Chippen... Hoe verplicht is het?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Chippen... Hoe verplicht is het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 01:27

MissDonna schreef:
ik meen dat je DA een paspoort voor je aanvraagd. als er geen papier bij zit weet ik het niet precies. maar chippen zou ik zo ie zo altijd doen. Stel je paardje word gejat. En komt op de markt terrecht. Dan is het beter te ontcijveren MET chip dan zonder... Dan moet je maar hopen dat iemand hem/haar met fotos herkent

Erg leuk dat chippen, maar die chip kunnen ze dus onleesbaar maken, dus hoe veilig is een chip tegen diefstal? niet

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:03

vorig jaar heb ik een paard uit Hongarije gehaald(is gebracht voor transport bedrijf, eerst naar Belgie en vanuit daar naar NL), bleek ook niet gechipt e.d. Geen problemen mee gehad gelukkig.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:58

Chippen..
Je belt de dierenarts, hij zet een chip en vult een formulier in (naam, ras, adres etc.) en je stuurt dit op naar een stamboek, maakt het geld over en je ontvangt het paspoort. Bonita is al laatste gedaan, geloof dat het totaal chip/paspoort toch wel op een 80 euro kwam. Het is verplicht ja, maar controleren doen ze zo gauw niet. De koeien komen ze af en toe controleren, maar naar de paarden is nooit gevraagd... Geloof dat de kans op de Lotto nog groter is dan dat er iemand met zo'n apparaat controleert.

En inderdaad toen de Rendac mijn oude paardje kwam halen is er ook nergens naar gekeken, ik heb zelfs haar paspoort hier nog liggen... Bloos

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:05

ik heb het enkele jaren geleden,wel gedaan toen ik hoorde dat het moest,die van mij rijdt alleen recreatief.maar voor als hij ooit gestolen wordt.wat hopelijk niet gebeurd