Bouwtekeningen voor een stal gezocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Bouwtekeningen voor een stal gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:52

Wat een luxe als je je eigen spulletje hebt Lachen
Ik heb ook een dotje huisdieren en voor mijn ijslanders heel simpel en érg goedkoop een schuilstalletje gebouwd..
Ik huur de weide nl en weet net of ik kan blijven, dus sja, dan op zn goedkoopst he Knipoog

Ik heb schuttingen (en niet eens de duurste), palen, balken en golfplaten aangeschaft. Daarmee kun je het zo groot mogelijk maken als je wilt uiteraard..en mij ging het er puur om dat de meiden kunnen schuilen tegen de hete zon, stortregen als ze zouden willen en de mugjes, die met dit soort scuilstal al een heel stuk minder zijn (dichte stal natuurlijk nog beter).
Heb rietmatten klaarliggen voor het geval het van de winter toch te bar wordt met rege en wind, dat ik die er nog tegenaan kan binden. Rondom stroomdraadjes tegen het schuren en klaar is kees.
Ding heeft al meninge windhozen en stortregen overleefd. De palen zitten erg diep in de grond en de golfplaten met overdreven veel golfplaatschroefjes vast tegen het klepperen als de wind eronder kan komen.

Moet wel zeggen, de schuttingen zijn lager dan ik het dakje schuin heb laten aflopen. Bovenkant is dus een stuk open (met die rietmatten dicht te maken). De wind staat er net op en tot nu toe met dit gore weer is de grond binnen geheel droog.

Dus mocht je een goedkope oplossing zoeken, dan is dit ideaal Lachen KAn het ook zo weer afbreken en meenemen naar de volgende plek Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:56

@Amy77 : als je dat open stuk dicht wel maken voor de regen en toch luchtig/licht wilt houden moet je eens kijken naar schaduwdoek. Dat maak je makkelijk vast met nietjes of een spijkerlatje. Ik heb er een deur voor mijn hooihok van gemaakt; houdt de buurkatten tegen (piesten op mijn hooi Boos! en toch genoeg wind doorlaat.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:54

Ooh wat een goede tip Dubbeldun..ik ga het eens opzoeken, heb er nl nog nooit van gehoord (niet dat ik straks bij de karwei sta te vragen om eem schaduwdoek en men mij aankijkt alsof ik van mars kom Tong uitsteken)
Bah, vies he die kattenpies, die lucht gaat niet meer weg, ideaal dat je het dmv dit kunt voorkomen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:19

Het wordt ook wel windbreekdoek/gaas genoemd. Bij de Coop/Welkoop hebben ze het zeker.

Martin009

Ja zo kan het ook.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 19:33

@Amy77 Ja dat is natuurlijk ook een oplossing maar ik wil toch wel iets permanenters.

Ik heb ook net een een boek gekocht wat op de fjord is gericht en er staan ook maten voor een geschikte stal in dus dat probleem is ook al opgelost Haha!

Ik wist natuurlijk al dat een ijzeren paal op een gegeven moment ook zal wegroesten maar als ik hem goed behandel duurt dat zolang dat ik en mijn paard hier alang weer weg zijn dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Nogmaals bedankt voor de en toekomstige reacties natuurlijk,

Martin.

Martin009

Een goed idee gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 18:32

We zijn vandaag al naar een hele leuk fjord wezen kijken hij heet Benz is 3 jaar oud en is ongeveer 1.40 M hoog.
Het is ook echt een heel lief beest hij kwam gelijk aandacht zoeken en hoewel ik haast geen rijervaring heb kreeg ik gelijk het idee dat hij alles voor je wilt doen al helemaal als die je beter kent.
Dus ik wil hem echt heel graag hebben Pling maar hij kan natuurlijk niet al te lang bij z`n oude adress blijven hoewel ze het niet erg vinden voor een maandje of twee.
Dus we kregen het idee om twee schuttingen in een hoek tegen elkaar aan te zetten zodat ze iets hebben dat ze altijd uit de zon kunnen gaan staan en met een dakje erop kunnen ze ook alvast uit de regen.
Dan houden we zat tijd over tot de winter om een echt goede stal te bouwen of om er mischien gewoon nog een tweede schuurtje bij te zetten als dat mag van de gemeente en dan staan de pony`s tenminste ook niet altijd op elkaars lippen mocht het niet goed gaan samen.
Dus goed idee of niet ?
Nogmaals bedankt voor de en toekomstige reacties Haha! Haha!

Martin.

Edit: heb ook al een foto`tje van hem in m`n avatar gezet Cheese!