 1 op 5 ook als ik mijn broertje moet geloven Lachen
Maar nu moet ik ook zeggen dat die de gaspendaal wel weet te vinden Lachen

Daarom vind het hij lust zoveel ook wel meevallen.

Ach, mijn Disco liep 1:4,5 (LPG) evenals de Range Rover, maar ik zou 'm zo weer op de weg brengen, ware het niet dat er enkele technische mankementen zijn (en gebrek aan tijd). Maar je kunt er ook alles aanhangen, je hoeft je nooit druk te maken om gewichten (4000kg op kenteken), kogeldrukken (250kg) of treingewichten (6500kg), alleen B-E is een noodzaak, maar dat kreeg ik nog bij het bekende pakje boter Haha!
Daarnaast rijdt het nog eens zeer comfortabel en je wordt nooit van de weg gesneden als je een dikke bullbar monteerd Duivel