Ik heb ook een dotje huisdieren en voor mijn ijslanders heel simpel en érg goedkoop een schuilstalletje gebouwd..
Ik huur de weide nl en weet net of ik kan blijven, dus sja, dan op zn goedkoopst he

Ik heb schuttingen (en niet eens de duurste), palen, balken en golfplaten aangeschaft. Daarmee kun je het zo groot mogelijk maken als je wilt uiteraard..en mij ging het er puur om dat de meiden kunnen schuilen tegen de hete zon, stortregen als ze zouden willen en de mugjes, die met dit soort scuilstal al een heel stuk minder zijn (dichte stal natuurlijk nog beter).
Heb rietmatten klaarliggen voor het geval het van de winter toch te bar wordt met rege en wind, dat ik die er nog tegenaan kan binden. Rondom stroomdraadjes tegen het schuren en klaar is kees.
Ding heeft al meninge windhozen en stortregen overleefd. De palen zitten erg diep in de grond en de golfplaten met overdreven veel golfplaatschroefjes vast tegen het klepperen als de wind eronder kan komen.
Moet wel zeggen, de schuttingen zijn lager dan ik het dakje schuin heb laten aflopen. Bovenkant is dus een stuk open (met die rietmatten dicht te maken). De wind staat er net op en tot nu toe met dit gore weer is de grond binnen geheel droog.
Dus mocht je een goedkope oplossing zoeken, dan is dit ideaal
KAn het ook zo weer afbreken en meenemen naar de volgende plek
en toch genoeg wind doorlaat.
)
maar hij kan natuurlijk niet al te lang bij z`n oude adress blijven hoewel ze het niet erg vinden voor een maandje of twee.