Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kakanox schreef:Hmm... lees hier een hoop mensen met een lichte auto voor een zware trailer...
Houden jullie er wel rekening mee dat als de maximumlast van je trailer 2000 kg is, je auto ook 2000 kg moet mogen trekken?
Dat vergeten een hoop mensen nl., of ze weten het niet. Dat geldt óók voor de mensen met een BE-rijbewijs.
Vernam toevallig vandaag nog een verhaal van iemand die dat voor heeft laten komen en dat heeft 'm best wel geld gekost...
suffie schreef:Kakanox, ik denk dat jij je nog eens moet verdiepen in alle regels die er gelden rondom het B-E rijbewijs!!! Je klets echt onzin!
Ik heb een Honda CRV 2.0 benzine en die mag 1500 kg trekken. Ik heb deze auto nu een maand en ik ben er heel erg tevreden over.
griebels schreef:Dat geldt alleen als je B hebt zonder E!
Sheffie schreef:griebels schreef:Dat geldt alleen als je B hebt zonder E!
Nee ook als je BE hebt. Ik heb daarover gebeld omdat ik een 2 paards trailer wilde maar dat mocht dus niet om dat die Incl. laadvermogen meer weegt dan de 1400 kg die mijn auto mocht trekken. Ook al staat er steeds maar 1 paard in. Hier is echt heel veel onduidelijkheid over. Ik zou anders een mail naar het RDW sturen met deze vraag.
connie1964 schreef:ford mondeo diesel 2 liter heerlijk luxe auto en je merkt niet dat er wat achter hangt!
patje78 schreef:eerste types Ssang Yong kun je beter vermijden.ben zelf automonteur en heb er slechte verhalen over gehoord.
melissa_lis schreef:achter uit rijden is ook drama!