Pech met de trailer, wie bel je? Idee!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: Pech met de trailer, wie bel je? Idee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:00

maudy_89 schreef:
ohh leuk ik woon recht langs de a67 naar venlo dus dat komt goed uit !!!

Haha! dan moet ik jou in de gaten houden,1x per jaar hebben we een klanten dag in Venlo en kom onder R`dam vandaan
dus met pech staat er niet snel een kennis naast me Clown

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 12:04

mirgino schreef:
maudy_89 schreef:
ohh leuk ik woon recht langs de a67 naar venlo dus dat komt goed uit !!!

Haha! dan moet ik jou in de gaten houden,1x per jaar hebben we een klanten dag in Venlo en kom onder R`dam vandaan
dus met pech staat er niet snel een kennis naast me Clown

De eerste contacten worden zo al gelegd! Haha!

Ik heb zojuist een mail naar de ANWB gestuurd. Dus even wachten een reactie. Knipoog

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:08

leuk initiatief. ik woon in het hoge noorden. ben bang dat het dus weinig extra's bied.

vind het een goed intiatief.. wie weet misschien via de ANWB regelen (al ben je dan al weer heel wat verder denk ik)

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:15

ANWB zal je thuis brengen, met paard!!! Hoe dan ook. No problemo.

Indien het echter ernstig is, politie bellen en vragen naar de Bereden Politie voor deskundige hulp. De paardenpolitie dus Knipoog. In de Randstad zeker aanwezig.
Deze mensen hebben net iets meer verstand van paarden (in paniek) dan een gewone verkeersagent.
Ook kan je de gewone agent sommeren de plaatselijke veearts te laten komen natuurlijk. Ook wel handig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:16

Tallie_Ho schreef:
Ik ben het voor een gedeelte eens met Ikke.. Tuurlijk moet je zorgen dat je spullen op orde zijn. Maar er zijn altijd onvoorziene dingen, waar je ook met een goed bijgehouden auto problemen mee kunt krijgen. ( denk aan problemen door zwerfafval op de weg, om maar even een dwarsstraat te noemen )

En stel dat je een lekke band krijgt en de vluchtstrook is angstaanjagend smal? Lachen Een rechterwiel van mijn auto durf ik nog wel te vervangen.. Links word voor mij al een stuk enger.. Lachen

Dan bel je de ANWB en laat een rijstrook afzetten. Dat is voor de ANWB een standaard-procedure, als zij daar noodzaak toe zien.
Rommel op de weg: je moet kunnen stoppen over de afstand waarover de weg vrij en overzichtelijk is (wettelijk voorschrift!!) en daarnaast is er altijd nog de vluchtstrook..........

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:17

En daarom gebeuren er natuurlijk nooooooit ongelukken Rolleyes

Helaas pindakaas, die gebeuren nou eenmaal. Jouw schuld, iemand anders zijn schuld, dat doet er niet toe als je op dat moment op die plaats NU vervoer nodig hebt.

Lijkt me een mooi plan zo'n vangnet. Of het uitvoerbaar is weet ik niet, maar het is een goed streven.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:25

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het gaat werken een vangnet.
ANWB levert deze dienst immers al.

Hoe wil je de trailer-rijders gaan betalen? Er zit ook een hele organisatie achter a ? FTE per maand/week?
ANWB is niet voor niets zo'n grote organisatie. Je moet voor zo'n vangnet investeren in een telefoon-hardware en ik denk minimaal 5 werknemers puur alleen qua organisatie.

Dan moet je andere mensen zover krijgen dat zij voor vreemde (!) mensen gaan rijden met hun eigen auto en trailer, gratis en voor niks?

Nee, niet realiseerbaar.
En nogmaals, de ANWB levert deze dienst al.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:28

Gewoon de ANWB bellen, die helpen je perfect!
Ik heb een keer met pech gestaan toen we van een wedstrijd terug kwamen. We zijn op de vluchtstrook gaan staan en hebben de ANWB gebeld. Die kwamen zeer snel ter plaatse. Als je doorgeeft dat je met een paard / trailer langs de snelweg staat, krijg je voorrang, omdat dit gevaar kan opleveren. Trailer was ter plekke niet te maken, dus heeft de ANWB een sleepwagen geregeld. Deze hebben de trailer met paard er in op de wagen getakeld en hebben de trailer met paard en al thuis afgezet. Ik vond het eerst een eng idee, dat de trailer met paard en al op de sleepwagen werd getakeld, maar het werd zo beheerst gedaan, dat het paard er niets van heeft meegekregen. Die bleef op zijn gemak van zijn hooi dooreten.
Na deze super actie van de ANWB ( wat me overigens niets extra's heeft gekost, trailer zit bij je lidmaatschap inbegrepen ) heb ik ook besloten om altijd bij hun lid te blijven en nooit over te stappen naar route-mobiel.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:32

ik ben benieuwd naar het antwoord van de ANWB.

