maudy_89 schreef:ohh leuk ik woon recht langs de a67 naar venlo dus dat komt goed uit !!!

dus met pech staat er niet snel een kennis naast me

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maudy_89 schreef:ohh leuk ik woon recht langs de a67 naar venlo dus dat komt goed uit !!!
mirgino schreef:maudy_89 schreef:ohh leuk ik woon recht langs de a67 naar venlo dus dat komt goed uit !!!
dan moet ik jou in de gaten houden,1x per jaar hebben we een klanten dag in Venlo en kom onder R`dam vandaan
dus met pech staat er niet snel een kennis naast me
Tallie_Ho schreef:Ik ben het voor een gedeelte eens met Ikke.. Tuurlijk moet je zorgen dat je spullen op orde zijn. Maar er zijn altijd onvoorziene dingen, waar je ook met een goed bijgehouden auto problemen mee kunt krijgen. ( denk aan problemen door zwerfafval op de weg, om maar even een dwarsstraat te noemen )
En stel dat je een lekke band krijgt en de vluchtstrook is angstaanjagend smal?Een rechterwiel van mijn auto durf ik nog wel te vervangen.. Links word voor mij al een stuk enger..
Maanling schreef:En daarom gebeuren er natuurlijk nooooooit ongelukken![]()
Helaas pindakaas, die gebeuren nou eenmaal. Jouw schuld, iemand anders zijn schuld, dat doet er niet toe als je op dat moment op die plaats NU vervoer nodig hebt.
Lijkt me een mooi plan zo'n vangnet. Of het uitvoerbaar is weet ik niet, maar het is een goed streven.
ikke schreef:Maanling schreef:En daarom gebeuren er natuurlijk nooooooit ongelukken![]()
Helaas pindakaas, die gebeuren nou eenmaal. Jouw schuld, iemand anders zijn schuld, dat doet er niet toe als je op dat moment op die plaats NU vervoer nodig hebt.
Lijkt me een mooi plan zo'n vangnet. Of het uitvoerbaar is weet ik niet, maar het is een goed streven.
Hoe vaak zijn daar paardentrailers bij betrokken??
Je moet als chauffeur ALTIJD een uitwijkroute weten. Je moet 1km voor èn achter je precies weten wat er gebeurt, wie waar rijdt en hoe hard. Aan het gedrag van je medeweggebruikers kun je zien wat een chauffeur van plan is; anticipeer daarop! Weet waar je heen kunt en of je snelheid moet minderen of juist de pin door de bodem moet trapen; je weet wel, neem de auto met de grootste, sterkste motor!
Dwing je plek af op de weg door met je rijgedrag ondubbelzinnig te laten blijken aan je medeweggebruikers wat je van plan bent.
melody2 schreef:Gewoon de ANWB bellen, die helpen je perfect!
Ik heb een keer met pech gestaan toen we van een wedstrijd terug kwamen. We zijn op de vluchtstrook gaan staan en hebben de ANWB gebeld. Die kwamen zeer snel ter plaatse. Als je doorgeeft dat je met een paard / trailer langs de snelweg staat, krijg je voorrang, omdat dit gevaar kan opleveren. Trailer was ter plekke niet te maken, dus heeft de ANWB een sleepwagen geregeld. Deze hebben de trailer met paard er in op de wagen getakeld en hebben de trailer met paard en al thuis afgezet. Ik vond het eerst een eng idee, dat de trailer met paard en al op de sleepwagen werd getakeld, maar het werd zo beheerst gedaan, dat het paard er niets van heeft meegekregen. Die bleef op zijn gemak van zijn hooi dooreten.
Na deze super actie van de ANWB ( wat me overigens niets extra's heeft gekost, trailer zit bij je lidmaatschap inbegrepen ) heb ik ook besloten om altijd bij hun lid te blijven en nooit over te stappen naar route-mobiel.
Lia_ schreef:Ik heb onlangs met trailer + 2 paarden langs de A1 gestaan met een kapotte koppakking en werd perfect geholpen door de ANWB.
Even doorgeven dat je paarden bij je hebt en je wordt met voorrang geholpen.
Persoonlijk vind ik dat je hulp op een snelweg moet overlaten aan professionals en niet moet gaan hobbyen met goed bedoelende hobbyisten.
scoxxx schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat het gaat werken een vangnet.
ANWB levert deze dienst immers al.
Hoe wil je de trailer-rijders gaan betalen? Er zit ook een hele organisatie achter a ? FTE per maand/week?
ANWB is niet voor niets zo'n grote organisatie. Je moet voor zo'n vangnet investeren in een telefoon-hardware en ik denk minimaal 5 werknemers puur alleen qua organisatie.
Dan moet je andere mensen zover krijgen dat zij voor vreemde (!) mensen gaan rijden met hun eigen auto en trailer, gratis en voor niks?
Nee, niet realiseerbaar.
En nogmaals, de ANWB levert deze dienst al.
Duke schreef:En als de ANWB deze dienst inderdaad al levert, dan is het ook allemaal overbodig wat ik hierboven bazel. Dan zeg ik: wordt lid van de ANWB!
ikke schreef:Tallie_Ho schreef:Ik ben het voor een gedeelte eens met Ikke.. Tuurlijk moet je zorgen dat je spullen op orde zijn. Maar er zijn altijd onvoorziene dingen, waar je ook met een goed bijgehouden auto problemen mee kunt krijgen. ( denk aan problemen door zwerfafval op de weg, om maar even een dwarsstraat te noemen )
En stel dat je een lekke band krijgt en de vluchtstrook is angstaanjagend smal?Een rechterwiel van mijn auto durf ik nog wel te vervangen.. Links word voor mij al een stuk enger..
Dan bel je de ANWB en laat een rijstrook afzetten. Dat is voor de ANWB een standaard-procedure, als zij daar noodzaak toe zien.
Rommel op de weg: je moet kunnen stoppen over de afstand waarover de weg vrij en overzichtelijk is (wettelijk voorschrift!!) en daarnaast is er altijd nog de vluchtstrook..........
Tallie_Ho schreef:Je hoeft natuurlijk niet in een topic te reageren als je het geen leuk initiatief vind he
En een rijstrook afzetten doet men niet zomaar hoor