Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
brigitta1987 schreef:trustHim schreef:mja misschien ligt het aan de verzorgers die ik gehad heb, maar mijn vertrouwen is regelmatig beschaamd. of door heel laat afzeggen (om 8 uur in de avond en ik werk onregelmatig dus ook avonddiensten) of van stalgenoten horen dat ze 2 uur lang op en af de pony gaan, zadel op, zadel af etc, toch zonder cap rijden
Tjsa ik denk dat je dan gewoon pech hebt gehad, en misschien wat jongere/onervaren verzorgers hebt gehad? Ik ben 20 jaar en heb jaren een eigen pony gehad, ik weet dus waar ik aan begin, en hoe het is om verantwoordelijkheid te dragen.
Maar juist met verzorgers zoals jij hebt gehad is het slim om dingen op papier te zetten, dan kan je ze makkelijker aanspreken op hun verantwoordelijkheden. En zij jou ook als dat nodig is.
), en overleggen alles. Niet alleen van mijn kant, maar ook van de andere kant. Ik vond zelf het zadel niet goed liggen, eigenaar ook niet. Dus die had besloten dat er een nieuw zadel kwam, en had er gelijk 1 gekocht (die helaas niet past). Daarbij heb ik wel gezegt dat ik de helft wil meebetalen. Pony heb ik al zeker 2 maanden niet gereden door problemen met rijden, en ze is hoefbevangen. Pony moet dus 2 of 3 x per dag medicijnen. Dus ik ben ook 1 tot 3 x per dag medicijnen geven, terwijl het voor mij 30 minuten heen, en 30 minuten terug fietsen is. Eigenaar gaat op vakantie, geen probleem, dan doe ik het dan helemaal. Vandaag heb ik de DA gebelt over hoe en wat nu, en dat we morgen weer medicijnen komen ophalen. Ik heb ook al een keer medicijnen betaald, en voer.
Dat leer ik ergens anders niet. imker schreef:Mijn bijrijdster heb ik ook via MP, maar we hebben niets op papier gesteld. Ik vind het trouwens ERRUG netjes van eigenaar, dat je gratis en voor niets de pony mag berijden, van alle spullen en faciliteiten gebruik mag maken en je verder niets hoeft te betalen.
Mijn bijrijdster mag uiteraard gebruik maken van mijn spullen en faciliteiten, maar zij betaalt wel een vast bedrag per maand, ter compensatie van slijtage aan spullen, stroom, water en smidkosten. Het is geen wereldbedrag, maar toch genoeg dat ik iedere 8 weken mijn paard zijn aangepaste ijzers kan geven.
IJzers die ik er (achter) overigens niet onder had laten slaan als zij niet reed. Dus wat dat betreft is het rechtvaardig dat zij wat bijdraagt.
Bij mijn vorige bijrijdster ging het allemaal niet zo soepel, maar met S. heb ik echt een goed gevoel.
_lies_ schreef:En waarvoor dient zo'n contract als ik vragen mag?
Ik heb zelf ook een bijrijdpony, maar niet zo'n contract ed.
Is dit contract dan ook echt rechtsgeldig?
) imker schreef:[***], mijn paard staat ook bij mij aan huis, maar ook hier heb ik wel degelijk kosten aan mijn paard. Ik betaal ook hypotheek, vaste lasten, voer, strooisel, huur van het land wat ik extra erbij gehuurd heb en moet ook loonwerker betalen.
Dus om te zeggen dat het aan huis is dus dat het dan onzin is om daaraan bij te dragen in de kosten, vind ik niet helemaal fair.