mensen die hun afspraak niet nakomen(ivm verkoop)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SantasRanch

Re: mensen die hun afspraak niet nakomen(ivm verkoop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:01

Das lekker dan, dan spreek /zie je elkaar hier nog steeds, beetje dubbel gevoel dan.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:26

Ook al een aantal slechte ervaringen gehad.
Dame kwam mijn paard proberen,zocht een braaf recreatiepaard.Het eerste wat ze zei toen ze hem zag:"wat is hij groot!".Toch geprobeerd,viel 100% mee.Wou hem toch nog eens terug proberen,dus enkele dagen later ik met de trailer naar haar thuis,paard weer geprobeerd,viel supere mee,ze was(leek!) er helemaal gek van.Paard had een chipje in de kogel,had ik er de eerste keer al bijgezegt,dus wou ze haar veearts de foto's nog laten bekijken:geen probleem voor mij,zou ik zelf ook doen.
Enkele dagen later kreeg ik een sms:ik koop je paard niet.
Kan je dan niet even bellen?Had ik zoveel moeite voor haar gedaan!
Enkele dagen later zag ik de jongen die bemiddelde tss ons,zeg ik:"von de veearts de foto's niet voldoende?"
"jawel hoor",zei hij "foto's waren goed genoeg,ze vond hem gewoon te groot!!"

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:29

heel vervelend en andersom gebeurd het net zo goed.

ik heb ook meegemaakt dat we al onderweg waren en netjes belde dat we iets later waren en daardoor toevallig te horen kregen dat hij al verkocht was die ochtend.
was ook wel zo netjes geweest van de verkoper om even te bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 06:12

wat ook vervelend is, dat ze dan 2x proefrijden, weten wat de vraagprijs is, maar dan maar de helft willen betalen, omdat er 'iets' is.. nou beestje was harstikke gezond..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:23

Onderhandelen is prima, maar t hou ergens op...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:26

Inderdaad, zo heb ik een mevr. gehad die beweerde dat mijn pony mok had, terwijl het beest echt niets vertoonde daarvan en gewoon gezond was. Toen ze met een mesje wou beginnen keuteren aan de hoef en €500 van de prijs wou "want 12 jaar was toch ook al aan de oude kant" heb ik haar vriendelijk van het erf geschopt. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:36

Bluem schreef:
Inderdaad, zo heb ik een mevr. gehad die beweerde dat mijn pony mok had, terwijl het beest echt niets vertoonde daarvan en gewoon gezond was. Toen ze met een mesje wou beginnen keuteren aan de hoef en €500 van de prijs wou "want 12 jaar was toch ook al aan de oude kant" heb ik haar vriendelijk van het erf geschopt.

Wow, het lef van die vrouw Goed dat je haar het erf af hebt geschopt.

Het is bloedirritant ja en het lijkt me helemaal vreselijk als het om een paard gaat. Ik erger me al groen en geel bij de verkoop van mijn westernzadel. Had zaterdag 2 weken geleden om 09u 's ochtends met iemand afgesproken, we zouden elkaar ontmoeten bij kennissen van ons. Gelukkig moest ik maar 5 min rijden maar heb me wel vroeg uit bed gehesen in m'n weekend, belt diegene naar de kennissen waar we elkaar zouden ontmoeten dat ze niet kon komen. Ik stond daar dus al helemaal aangekleed en wel. Heb het zadel bij die kennissen achtergelaten want ze zou het ergens die week komen ophalen en daarbij het geld achterlaten om het zadel te passen op haar paard. Nou, ze heeft dus niets meer van zich laten horen Boos! Heb haar geprobeerd te bellen en het neemt gewoon niet op. Net als die mensen met wie je een hele tijd heen en weer mailt, die gaan dan op een gegeven moment vragen stellen die ook in de advertentie staan. Vervolgens vragen ze: Hoeveel was het ook al weer? Dan zeg je de prijs en krijg je een mail terug: Het is toch te duur Rolleyes

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:00

Op mijn zoektocht ben ik ook naar een handelsstal wezen kijken naar 2 paarden. Hele vriendelijke mensen. Er was nog een vrouw voor ons die een paard aan het proefrijden was. We hebben netjes koffie gekregen, zodat ze die klant even verder kon helpen. Even later komt de mevrouw terug om ons te helpen. Ze verontschuldigde zich dat het wat later was dan gepland. De vrouw voor ons heeft wel geteld 3 paarden gereden, ieders dik 3 kwartier, en uiteindelijk is ze weer naar huis gegaan omdat de paarden niet waren wat ze zocht. Toen kwamen we aan de praat over mensen die dikwijls hun afspraken niet na kwamen. Zo vertelde ze ook dat er regelmatig meisjes met hun moeder langskomen, op zoek naar hun eerste eigen paardje. Vervolgens willen ze graag proefrijden op de paarden met sportpotentie, in de duurdere prijsklasse. Na een half uurtje gereden te hebben, zeggen ze dan doodleuk, geweldig paard, ik had hem ook zeker gekocht, als ik het geld had. Nou dan zakt je broek toch af, die gaan gewoon leuk een half uurtje gratis paardrijden.

Ik snap dat dit heel vervelend is als verkoper, maar andersom kan het ook. Het paard waar wij eigenlijk voor kwamen was kreupel/onregelmatig, maar ze had nog wel een ander. Dat was een kramptrekker, nou daar ga ik echt geen 1,5 uur voor in de auto zitten. Even een belletje dezelfde ochtend en een lange rit was ons bespaard gebleven.

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:41

Het kan ook nog extremer, leuke advertentie, 12 jaar oude merrie, ras onbekend, maar zag er leuk uit, kinderen konden erop wat voor ons belangrijk is. super gezond staat er nog wel.
aangekomen paardje kreupel als wat, ja is gisteren gebeurd maar als je haar nu niet neemt gaat ze naar de slacht..

je krijgt spontaan medelijden met het beestje dat je de drang voelt om haar toch te nemen. maarja wel 300 km ervoor gereden , we gingen even samen overleggen en ik wilde een DA erbij laten komen, die onbekend is van deze vrouw. staat er een meisje op de hoek waar wij even gingen praten zegt dat meisje dat het paardje al 6 mnd kreupel is en deze ook al een tijd lang voor de slacht bedoeld was maar ze wilde toch ff op MP zetten kijken of ze geld eruit kon krijgen..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 06:52

brrr krijg je toch de rillingen van van die verhalen , een paard is tenslotte geen schoen die je in de kast gaat zetten als t niet bevalt ...

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:00

ik heb keer gehad toen we voor iemand anders naar paard gingen kijken..heel nederland afgereist en we konden het niet vinden...Die van die stal gebeld, zegt ze dat het paard al verkocht is Verward terwijl er de avond ervoor nog gebeld was dat we zouden komen.....lekker ook Verward