Pony verkocht, niets meer van de kopers gehoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Moonwalker_

Re: Pony verkocht, niets meer van de kopers gehoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:59

Idd even bellen, is weinig moeite en dan weet je meteen waarvoor je staat.Ik vind dat ze wel met een serieuze reden naar buiten mag komen waardoor ze niets meer heeft laten weten!
Wel dacht ik altijd dat een aanbetaling diende zodat de koper kon opmaken dat de pony verkocht is maar als deze niets meer laat weten van zich de aanbetaling voor de koper is?Niet? Bloos

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:01

Waarom bel je niet gewoon? Dan weet je waar je aan toe bent, en of je der evt. weer opnieuw tekoop kan zetten..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:04

ja ik geloof dat ik toch maar moet bellen.. ben eigenwijs van mezelf he Clown vind gewoon dat als jij een pony graag wilt kopen dat je daar dan ook zelf achteraan gaat en het niet allemaal van mijn kant moet komen. Ik wil de pony ook graag verkopen naar een goed tehuis, en dit klinkt zeker goed hoor waar ze terecht komt! maar vind dat het van 2 kanten moet komen.
Maar jullie hebben gelijk, toch maar even een belletje plegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:05

Ben ik wel met je eens hoor, maar er kunnen altijd omstandigheden zijn... goed dat je toch gaat bellen, weet je eerder waar je aan toe bent (als je haar te pakken krijgt).

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:05

laat je het ons even weten als je hebt gebeld.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:06

Ik vind ook dat iemand wel wat enthousiasme mag laten zien, hoor. Weet je zeker dat het een fijne plek is, want ik zou ernstig gaan twijfelen bij zo'n situatie..... Succes, gewoon even bellen, want jij mag nou wel eens weten waar je aan toe bent.....

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:06

Ben benieuwd..
Je hebt zeker gelijk dat het van 2 kanten moet komen, maar nu zit jij maar te wachten, en dat schiet ook niet op. Knipoog

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:12

wow Scheve mond

jullie hebben gewoon helemaal gelijk gehad en ik schaam me diep.

Heb net gebeld, ze heeft van de week een auto ongeluk gehad, over de kop geslagen en in de sloot beland. Is er gelukkig zelf redelijk vanaf gekomen, maar verder is alles (auto enz) weg..

toch wel van geschrokken.. ga je meteen uit van het slechtse van de mens, hoor je dit Scheve mond

In ieder geval wil ze mijn pony gewoon nog kopen en gaat ze vervoer regelen en belt ze me als het goed is morgen of overmorgen

Toch bedankt voor jullie reacties

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:14

Nou, gelukkig weet je nu waar je aan toe bent en is het goed afgelopen voor die vrouw. Succes met de verkoop van je Shet. Komt het allemaal toch nog goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:15

Toch goed dat je gebeld hebt hoor!
Kan me voorstellen dat je er een beetje van geschrokken bent. Zou zie je maar weer...

Wel goed voor iedereen om te lezen, dat je toch maar niet altijd van het slechtste in de mens uit moet gaan!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:15

Jij hoeft je niet te schamen, je kan dit toch niet ruiken oid? Knipoog
Iedergeval nog heel veel succes!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:16

Ik begrijp het vanuit jou standpunt ook hoor, dus ga je nu niet schuldig voelen alsjeblieft! Goed trouwens dat je toch hebt gebeld!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 05-07-08 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:17

Ik ging niet uit van het slechtste, wel van uit de gemakzucht van sommige mensen. Knipoog
Gelukkig weet TS nu hoe het zit en komt het allemaal goed. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:19

Maar goed dat je gebeld hebt Lachen Gelukkig weet je nu waar je aan toe bent en voel je er maar niet schuldig over.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:14

zo goed dat je even hebt gebeld zeg, ze kwam idd al wel betrouwbaar over omdat ze gelijk de helft hadden betaalt, maar ik zou wel een beetje hetzelfde reageren als jij; maar het blijkt dat je nooit zomaar een bepaalde reactie kan geven! Haha!

heb ook eens een soortgelijk iets gehad:
had via internet iets gekocht wat ik zou ophalen bij die persoon. het was een halfuur rijden, maar toen ik daar aankwam was er niemand thuis.. ik heb daar toen een tijdje gewacht, maar al wat kwam.. geen bewoners van dat huis! ik dus boos weer terug naar huis gereden, en een email gestuurd (had geen telefoonnummer). kreeg ik een tijd later een mail terug; er was iets gebeurd 'in de familie' waardoor ze er niet waren.
nou, toen kon ik het wel begrijpen en vond het dus niet erg, maar had geen zin om nog een keer helemaal daarheen te rijden. toen bood ze aan om het op te sturen; ik moest alleen wel zelf de verzendkosten betalen! dat vond ik toch niet echt een aardig aanbod, dus ben er niet op ingegaan en heb het ergens anders gekocht.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:11

anne_bento schreef:
Maar de bedoeling van handgeld is toch juist, dat ik dan de zekerheid heb dat zij mijn pony koopt? als zij hem niet komt halen en de rest betaald, is het handgeld van mij? of zie ik dat nu helemaal verkeerd..

ik heb overigens dr nummer en kan dr wel bellen maar het moet toch niet van mijn kant blijven komen?

Het handgeld is inderdaad van jou, het is eigenlijk een soort borg dat ze de pony ook daadwerkelijk op komen halen, doen ze dat niet vervalt de borg in jou voordeel.

Toch vindt ik dat je ze even een kans moet geven, het is een vreemde zaak dat ze handgeld geven, ook nog de helft en vervolgens niets meer laten horen.
Ik zou ze toch nog een keertje bellen en een mail sturen, maak daarin de afspraak dat je ze bv nog 3 dagen de tijd geeft om te reageren en anders de pony weer te koop aan gaat bieden.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:13

oke en toen las ik de laatste pagina, tjee hoop dat alles goed met die vrouw komt en natuurlijk dit kon jij ook niet weten.
Nou ik hoop dat het nu rond voor je is en dat je pony een fijn baasje krijgt.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 15:30

Pony is inmiddels opgehaald dus alles is toch goed gekomen Lachen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:37

Top Lachen

Verder wilde ik nog even zeggen dat het geld wat al gegeven is, voor jou is en als ze zich terugtrekt, dat jij dat geld dan mag houden!

wishmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:22

als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik er aan iemand anders verkopen en het handgeld zou ik nog een maand in bewaring houden en daarna gewoon iets mee doen ,je mag je paard morgen nog verkopen als jij dat wilt en er een goed gevole bij hebt

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:27

@ lorenna. Even een van de bovenste postst van deze page doorlezen Knipoog

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:18

anne_bento schreef:
Pony is inmiddels opgehaald dus alles is toch goed gekomen Lachen

ik heb het hele verhaal gelezen, ik snapte jou reactie....maar er was dus toch echt iets ernstigs....naar is dat he als je dat achteraf te horen krijgt..gelukkig is het verder allemaal goed afgelopen!