jwoltmanelp schreef:Heb blijkbaar een grote discussie op het Duitse Mazda forum veroorzaakt. Heb dus een Mazda 323 die een geremde lading van 1200 kilo trekken mag. De auto heeft een gewicht van 1150 kilo. Nu gaat de discussie verder als volgt: theoretisch zou ik dus een trailer met gewicht van 550 kilo met een paard van 510 kilo kunnen ttekken, zou ik zeggen. Maar nu zei iemand op het forum, dat ik nooit meer mag trekken dan de zulässige Gesamtgewicht van de trailer (dus maximale toegestane gezamenlijke gewicht van trailer en lading). Stel dat deze zulässige gesamtgewicht van de trailer 1300 kilo is, zou ik nog niet mee mogen rijden, al is de trailer leeg en weegt dus 550 kilo. Dit lijkt me onwaarschijnlijk..... wacht deze discussie nog af.
Dat heet gewoon Duitse wetgeving en die hebben ongtwijfeld de tegenhanger van het Nederlandse art 15 uit het regelement rijbewijzen..........
cissy schreef:hahaha, gaat eigenlijk net zoals hier op bokt zeker

maar weinig mensen die echt de regels weten... als je eruit bent kan het misschien in de sticky erbij?
Dat zal daar niet anders zijn dan hier. Het gros heeft geen flauw idee waar het over gaat en veroorzaakt daarmee de meest idiote paniek bij anderen.......
@sdi: pas op, we hebben het hier ook over Duitsland. Daar zijn een aantal zaken "nogal anders" geregeld.
Wat NL betreft "vergeet" je even te wijzen op de kogeldruk, dat is dat andere ondergeschoven kind.