Pony op logeeradres beschadigt auto, wie aansprakelijk ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kavama

Re: Pony op logeeradres beschadigt auto, wie aansprakelijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:57

Antwoorden heb je al genoeg,
wil ik je iig even feliciteren met je zwangerschap !
Is de bevalling al dichtbij ?

groetjes

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:29

SANEX schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden.
Een echte pensionstal is het niet, evenals dat het niet opzettelijk gebeurt is idd.

Ze stonden bij een hobbyman met friezen. Ze stonden in de wei bij de deur van de schuur te wachten tegen het einde van de dag. Thuis wordt dan de deur open gedaan en lopen ze de schuur in naar hun eigen box.
In dit geval haalde het verzorgstertje ze 's avonds met touwtje aan halster binnen. Maar de eigenaar van de stal moest wat eerder in de weide zijn, hij doet nietsvermoedend de deur open, waarop de pony's langs hem heen de schuur instormen zoals ze gewend zijn. Echter stond aan de andere kant van de schuur de deur open, zijn ze daar niet echt gewend of hebben geen eigen box, dus ze stormden aan de andere kant van de schuur linea recta de deur weer uit, en vervolgens de weg op.

Dus echte nalatigheid en opzet gaat niet op, het is gewoon een samenloop van omstandigheden geweest. Alleen vreemd genoeg noemt mijn verzekeringsmaatschappij dit een 'specifieke kwestie' , waarvan ik het wel mee vind vallen omdat het in mijn ogen idd gewoon onder WA valt.
Als een hond iemand met de fiets laat kletteren, ik noem maar wat, is dat ook gewoon WA en noemen ze dat toch ook geen 'specifiek geval' ?

Typisch verzekeringen proberen overal onderuit te komen, als jij een aansprakelijksverzekering hebt afgesloten moet de verzekering die gewoon uitbetalen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:11

barbara1970 schreef:
Typisch verzekeringen proberen overal onderuit te komen,

Sorry hoor, maar dit is wel kletskoek.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:02

LDRD schreef:
barbara1970 schreef:
Typisch verzekeringen proberen overal onderuit te komen,

Sorry hoor, maar dit is wel kletskoek.

als ze de kans eventuel zouden kunnen krijgen zouden ze het zeker niet laten Bloos

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:33

Dat valt in de praktijk reuze mee hoor Ja .

Ik werk voor een aantal grote maatschappijen en daar is het beleid dat je krijgt waar je recht op hebt, niet meer maar ook niet minder.

Rotte appelen zijn er natuurlijk ook, maar die zijn toch echt in de minderheid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:04

volgens mij krijgt een schade expert een bonus als hij het zo weet te verdraaien dat ze niet uit hoeven te betalen...of denk ik nu erg slecht....teveel naar tros radar gekeken misschien.
Het verstandigste is als je melding maakt van zoiets ,het niet te ingewikkeld te maken....gewoon zeggen dat jij de pony's vast had en dat ze zich losrukten ofzo,ook niet zeggen dat ze schrokken van een fietser of zo want dan word het weer verhaald op de fietser,zo zitten de maatschappijen in elkaar...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:06

LDRD schreef:

Ik werk voor een aantal grote maatschappijen en daar is het beleid dat je krijgt waar je recht op hebt, niet meer maar ook niet minder.

hihihi ik dacht altijd dat les een op de algemene school voor schadeverzekeraars was.... "hoe dan ook, probeer altijd onder uitkering uit te komen" Haha! Haha!

Ik zit waarschijnlijk bij goede maatschappijen, want ik heb nooit ergens gepruttel over.......... nou doe ik ook weinig een beroep op verzekering hoor Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:13

Jee San, da's schrikken....
Hopelijk regelt de verzekering het gewoon snel en netjes, dit soort dingen moet je er nu even niet bij hebben...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:29

LDRD schreef:

Misschien totaal off-topic maar ooit heb ik een keer een brand meegemaakt en de ellende die we met de verzekeringsmaatschappijen (en grote hoor!) hebben gehad, wens je niemand toe. dat is erger dan de hele brand.

Kleine schadegevallen is geen enkel probleem, maar als het echt in de 5 of 6 cijfers gaat lopen, wordt alles anders...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:42

Gaat inderdaad te ver, daarom even PB Knipoog .