Tot nu toe heb ik niet zo'n goede ervaringen met de ANWB, en dan heb ik het alleen over een personenauto, zonder trailer.

Het initiatief vind ik een pluim waard, of het uitvoerbaar is is een tweede...

Maar ook de ANWB is begonnen vanuit een idee, toch? Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:34

Maanling schreef:

Helaas pindakaas, die gebeuren nou eenmaal. Jouw schuld, iemand anders zijn schuld, dat doet er niet toe als je op dat moment op die plaats NU vervoer nodig hebt.

Lijkt me een mooi plan zo'n vangnet. Of het uitvoerbaar is weet ik niet, maar het is een goed streven.

Hoe vaak zijn daar paardentrailers bij betrokken??
Je moet als chauffeur ALTIJD een uitwijkroute weten. Je moet 1km voor èn achter je precies weten wat er gebeurt, wie waar rijdt en hoe hard. Aan het gedrag van je medeweggebruikers kun je zien wat een chauffeur van plan is; anticipeer daarop! Weet waar je heen kunt en of je snelheid moet minderen of juist de pin door de bodem moet trapen; je weet wel, neem de auto met de grootste, sterkste motor!
Dwing je plek af op de weg door met je rijgedrag ondubbelzinnig te laten blijken aan je medeweggebruikers wat je van plan bent.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:39

ik weet dat er in aalsmeer (imanse trailerverkoop) briefjes uitdeelde op concoursen, dat als je trailerpech hebt, je ze kan bellen en als ze het niet ter plekke kunnen maken ze vervangend vervoer hebben! erg handig, hoop er nooit gebruik van te zullen maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:41

Ik heb onlangs met trailer + 2 paarden langs de A1 gestaan met een kapotte koppakking en werd perfect geholpen door de ANWB.
Even doorgeven dat je paarden bij je hebt en je wordt met voorrang geholpen.
Persoonlijk vind ik dat je hulp op een snelweg moet overlaten aan professionals en niet moet gaan hobbyen met goed bedoelende hobbyisten.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:45

ikke schreef:
Maanling schreef:

Hoe vaak zijn daar paardentrailers bij betrokken??
Je moet als chauffeur ALTIJD een uitwijkroute weten. Je moet 1km voor èn achter je precies weten wat er gebeurt, wie waar rijdt en hoe hard. Aan het gedrag van je medeweggebruikers kun je zien wat een chauffeur van plan is; anticipeer daarop! Weet waar je heen kunt en of je snelheid moet minderen of juist de pin door de bodem moet trapen; je weet wel, neem de auto met de grootste, sterkste motor!
Dwing je plek af op de weg door met je rijgedrag ondubbelzinnig te laten blijken aan je medeweggebruikers wat je van plan bent.

Uiteraard rijden we allemaal zo Knipoog
Desondanks zit een ongeluk in een klein hoekje: mensen die me afsnijden, file's rijden is heel moeilijk anticiperen, mensen die met 50 km/u en een te zwaar geladen AHW de snelweg oprijden, klapband, windvlaag, plotseling noodweer, aquaplanning, autopechproblemen (motor)... etc etc.

Wel handig als je "uitwijkroute" een lidmaatschap van de ANWB is Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 12:48

melody2 schreef:
Gewoon de ANWB bellen, die helpen je perfect!
Ik heb een keer met pech gestaan toen we van een wedstrijd terug kwamen. We zijn op de vluchtstrook gaan staan en hebben de ANWB gebeld. Die kwamen zeer snel ter plaatse. Als je doorgeeft dat je met een paard / trailer langs de snelweg staat, krijg je voorrang, omdat dit gevaar kan opleveren. Trailer was ter plekke niet te maken, dus heeft de ANWB een sleepwagen geregeld. Deze hebben de trailer met paard er in op de wagen getakeld en hebben de trailer met paard en al thuis afgezet. Ik vond het eerst een eng idee, dat de trailer met paard en al op de sleepwagen werd getakeld, maar het werd zo beheerst gedaan, dat het paard er niets van heeft meegekregen. Die bleef op zijn gemak van zijn hooi dooreten.
Na deze super actie van de ANWB ( wat me overigens niets extra's heeft gekost, trailer zit bij je lidmaatschap inbegrepen ) heb ik ook besloten om altijd bij hun lid te blijven en nooit over te stappen naar route-mobiel.

