Eczeempaard kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Eczeempaard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:40

je hebt twee jaar de tijd gehad om hem te leren kennen en zou dat niet over boord gooien
door lichte zomerexceem wat goed te verhelpen is met een deken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:24

Bedankt voor de reacties Lachen

Ondertussen heb ik inderdaad voor mezelf besloten me niet te laten tegenhouden door het eczeem. Als je een paard koopt die geen eczeem heeft kan die dat toch krijgen .. en krijgt die dat niet dan is er misschien wel wat anders, waar je misschien nog meer zorgen en gedoe mee hebt ... Je weet het toch nooit..

En het feit dat hij qua karakter echt bij mij past en dat ik dat nu al weet omdat ik hem nu al die tijd ken is inderdaad een zeer groot voordeel Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:28

Goedzo! Die factoren zijn belangrijker dan wel of geen eczeem. Ik heb twee jaar geleden een paard gekocht waarvan ik wist dat hij zwaar eczeem heeft. Nooit een second spijt van gehad! Ok, het is voor hem rottig, maar die 5 minuutjes extra die het kost om hem in te smeren etc kan ik best missen. Het is een fantastisch paard en ik ben ontzettend blij met hem. Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:05

Laat hem in elk geval wel klinisch keuren!
Ik heb dat met mijn verzorgpony niet gedaan, maar had me misschien wel al kunnen waarschuwen voor een aankomend beengebrek en een stofallergie en eventueel de prijs kunnen drukken. (had hem waarschijnlijk toch wel genomen, maar dan wel voor lagere prijs)

Olita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:31

In 1e instantie wou ik ook geen eczeempaard hebben. Nu heeft mijn paard ook eczeem gekregen. Nu gelukkig wel in een hele lichte vorm... maar de exceem maakt het paard er niet minder om. Dus als het paard je bevalt, en heeft eczeem... dan zal ik er wel voor kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:03

joyce B schreef:
Laat hem in elk geval wel klinisch keuren!
Ik heb dat met mijn verzorgpony niet gedaan, maar had me misschien wel al kunnen waarschuwen voor een aankomend beengebrek en een stofallergie en eventueel de prijs kunnen drukken. (had hem waarschijnlijk toch wel genomen, maar dan wel voor lagere prijs)

Dat ben ik inderdaad wel van plan Ja
Niet dat ik hem dan niet zou kopen (nuja, ligt eraan wat er uitkomt natuurlijk) of dat ik de eigenaar niet vertrouw, maar je weet nooit .. Paardje kan gerust nu al iets hebben waar zowel eigenaar als ik geen weet van hebben.. Als dat dan aan het licht komt is het weten toch altijd wel handig Knipoog

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:48

Als je het paard kent en er een klik mee heb, zou ik me er niet persee door tegen laten houden. Vaak is het prima te doen met een eczeemdeken.

Maar met één eczemer en één allergisch voor iets, vind ik het wel welletjes en zou ik er toch niet voor kiezen als ik weet dat ze al eczeem hebben. Twee onder eczeem dekens vind ik wel genoeg.

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:42

ik heb mijn paard ook anderhalf jaar geleden gekocht als 2-jarige, nu schuurd hij ineens ook.. dus tjah soms ontwikkelen ze het ook!!...zelfs mijn 12 jarig ruin die nooit wat had heeft erlast van.... persoonliijk .. ben ik er wel wat huiverig voor omdat ik dit nooit eerder bij de hand heb gehad. ik wou in iedergeval een deken kopen.. (heeft iemand misschien een tip voor een soort /merk deken)??welk / wat voor een middel helpt goed tegen jeuk>??

zo zie je maar dat je het nooit weet..

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:49

Je zegt zelf dat je hem ideaal vind... En dat is toch het enigste wat telr??/

Ik zou het gewoon doen als ik jou was...

xJindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:24

Verschilt waarschijnlijk per paard of het meer of minder word. je zult dit waarschijnlijk op de gok moeten nemen. en het proberen. je word er altidj wijzer van. het zou vervelend zijn als het steeds erger werd. maar zoals je zelf zegt. verder is het dier perfect voor je.
Ik zou het doen.
|Ik heb mijn verzorgpony ook gekocht. dit is een draver. ook een nadeel. heb ik nog steeds last van. maar het hoort en gewoon bij.
Elk paard heeft gewoon iets wat bij hem hoort.
Ik zou het gewoon proberen!