Welke rechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Re: Welke rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 07:13

Waar zijn het paspoort en de papieren van deze beestjes dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 07:15

Ik zou de ponies gewoon laten waar ze nu zijn........

eens gegeven blijft gegeven...... en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een heel vreemd verhaal vind.

Je vriendin wilde van de beesten af, en zo is het....... ze is van de beesten af...... klaar Lachen

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:57

wat een gezeik zeg,

gegeven is gegeven, miss niet eerlijk van de 2e partij om ze zonder medeweten weg te doen naar 3e partij, maar nu wil je dus 2 pony's van kinderen afpakken?

ik begrijp als ik zelf de 2e partij was, als ik een lange tijd niks meer hoor zou ik zelf ook niet meer bellen want het komt over dat partij 1 gewoon 2 pony's gedumpt heeft naar een goed thuis. en niks meer laat horen.

hoeveel tijd zit er hier allemaal tussen? zoals al meerdere gevraagd hebben!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:04

Als het onduidelijk is wie de eigenaar is, is bijv. ook onduidelijk wie schade betaalt die door de pony wordt veroorzaakt of wie de da mag betalen of mag besluiten dat het beestje in moet slapen!

Ik mis de ouders in dit verhaal.
Ik ga er even vanuit dat de meisjes minderjarig zijn, dus ze kunnen wettelijk niet eens een pony weggeven.
Wat is er afgesproken tussen de ouders? Dat zou ik eerst willen weten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:53

Ouders zijn er in dit verhaal niet omdat beide meerderjarig zijn Knipoog (dat ik minderjarig ben zegt niks over hun hoor Knipoog)

Mijn vriendin heeft ze daar zeker niet gedumpt Knipoog , ze wilde de 1e even laten uitgroeien, en de ander is vrij oud en verdient een pensioen met een dier dat ze vertrouwd en gehecht aan is Knipoog

Nexus @ papieren hebben de dieren niet, en paspoort is geen eigendomsbewijs Knipoog

judies @ vind dat je wel iets behoorlijkermag reageren Knipoog We hebben ze daar niet gedumpt, en wij kunnen er weinig aan doen dat die pony's bij die kinderen staan, gezien ze daar helemaal niet mogen staan! dus ja we halen ze daar weg omdat ze daar nooit hadden mogen komen.

VOro de mensen , pony's zijn in januari daarheen gegaan Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:51

ponyfee schreef:
als je het mij vraagt zijn die pony's beter af bij de nieuwe eigenaar...
iemand geeft zomaar zn pony's weg, kijkt er niet meer naar om en il ze dan terug hebben.
Die vriendin van jou kon me de boom in!
Hoop dat de pony's het goed hebben op hun nieuwe plek en daar wel mogen blijven staan, het is toch van de zotte om zomaar dieren weg te geven en dan weer terug te willen, het is geen speelgoed!

Klopt. Ze zijn bij de nieuwe eigenaar allicht ook beter af.
De oude eigenaar is ook aardig labiel. Koopt en verkoopt (geeft weg) dieren als ze ook maar even geen tijd of zin heeft.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:56

lijkt mij ook, wat een onverantwoordelijk gedrag.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:08

slimmerik schreef:
ponyfee schreef:
als je het mij vraagt zijn die pony's beter af bij de nieuwe eigenaar...
iemand geeft zomaar zn pony's weg, kijkt er niet meer naar om en il ze dan terug hebben.
Die vriendin van jou kon me de boom in!
Hoop dat de pony's het goed hebben op hun nieuwe plek en daar wel mogen blijven staan, het is toch van de zotte om zomaar dieren weg te geven en dan weer terug te willen, het is geen speelgoed!

Klopt. Ze zijn bij de nieuwe eigenaar allicht ook beter af.
De oude eigenaar is ook aardig labiel. Koopt en verkoopt (geeft weg) dieren als ze ook maar even geen tijd of zin heeft.

Wil jij geen ordelen en dingen zeggen die je niet weet! Hou toch op zeg.

Dieren worden niet verkocht als ze de dieren geen zin meer in heeft of kwijt wil, daarom is haar paard er al 13 jaar!
1 van de dieren is uit pure verwaarlozing gekocht, de andere was voor haar zoontje bedoelt.
volgens mij heb ik zeeeeeeer duidelijk gezegt waarom ze weg gingen daarheen. en ik vind het ongehoort dat jij zo durft te reageren.

Je moest eens ophouden met je met mensen te bemoeien die je niks misdaan hebben. Heb ik niet. Heeft suus niet. En ik ben suus ook niet. Jij ziet mij daar nu voor aan, wil dat je dat laat. Dit gaat namelijk ook niet over suus, wat jij je wel weer zou indenken.Want alles wat ik zeg word in verband getrokken met suus.

Ik vroeg hier iets wat bokt schijnbaar ook niet weet, want anders zou dat betekenen dat advocaten slechter zijn dan bokt Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:11

Ik zeg toch niet dat jij suus bent. Maar gaat wel over de paarden van suus die overigens in december al weggegaan zijn. En ja, ik weet ook waar naar toe.

Van suus is bekend dat ze diverse dieren gehad heeft die, toen ze ff geen tijd en/of zin had de deur uitgingen.

Vandaar mijn reactie.

edit: in haar advertentie toen hier op bokt schreef ze dat ze alles op papier zou zetten. Heeft ze dat niet gedaan dan? Want dan heeft ze een schriftelijke overeenkomst en anders heeft ze totaal geen rechten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 07:39

Jij kan niet luisteren hea? Het gaan niet over suus dr paarden. Met suus en haar paarden heb ik niks temaken, ik heb het volgens mij toch echt over januari, en er staat duidelijk wat ik bedoel.

Maar elke keer weer reacties die nergens over gaan in mijn topic's vind ik nu genoeg worden, je bedoelt suus in je bericht dat kan iedereen nog begrijpen. Dit gaat niet over suus.. en gezien jij je alleen in die topic's kan vermaken kan je hier dan jezelf beter neit vertonen, zeker neit op de manier zoals je die nu gebruikt.

je kent de persoon niet : De oude eigenaar is ook aardig labiel. Koopt en verkoopt (geeft weg) dieren als ze ook maar even geen tijd of zin heeft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:01

Dan is het wel allemaal héél toevallig idd. Dat je twee vriendinnen hebt die binnen 1 maand allebei hun twee paarden weggeven.

Advertentie destijds van suus (onder haar SA Lelanie): [EA-TK-PP] Tk : shetlander & welsh

Misschien "begrijp" je het dat ik dan in de war was. Mijn excuus dus.

Toch vreemd vriendinnengroepje Hoop voor jou dat het niet vaker voor gaat komen dat ze al hun paarden weg gaan geven: al die zoekacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:34

Moderatoropmerking:
Houden we het hier wel gezellig en respectvol?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:32

Smurffie, wat ik jammer vind is dat je aangeeft dat alle mensen die hier iets zeggen dat niet naar jouw zin is, het gewoonweg niet weten. Als je het antwoord toch al weet omdat de advocaat van je vriendin dat gegeven heeft, zie ik het nut niet van dit topic. Overigens zie ik dat sowieso niet eigenlijk. Je vriendin heeft blijkbaar al een advocaat en zoals al eerder gezegt, jij bent geen partij in deze. Ik vraag me ook af waarom de vriendin in kwestie iemand die minderjarig is, en niks met de zaak van doen heeft, de andere partij laat bellen.

Maar goed, ik hoop dat je vriendin er uit komt met die mensen Lachen