Lia_ schreef:
Ik heb onlangs met trailer + 2 paarden langs de A1 gestaan met een kapotte koppakking en werd perfect geholpen door de ANWB.
Even doorgeven dat je paarden bij je hebt en je wordt met voorrang geholpen.
Persoonlijk vind ik dat je hulp op een snelweg moet overlaten aan professionals en niet moet gaan hobbyen met goed bedoelende hobbyisten.

Klinkt goed als dit inderdaad zo is! Maar we gaan nu dus uit van een kapotte auto en een in tact zijnde trailer. Wat als de trailer vervangen moet worden?

@Lia: daar zit zeker wat in. Maar ik heb liever een goedbedoelde hobbyist, dan helemaal niemand die me helpt.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:52

als je langs de snelweg met pech komt te staan met een volle trailer altijd 112 bellen. Het risico dat je paard in paniek raakt of onrustig en uitbreekt is te groot om t risico te nemen langs een drukke weg. De politie zal je dan komen helpen eventueel met veewagen om je zsm van de snelweg af te helpen. Verder kan je bij de anwb +aanhanger afsluiten. Dit geld dan ook voor een trailer. Zij zorgen dan dat je auto en opaard met trrailer thuis komt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 12:53

scoxxx schreef:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het gaat werken een vangnet.
ANWB levert deze dienst immers al.

Hoe wil je de trailer-rijders gaan betalen? Er zit ook een hele organisatie achter a ? FTE per maand/week?
ANWB is niet voor niets zo'n grote organisatie. Je moet voor zo'n vangnet investeren in een telefoon-hardware en ik denk minimaal 5 werknemers puur alleen qua organisatie.

Dan moet je andere mensen zover krijgen dat zij voor vreemde (!) mensen gaan rijden met hun eigen auto en trailer, gratis en voor niks?

Nee, niet realiseerbaar.
En nogmaals, de ANWB levert deze dienst al.

Ik dacht eerder (maar dat is enkel een hersenspinsel van mij), een vooraf vastgestelde prijs (starttarief 20 euro plus kilometervergoeding of iets dergelijks). En dit zal allemaal van te voren worden vastgesteld.

En alleen mensen die zich hiervoor opgeven kunnen worden benaderd, dus die hebben van te voren al aangegeven dat ze bereid zijn vreemde mensen en paarden te rijden, tegen een van te voren vaststaand tarief. Maar ook hier: dit is maar een idee.

Organisatie: website? Verkoop van kaart met wegennet en telefoonnummers? De opbrengsten zijn de vergoeding voor de persoon die dit onderhoud: kaart up to date houden en drukken van kaarten en contacten... ik zeg ook maar wat. Ik denk even hardop.

Of het niet realiseerbaar is, kan ik nu niet zeggen. Dat het ambitieus is, is zeker waar.

En als de ANWB deze dienst inderdaad al levert, dan is het ook allemaal overbodig wat ik hierboven bazel. Dan zeg ik: wordt lid van de ANWB!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:56

Toevallig, of eigenlijk helaas, stonden wij vrijdag op de afsluitdijk met een auto die niet meer wilde starten op de Afsluitdijk. De auto sloeg zo maar af bij het weer optrekken na stilstaan bij wegwerkzaamheden. Met twee paarden in de trailer in de echte middle of nowhere geen fijn idee.
Gelukkig was het bij de wegwerkzaamheden zodat er niet echt hard gereden werd en was een vrachtwagenchauffeur zo vriendelijk achter ons te blijven staan tot wij de combinatie op de vluchtstrook hadden!
Maar wij hebben het toen ook over gehad wat de ANWB zou doen. Maar die blijken dus goed te kunnen helpen.

Overigens bedacht onze auto dat hij toch wel weer verder kon rijden en hebben we geen hulp nodig gehad. Het probleem bleek bij de brandstofrelais te liggen..was de eerste en hopelijk laatste keer dar dit gebeurde..nieuwe relais is er al ingezet.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:01

Duke schreef:
En als de ANWB deze dienst inderdaad al levert, dan is het ook allemaal overbodig wat ik hierboven bazel. Dan zeg ik: wordt lid van de ANWB!

