Moderators: NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola, Essie73, Coby, Firelight, balance, Dyonne
eveline77 schreef:Ik rijd sinds oktober een driejarige welke ik wil gaan kopen.
Ik vraag me af of ze al gekeurd kan worden want ze is nog niet echt goed doorgereden, meer een beetje recreatief. Zelfs longeren zit er nog niet super in.
En ik vraag me af of het ook echt nodig is dat ze gekeurd word, sinds ik haar rijd heeft ze nog niks gemankeerd. Bovendien krijg ik les van iemand van buiten, dus een objectief persoon, zij ziet ook geen gekke dingen.

0mandy0 schreef:150,- keuren, ik persoonlijk zou het wel doen! (klinisch)
Ik heb er 40,- voor betaald
.
! 
martine2610 schreef:Vraagje: als een paard klinisch niet goed gekeurd wordt, omdat het paard op dat moment kreupel loopt en er wordt door de verkoper voorgesteld om kreupelheidsonderzoek met foto's te doen om de oorzaak op te sporen, voor wie zijn dan doorgaans die kosten?
eveline77 schreef:Ik rijd sinds oktober een driejarige welke ik wil gaan kopen.
Ik vraag me af of ze al gekeurd kan worden want ze is nog niet echt goed doorgereden, meer een beetje recreatief. Zelfs longeren zit er nog niet super in.
En ik vraag me af of het ook echt nodig is dat ze gekeurd word, sinds ik haar rijd heeft ze nog niks gemankeerd. Bovendien krijg ik les van iemand van buiten, dus een objectief persoon, zij ziet ook geen gekke dingen.
sigrid1182 schreef:klinisch rapport altijd...
en rongten hangt ook af van de prijsklasse...
ik sta er als verkoper iig niet op te wachten dat een paard van 2000 euro compleet rongtenologisch gekeurd word.
boven de 4500 is het geen probleem...
dan worden keuring bij goed door koper betaald en bij fout door mij...
dit is overgens ook zij bij klinisch.....als t fout is dan neem ik de kosten op me en goed de koper.
over het algemeen laat ik paarden bij aankoop ook door DA keuren...en bij verkoop mogen de kopers zelf kiezen of ze opnieuw keuren ja of nee...