Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:46

Ik zie het op de foto onder het zadel van opzij en op de foto waar ze los loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:47

Hard maar waar: Een 14 jarige merrie zonder predikaten die niets kan brengt ook niets op. 1500 euro is niet veel, echter zou ik blij zijn dat ik dat ervoor kreeg als de merrie een goed tehuis zou krijgen.
Gezien het spronggewricht denk ik dat 1500 nog dik betaald is.

Voor de handel gaat ze waarschijnlijk voor slachtprijs. Is er ooit een foto gemaakt van dat spronggewricht? Als daar OCD in zit is ze ook voor de fokkerij niet interessant, dus je zult een liefhebber moeten vinden die een grasmaaier zoekt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-08 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:49

Zit wat in Pipo, maar hoe kan het dan dat men voor bijna-paarden als Tinkers, Fjorden of Haflingers veel meer moet neerleggen?
Deze heeft nog wel enige fokwaarde.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 23:51

suleilitha schreef:
Ze is wat arm bespierd, maar ik vind het zeer zeker geen verkeerd beest.

Dat klopt, maar er is ook al een jaar niets mee gedaan en daarvoor weinig.

suleilitha schreef:
Op het spronggewricht na, dat vind ik wel een minpuntje.
Ik ben blij dat het jou opviel, ik ga het aan de dierenarts vragen.

suleilitha schreef:
Verder denk ik dat het al een heel verschil maakt als je haar even fatsoenlijk toiletteert, want met die vetlokken en baard en onverzorgde manen ziet het er niet echt verzorgd uit.

Tja, ze staan altijd buiten, ook in de winter. Vandaar dat ze er nu niet echt uitziet om door een ringetje te halen Haha!
Vetlokken gaan er natuurlijk niet af! Ik ga haar niet scheren. Vetlokken horen daar. Baard heeft ze niet meer, die foto is in de herfst gemaakt, toen ze wintervacht kreeg. Ze zit nu weer lekker spiegelglad en glanzend in haar velletje.
Wat de manen betreft, die heb ik vorig jaar nog getrokken, maar die groeien als kool! Zijn bijna een halve meter lang nu, ik vind dat wel wat hebben. Uiteraard worden die wel bijgewerkt. Daar is veulen-lief al mee begonnen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:52

suleilitha schreef:
Zit wat in Pipo, maar hoe kan het dan dat men voor bijna-paarden als Tinkers, Fjorden of Haflingers veel meer moet neerleggen?
Deze heeft nog wel enige fokwaarde.

Ik weet het papier niet, dus geen idee wat de fokwaarde is. Maar met dat spronggewricht zou ik de merrie toch wel op de foto willen hebben voor ik daar mee ging fokken.

Tinkers, Fjorden en Haflingers zijn meer liefhebberspaarden, van warmbloeden met net papier en dikke sprongen zijn er zat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:57

Toch heeft dit paard wel pluspunten, mooie hals, mooie kleur, goed papier, gouden karakter en je hebt er geen idee van wat een fantastisch ras de Hannoveraan is. Er zijn zeer zeker liefhebbers voor een paard als deze, dat weet ik wel zeker. Ik heb ooit een kruising tussen een Hannoveraan en een Trakehner gehad, geweldig dier met een boel lef, super karakter en geweldige rijpaardgangen, om over het springvermogen nog maar te zwijgen. En nog steeds staan de Hannoveranen in Nederland niet voor het opscheppen. Met Tinkers, Fjorden, Hafs etc, wordt je doodgegooid.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 00:00

Al vind ik opmerkingen als "voor de slachtprijs" natuurlijk niet zo leuk klinken, en al gaat ze echt niet naar een handelaar dan hou ik haar liever zelf, het is goed verschillende meningen te horen.

Ik vind het ook fijn om te horen dat, zelf met een minpunt, de goede dingen ook gezien worden.
Zoals al gezegd, ik zal de dierenarts vragen wat betreft het spronggewricht en misschien kunnen we ook beter even foto's laten maken. Ik wil het zelf zeker weten. Ik verkoop geen paard wat gebreken heeft en ik wil niemand een oor aannaaien door dingen te verzwijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:08

Maar wat is het papier dan?
Want hoezo wordt er zomaar gezegd dat de merrie goed papier heeft, ik heb nog geen afstamming gelezen?

edit: Ik heb zelf een Hannoveraan met opeenvolgend staatspremiestute. Daarnaast ben ik redelijk bekend met dat stamboek. Volg de keuringen al jaren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:10

Een merrie zonder predikaten als fokmerrie te verkopen zul je niet de hoofdprijs krijgen....(zoals je al zei).

