melody2 schreef:Gewoon de ANWB bellen, die helpen je perfect!
Ik heb een keer met pech gestaan toen we van een wedstrijd terug kwamen. We zijn op de vluchtstrook gaan staan en hebben de ANWB gebeld. Die kwamen zeer snel ter plaatse. Als je doorgeeft dat je met een paard / trailer langs de snelweg staat, krijg je voorrang, omdat dit gevaar kan opleveren. Trailer was ter plekke niet te maken, dus heeft de ANWB een sleepwagen geregeld. Deze hebben de trailer met paard er in op de wagen getakeld en hebben de trailer met paard en al thuis afgezet. Ik vond het eerst een eng idee, dat de trailer met paard en al op de sleepwagen werd getakeld, maar het werd zo beheerst gedaan, dat het paard er niets van heeft meegekregen. Die bleef op zijn gemak van zijn hooi dooreten.
Na deze super actie van de ANWB ( wat me overigens niets extra's heeft gekost, trailer zit bij je lidmaatschap inbegrepen ) heb ik ook besloten om altijd bij hun lid te blijven en nooit over te stappen naar route-mobiel.
Lia_ schreef:Ik heb onlangs met trailer + 2 paarden langs de A1 gestaan met een kapotte koppakking en werd perfect geholpen door de ANWB.
Even doorgeven dat je paarden bij je hebt en je wordt met voorrang geholpen.
Persoonlijk vind ik dat je hulp op een snelweg moet overlaten aan professionals en niet moet gaan hobbyen met goed bedoelende hobbyisten.
Klinkt goed als dit inderdaad zo is! Maar we gaan nu dus uit van een kapotte auto en een in tact zijnde trailer. Wat als de trailer vervangen moet worden?
@Lia: daar zit zeker wat in. Maar ik heb liever een goedbedoelde hobbyist, dan helemaal niemand die me helpt.