Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JulieDR schreef:Ik hoor regelmatig dat bij niet-betalen het paard verhuisd wordt naar een plek waar de eigenaar 'm niet weet staan, tot ie betaalt.. Daar wordt hij wel nog verzorgd, maar z'n eigenaar krijgt 'm dus niet meer te zien!
want als je in Nederland voor je recht opkomt, dan ben je al snel het haasje
jiehaaa schreef:Een slot op de stal of het barricaderen van de staldeur vind ik levensgevaarlijk. Stel dat er brand uitbreekt, dan heeft zo'n paard geen enkele kans.
Ik zou er eerder voor kiezen om het paard ergens anders neer te zetten tot er betaald is.
Myrano schreef:jiehaaa schreef:Een slot op de stal of het barricaderen van de staldeur vind ik levensgevaarlijk. Stel dat er brand uitbreekt, dan heeft zo'n paard geen enkele kans.
Ik zou er eerder voor kiezen om het paard ergens anders neer te zetten tot er betaald is.
Wat maakt dat slot nou uit als er brand uit breekt, een paard kan zelf de deur van zijn stal niet open doen.
En een paard ergens anders stallen vind ik niet echt een goed idee, dan is het paard weg en heeft de staleigenaar zijn geld ook nog niet
) dan om wat grendels open te maken als er geen slot voor hangt. ikke20 schreef:als ik mn eigen stal zou hebben is het contract optellen waarin ook staat bij zoveel maanden geen betaling is paard voor de stalhouder.

Sjuimpje schreef:Je generaliseert enorm Russel, ik heb vrijwel alleen maar positieve ervaringen met pensionhouders.
Ik heb wel rare dingen gezien bij paardeneigenaren. Helaas zijn er veel mensen die het niet zo nauw nemen met het uitmesten (of opstrooien) vandaar dat wij ook geen halfpension bieden. Wij hoeven ons nooit druk te maken over een paard wat op beton of mest staat, bij ons staan ze allemaal op een dik strobed.
ma_rie_tje schreef:@ Quellian : kwam ze zelf nog wel naar de paarden toe, of kwam ze gewoon helemaal niet opdagen?
Commentaar en herstelsels mogen altijd, als je het uit kan leggen dan komt het vast goed.russel schreef:Als je half pension doet, ga je al meer voor het geld dan voor de dieren, is nl heel makkelijk verdiend zo....![]()
Myrano schreef:@jiehaaa;
Alsof ik dat niet weet...
Het gaat er mij alleen om dat, als er brand zou uitbreken, en er zou op dat moment niemand daar zijn, bv 's nachts, dan zal dat met of zonder slotje of ketting het ook niet redden.
En dat alleen de staleigenaar die sleutel heeft is ook niet meer dan normaal lijkt me.