beschermers in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: beschermers in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:55

Foryourneeds schreef:
haha ja maar hier rijden ze echt vreselijk Nagelbijten / Gniffelen
Mijne is een VW LT 35 (3.5 ton)
Ik ga hem nu aanpassen, beetje bijschilderen en dan in megagrote letters "PAARDEN" erop schilderen of stickers, weet nog niet. (wel voor en achter) Maar hier is het echt vreselijk hoor. Ook als je met een paardentrailer rijdt achter je auto, dan snijden ze langs alle kanten je de pas af "want je rijdt zo traag" Rolleyes
Dus goede beenbescherming laat ik nooit achterwege bij mijn paard

Plaats een hele sterke (duidelijk zichtbaar) bumper voorop je auto.
Zet met grote letters: "Remember; YOU are my crumplezone" achterop je auto Duivel (tekst: treadware)
Tot slot: rijdt zoveel mogelijk links op je rijstrook, dan heb je rechts nog ruimte voor uitwijken.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:55

thanks voor de tip. Ik betwijfel of ik er zo'n extra ding op kan zetten. Een bullbar is bvb niet toegelaten (bij wet, op geen enkel voertuig meer) jammer genoeg Clown

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:06

meggiemeg schreef:
Ik reed op een voorrangweg, hij stopt waardoor hij duidelijk maakt dat hij mij heeft zien aankomen, als iemand stopt moet ik dan ook nog eens gaan stoppen? Denk dat dat wel erg ver gezocht is. Dan kan je bij iedere oprit van bijvoorbeeld een benzinepomp, bij iedere zijweg vaart gaan minderen en kijken of iemand niet toevallig voor wil omdat diegene geen zin heeft om achter een trailer te zitten.
Ik kijk altijd vooruit, probeer in te schatten wat die ander doet (je kan niet voorzien dat iemand ineens een straal gas geeft en er toch voor duikt terwijl die eerst stil gaat staan) en als ik zie dat iemand af moet slaan en achter mij is een hele rij zodat diegene er nooit tussen komt, minder ik vaart en sein een keer. Meer kan je niet doen. Je moet goed vooruit kijken maar onvoorziene acties kan je nooit vooruit zien!

De meeste automobilisten willen niet achter een trailer rijden, dat is een bekend gegeven (toch??). Als je dat weet, dan kun je toch voorkomen dat ze een stomme actie uithalen om er alsnog voor te duiken door ze gewoon wat ruimte te geven door alleen even je gas los te laten? Scheelt voor veel partijen een hoop frustratie en voor jou en je paard kan het dus een noodstop voorkomen.
Wat was trouwens het merk van die auto? Zou me niet verbazen als dat VW of Audi was Duivel

Impssble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:12

Ik pak mijn paarden altijd in met reisbandages en lappen en vierkant springschoenen. Ook hebben ze bijna altijd een zweetdeken op en bandageer ik de staarten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:25

Waratje schreef:
meggiemeg schreef:
Ik reed op een voorrangweg, hij stopt waardoor hij duidelijk maakt dat hij mij heeft zien aankomen, als iemand stopt moet ik dan ook nog eens gaan stoppen? Denk dat dat wel erg ver gezocht is. Dan kan je bij iedere oprit van bijvoorbeeld een benzinepomp, bij iedere zijweg vaart gaan minderen en kijken of iemand niet toevallig voor wil omdat diegene geen zin heeft om achter een trailer te zitten.
Ik kijk altijd vooruit, probeer in te schatten wat die ander doet (je kan niet voorzien dat iemand ineens een straal gas geeft en er toch voor duikt terwijl die eerst stil gaat staan) en als ik zie dat iemand af moet slaan en achter mij is een hele rij zodat diegene er nooit tussen komt, minder ik vaart en sein een keer. Meer kan je niet doen. Je moet goed vooruit kijken maar onvoorziene acties kan je nooit vooruit zien!

De meeste automobilisten willen niet achter een trailer rijden, dat is een bekend gegeven (toch??). Als je dat weet, dan kun je toch voorkomen dat ze een stomme actie uithalen om er alsnog voor te duiken door ze gewoon wat ruimte te geven door alleen even je gas los te laten? Scheelt voor veel partijen een hoop frustratie en voor jou en je paard kan het dus een noodstop voorkomen.
Wat was trouwens het merk van die auto? Zou me niet verbazen als dat VW of Audi was Duivel

Klopt het is een bekend gegeven. Het was een BMW.
Ik laat altijd het gas los als ik zie dat er iemand uit een zijweg komt. Alleen wat bij die BMW het geval was dat hij stopte, bleef wachten en ineens toen het eigenlijk niet meer ging toch besloot om de auto ervoor te gooien...... Er reed niet eens een stoet auto's achter mij dus dat kon ook niet de oorzaak zijn dat hij nog langer moest wachten....
Ik wil alleen maar er mee geven dat ook al geeft iemand in eerste instantie aan dat hij je ziet en dat hij op je wacht dat hij toch van gedachten kan veranderen. Alleen al voor die gekken op de weg is het wel verstandig je paard iets in te pakken en niet geheel onbeschermd te vervoeren.

( ik zit ook liever niet achter een tractor op een 80km weg, maar zij hebben ook het recht om daar te rijden en dat geeft mij niet het recht om te zeggen ik snijd ze af en ga er snel voor!)