Of dat nu wel of niet het geval is, ik blijf erbij dat ik het top vind als iemand met dit soort initiatieven komt.
Weer eens wat anders als de "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" cultuur die veek overheerst (Waarmee ik overigens niet op de bokker Ikke doel, dat dat even duidelijk is Haha! )

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:10

ikke schreef:
Tallie_Ho schreef:
Ik ben het voor een gedeelte eens met Ikke.. Tuurlijk moet je zorgen dat je spullen op orde zijn. Maar er zijn altijd onvoorziene dingen, waar je ook met een goed bijgehouden auto problemen mee kunt krijgen. ( denk aan problemen door zwerfafval op de weg, om maar even een dwarsstraat te noemen )

En stel dat je een lekke band krijgt en de vluchtstrook is angstaanjagend smal? Lachen Een rechterwiel van mijn auto durf ik nog wel te vervangen.. Links word voor mij al een stuk enger.. Lachen

Dan bel je de ANWB en laat een rijstrook afzetten. Dat is voor de ANWB een standaard-procedure, als zij daar noodzaak toe zien.
Rommel op de weg: je moet kunnen stoppen over de afstand waarover de weg vrij en overzichtelijk is (wettelijk voorschrift!!) en daarnaast is er altijd nog de vluchtstrook..........

Rolleyes Je hoeft natuurlijk niet in een topic te reageren als je het geen leuk initiatief vind he Clown

En een rijstrook afzetten doet men niet zomaar hoor Clown

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:20

Wat ik me nu afvraag. Weten de mensen bij de ANWB hoe ze met paarden om moeten gaan, krijgen ze daar trainingen voor?

Overigens vind ik het wel erg link om een trailer met paard op een bergingswagen te zetten.
Niet in de eerste plaats omdat een paard in paniek kan raken als de trailer opgetakeld wordt als wel dat een bergingswagen daar totaal niet op gemaakt is.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:39

dit topic kan erg nuttig worden al had ik wel eens eerder gezien dat een pard via de anwb verder ging

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:49

Tallie_Ho schreef:
Rolleyes Je hoeft natuurlijk niet in een topic te reageren als je het geen leuk initiatief vind he Clown

En een rijstrook afzetten doet men niet zomaar hoor Clown

Waar het om gaat is dat je je verantwoording neemt als chauffeur en die niet probeert in de schoenen te schuiven van een ander.
Als jij je zaakjes voor elkaar hebt en desondanks toch in de problemen komt, dan staat de complete Nederlandse overheid paraat om je te helpen; dat is namelijk ook in het belang van NL, namelijk het oponthoud voor het overige verkeer beperken.
Zorg dus voor een correct en toereikend ANWB lidmaatschap, een goed onderhouden combinatie en een goed verkeersinzicht; dan is de rest overbodige flauwekul.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:04

Wat een interessant topic, ga ik volgen... Haha!
Mij is zoiets nog nooit overkomen, maar je weet maar nooit.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 14:10

@Ikke: ik geloof dat je betoog nu wel helder is. We hebben het hier niet over hoe je je zaakjes op orde krijgt en hebt. Want dat is imo een vanzelfsprekend iets. Knipoog

We hebben het over wat als je toch (ondanks al je goede zorgen en voorbereiding) langs de weg staat.

Als het idd helemaal door de ANWB gedekt is, dan is dat heel mooi, maar dan is dit topic nog geen flauwekul! Want blijkbaar is niet iedereen (waaronder ik) daarvan op de hoogte. Het zou toch mooi zijn als heel wat mensen nu met een gerust hart de weg op kan gaan met ANWB-pasje en weten wie ze kunnen bellen voor vervangend vervoer. Lijkt me geen flauwekul. Zeker niet als n.a.v. dit topic meer mensen beter voorbereid op pad gaan (hetzij met telefoonnumers voor pech onderweg, hetzij met ANWB-pasje).
Dat jij - ikke - dit flauwekul en paniekzaaien vind, moet jij weten. Ik open niet voor niets zo'n topic.

Heb bericht gekregen dat de ANWB mijn vraag in behandeling heeft. Ook al is hier nu al een aantal maal uit eigen ervaring verteld wat en hoe ze hiermee omgaan. Een officiele reactie van de ANWB maakt het plaatje wel compleet mijn inziens. Haha! Hoor en wederhoor toepassen heet dat. Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:11

De ANWB is wel van de goede ideeen en initiatieven, dus wellicht kunnen ze iets met je idee doen!