Ik denk als ik het zo lees, en als haar benen goed zijn en ze klinisch goed is je aan een bedrag moet denken rond de 1500 - 1750,00 (voor een recreatieve ruiter).

Als ze echt een superpapier heeft (en ze in goede conditie is) zou ze evt. nog voor stermerrie kunnen gaan (is ze ingeschreven bij het stamboek of alleen nog maar het veulenboek). Als ze ster is zal de prijs (voor fokmerrie) uiteraard wel wat hoger liggen.

Maar ik heb begrepen dat aan haar conditie nog wel wat schort.

Kun geen verzorger voor haar zoeken die haar voor jouw rijdt (kun je ook een bijdrage voor vragen).

Het is een mooie merrie !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:16

Brainless, met dat spronggewricht wordt die merrie geen ster, daarbij is ze bij Hannover ingeschreven, dus de merrie moet geprokt worden, cornage test doen en dan sterwaardig zijn. En een 14 jarige stermerrie die niets kan en weinig heeft gebracht brengt ook niet meer op.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-08 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:19

Weet je, het is heel klote maar de realiteit is gewoon niet leuk voor dit soort merries. 2 jaar geleden had ik een merrie met een klein ocdtje, laten opereren, operatie fout gegaan, paard heeft blijvend 2 dikke spronggewrichten gehouden.

Dan kan je wel een liefhebber zoeken, maar ik ben blij dat ik het dier voor iets meer als slachtprijs aan het equinecentrum in Asten heb gedaan, dier blijft daar voor embryotransplantatie de rest van haar leven. Ze hebben een document ondertekend dat de enige plek waar het paard na hun naartoe gaat is de slacht.

Niet zeulen met dieren met een gebrek, die komen altijd in de handel terecht en ik vind persoonlijk dat je dat niet kan maken.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:20

Ik zie nergens een dik spronggewricht?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 00:21

Juli staat op de agenda om naar de keuring te gaan, ze moet dan in het Hauptstutbuch eingetragen worden. Ik heb het niet over een superpaier gehad, gewoon een mooi papier, het is een Gambler's Cup. Meer kan ik er niet over schrijven, dat weet ik niet uit mijn hoofd en de stamboekpapieren zijn op het moment onderweg voor een paspoort. Hier is een paspoort niet verplicht, een brandmerk met nummer is genoeg. Maar het leek me gewoon handig er toch eentje te hebben, hoef ik niet overal met het papier heen te zeulen.

Het is verder geen stermerrie, zoals ik al zei is er niets mee gedaan. De fokker had grootse plannen (dat weet ik omdat de staleigenaar de broer is van de fokker) met haar, maar is overleden toen het nog een veulentje was. Vandaar dat ze bij de broer (die verder niets heeft met paarden, behalve toevallig stallen en weiland heeft) op het land terecht is gekomen. Waar ze dus 10 jaar heeft lopen lanterfanten.

Edit: ik heb een jaar gezocht naar iemand die haar wilde rijden. Helaas heeft iedereen die paard wil rijden hier een of meerdere paarden gewoon in de achtertuin staan en zijn ze dus gewoon niet te vinden. Hier vraag je er ook geen geld voor als je al iemand vind, je mag dan in je handjes klappen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 00:26

Pipo schreef:
Niet zeulen met dieren met een gebrek, die komen altijd in de handel terecht en ik vind persoonlijk dat je dat niet kan maken.

Dan moet je toch eens even terug lezen, dat is precies wat ik al eerder schreef. Mocht het een gebrek blijken, dan wordt ze niet verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:29

GamblersCup schreef:
Pipo schreef:

Dan moet je toch eens even terug lezen, dat is precies wat ik al eerder schreef. Mocht het een gebrek blijken, dan wordt ze niet verkocht.

Ik lees prima, maar dat paard heeft in mijn ogen een gebrek: Een dik spronggewricht.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 00:33

Ja, wat door iemand opgevallen is NADAT ik deze vraag stelde.

Edit: en ik laat eerst de DA kijken. Als het alleen maar dik is en niets ernstigs/vererfbaars (hoe schrijf je dat? Tong uitsteken ) dan valt het voor mij onder "schoonheidsfoutje" en niet onder gebrek. Ze loopt niet kreupel, je merkt er niets aan. Vandaar dat ik het eerst uit laat zoeken.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 05-06-08 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:35

GamblersCup schreef:
Ja, wat door iemand opgevallen is NADAT ik deze vraag stelde.

Helaas, dat viel op gelijk toen ik de foto zag.

