Wel of niet bandages om op de trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wel of niet bandages om op de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:52

Wij hebben altijd het een en ander aan vloerbedekking op de bodem... De bescherming gaat alleen om bij de jongere heethoofden die té vrolijk / opgeblazen worden op terrein... Lachen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:08

Ik heb wel altijd hoge trailerbeschermers om. Maar zit nu nog te twijfelen wat ik op de vloer wil. Heb net een nieuwe trailer en daar ligt rubber op de vloer. Dat is wel fijn maar Pablo plast ook wel op de trailer en dan wordt t weer erg glad *ik denk nog even verder*

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:19

Ik doe altijd transportbeschermers aan, ongeacht de afstand die ik reis.
Op de bodem ligt een dun laagje stro. Paard plast nl altijd.. (ruin)..
Wordt anders een vieze stinkboel..
Geen last van gladheid met stro in trailer.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:02

Ik zou zowiezo transportbeschermers omdoen, zeker bij zo een lange reis. Voorkomen is altijd beter !

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:18

x_sabine schreef:
Ik zou zowiezo transportbeschermers omdoen, zeker bij zo een lange reis. Voorkomen is altijd beter !

Waarom "zeker bij een lange reis"? Juist bij een langere rit kun je door die "bescherming" warmteproblemen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:22

Hoi ik ben er nog niet uit.
Ik ga zo ie zo het weer in de gaten houden ze krijgt haar fleecedeken zo ie zo om om dat ze altijd als een gek zweet en er toch veel kans op sterke win en ik wil niet dat als wij stil staan of wat dan ook kou vat over de been besscherming benk nog niet uit maar ik ga het weer in de gaten houden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:43

Ik zou zeker geen deken opdoen in deze tijd van het jaar, dan is het geen wonder dat je paard als een gek gaat zweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:44

ze zweet zo ie zo omdat ze het eng vind. en die fleece deken vangst al die vocht op en is ze einde van de rit droog dat heb ik tot nu toe altijd gedaan.
Nu heeft ze er ook een om omdat ik der net heb gewassen.

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:48

Ik heb bij mijn paard altijd transportbeschermers om. Een keer was het heel warm en toen dacht ik van 'arm beessie zo warm maar een keer niet om dan' Maar toen was ze dus net naarst de klep gestapt en haar hoefbal open gehaald dus moest verband om (Om haar hoef) en toen kon ik een weekje niet rijden enzo. Dus nu doe ik ze altijd om. Ook al is het warm....

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:03

Je kan ook alleen springschoenen met bontje aandoen.
Dan is in alle geval de kroonrand en de hoefballen beschermt.
En het is makkelijk in gebruik.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:55

missfcdb schreef:
ze zweet zo ie zo omdat ze het eng vind. en die fleece deken vangst al die vocht op en is ze einde van de rit droog dat heb ik tot nu toe altijd gedaan.
Nu heeft ze er ook een om omdat ik der net heb gewassen.

Tis een broeikas in de trailer bij warm weer, dus ik zou die deken aflaten Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:02

ClassicClay schreef:
Als ik jou was zou ik bandages (elastische) met bandages onderlappen om doen. en daar de transport beschermers overheen. ik moet voor mij internationalen dressuur wetstrijden wel een naar het buiteland en dan moet ik wel eens 6 a 7 uur rijden.

Hoe erg moet dat wel niet gaan broeien Bloos!

missfcdb schreef:
Hoi ik ben er nog niet uit.
Ik ga zo ie zo het weer in de gaten houden ze krijgt haar fleecedeken zo ie zo om om dat ze altijd als een gek zweet en er toch veel kans op sterke win en ik wil niet dat als wij stil staan of wat dan ook kou vat over de been besscherming benk nog niet uit maar ik ga het weer in de gaten houden.

Doe dan zo'n cooler op, dat werkt beter lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:55

Hoi deze topic kan op slot ik heb haar vandaag gebracht ze had een fleece deken om en lappen met bandage's en ze was niet nat.
We hebben iets van 5 keer gestopt om wat te eten en drinken we hebben haar ook iets gegeven en ze vondt het helemaal niet vervelent.
Ze staat er nu en is goed hengstig en wordt vanavondt gedekt.