kavama schreef:Mij lijkt dat steppen minder gevaarlijk dan op de fiets ernaast of met skeelers, dat las ik laatst ook ergens.
Zo'n step spring je zo vanaf, maar zie die skeelers maar eens uit te krijgen zo snel als je paard er vandoor gaat.
Jij springt niet van die step, je ligt al op je platte gezicht voodat je aan springen kunt denken!
Op het moment dat en paard opeens iets anders verzint dan de geplande route, dan is ie weg en heb je het nakijken. Waar je te voet en op de fiets nog de kans hebt een ruk aan het touw te geven en daarmee het paard te corrigeren, lig je met de step op je plaat, zonder maar de kans gehad te hebben een ruk te geven.
(Nou doe ik het zelf ook
)
.
Van m'n vader gehad! Lief he. Ik heb 'm net uitgeprobeerd. In de kamer had ik zoiets van, tis toch wel onstabiel, en niet zo licht als ik had verwacht(om op te tillen). Maar toen ik met m'n pony ging steppen viel het reuze mee. Met 1 hand steppen kan makkelijk, je houd het alleen niet zo lang vol. Pony corrigeren gaat ook goed. Ze vond het wel raar, want je maakt best drukke bewegingen natuurlijk. Als ze te hard ging kon ik makkelijk even af stappen, haar achteruit zetten en weer doorgaan.