Vervelend genoeg dat het eraan zit. Probeer nou maar een fijn tehuis voor dat paard te vinden en maak je niet te druk om de euros.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 00:43

Goeiedag, je zou ook eens kunnen proberen mijn berichten goed te lezen.

Ik vind je mening over mijn paard waardevol, daar vroeg ik om en daar kan ik wat mee.
Maar om nou zo af te dwalen met je opmerkingen en mijn antwoorden niet goed te lezen, dat dat komt een beetje raar (denigrerend?) over. Als je namelijk goed leest, zie je dat ik eerst de vraag stelde, waarna iemand begon over het spronggewricht. Word dus dan waarschijnlijk al een ander verhaal. Vervolgens zeg ik een goed huis belangrijker te vinden dan wat ze "oplevert", ik hoef geen hoofdprijs. Mijn meisje moet gewoon goed terechtkomen, klaar. En dan ga jij me vertellen dat ik me maar niet druk hoef te maken om de euro's??
En dan het zeulen met een paard met een gebrek... wat zeg ik dan net? Word niet verkocht als het een gebrek blijkt. En dat zal via de DA uitgezocht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:49

Als je dat niet doet, dan hoef je je toch niet druk te maken om die opmerking?

Ik probeer gewoon zo realistisch mogelijk te zijn voor je. 14 jarige paarden brengen gewoon niet zoveel geld meer op. Zelfs niet als ze Z2 lopen.

Ik vind het redelijk naief van je, dat je roept dat je voor 1500 euro dat paard niet wegdoet ondanks dat het dier niets kan, een dik spronggewricht heeft en geen predikaten.

Of dat spronggewricht klinisch en rontgenologisch geen enkel probleem is, dan NOG zit er een schoonheidsfout aan, waardoor de waarde daalt als een gek.

En daarom, zoek een liefhebber.............

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:54

Pipo schreef:

Ze komen echt niet altijd in de handel terecht!
Er zijn (gelukkig) nog mensen genoeg die een paardje voor de recreatie zoeken om lekker 1 a 2 x per week meer door het bos te rijden. Juist omdat paarden met een rijdbaar gebrek wat goedkoper zijn.
Ik ken genoeg mensen die super blij zijn met hun paardje (incl. een gebrek)!!

PS het is nog niet bewezen dat het paard een gebrek/schoonheidsfoutje zou hebben.
Dus hou het even bij de feiten: een leuke, brave merrie (14 jaar) met papier, matig gereden en in een (nog) slechte conditie.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 00:57

Mocht hier wat uit komen, laat ik het hier wel even weten. Al duurt het waarschijnlijk even, voordat er uitsluitsel gegeven kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:01

Brainless schreef:
PS het is nog niet bewezen dat het paard een gebrek/schoonheidsfoutje zou hebben.
Dus hou het even bij de feiten: een leuke, brave merrie (14 jaar) met papier, matig gereden en in een (nog) slechte conditie.

Hoezo niet bewezen?

Kijk naar de fotos, schoonheidsfout: Dik spronggewricht........

Zit er gewoon aan, kan je met alle fantasie van de wereld geen dun gewricht van maken.

Maarre, dan koop jij het dier toch? Geen fokker of sportmens die het dier zal kopen met dat gewricht eraan, zonder klinisch en rontgenologisch bewijs dat er niets aan de hand is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:13

Zat er toevallig net aan te denken Tong uitsteken ... heb nog plek over en wil graag een veulen fokken, maar niet met mijn eigen merrie.
De andere is een ruin, dus dat fokt moeilijk. Morgen maar even in mijn oude sok kijken Haha!

Jij zou haar niet kopen, dus je moet niet generaliseren.
Dat jij er goede reden voor hebt om zo'n paard niet te willen hebben is je goed recht.

Maar je praat of iedereen er zo over denkt....
"Alle paarden met een gebrek komen in de handel... Geen fokker of sportmens zou hem kopen...."

Trouwens dat heb ik ook niet gezegd, dat fokkers of sportmensen om zo'n paard zitten te springen.
Als het een rijdbaar gebrek/schoonheidsfoutje is, zijn er genoeg mensen die haar zouden willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 01:13

GamblersCup schreef:
Mocht hier wat uit komen, laat ik het hier wel even weten. Al duurt het waarschijnlijk even, voordat er uitsluitsel gegeven kan worden.

Heel veel succes, ik hoop dat het spronggewricht niets voorsteld en dat je haar gewoon aan een liefhebber kan verkopen die goed voor haar zal zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 01:13

Nu krijgt Brainless weer zo'n leuke opmerking van je. Kun je je alsjeblieft bij de vraag houden ipv zulke banketstaaf opmerkingen naar andere mensen te maken hier? Daar zitten we niet op te wachten.