Vergoeding voor stalhulp??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharir

Re: Vergoeding voor stalhulp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:04

ik heb een tijdje op zaterdag gewerkt op een dressuurstal. daar deed ik eerst de stallen uitmesten van 10 tot 12 en daarna mocht ik altijd 2 paarden rijden. kreeg 25 euro per keer.
toen heb ik 2 keer stage gelopen en kreeg dan 400 euro mee naar huis.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 17:48

Ik heb vandaag mijn gesprek gehad, en ben aangenomen. Op proef nog wel.

Ik verdien €6,- per uur, wordt aan het einde van een gewerkte week uitbetaald (en poetsen en knuffelen wordt ook betaald Tong uitsteken ). Zelf mennen en/of rijden valt buiten werktijd, dus wordt niet betaald, maar ik mag het wel doen (na afspraak natuurlijk).
Ik heb het 'beheer' over 6 friezen (worden er misschien 7, want er komen nog logeetjes), 4 shetjes, 2 ezels en 2 geiten. Ik help met uitmesten van de (inloop)stallen (alleen in de winter, ze staan nu 24/7 buiten) en de weides, help optuigen als ze gaan mennen of opzadelen als er les is, help bij alles verder wat stalwerk betreft (hooi voeren enz) en mag ook lekker poetsen, wandelen en knuffelen.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:56

dan verdien je helemaal niet slecht.
wat ik zo uit je verhaal begrijp werk je bij een particuleer en niet op een stal.?
heb je ook iets afgesproken over verzekeringen enzo?

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:14

Ja idd bij een particulier. Nee, we hebben het niet over verzekeringen gehad eigenlijk Bloos Maar is het niet zo dat je met een ruiterbewijs (die ik heb) ook voor ongevallen (met paarden) verzekerd ben? Of geld dat alleen op de openbare weg.

De eigenaresse is trouwens de regio-adviseur (ofzoiets) van de KNHS in onze regio, grappig hè?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:43

voor zo ver ik weet geld dat alleen op de weg. maar dat weet ik niet zeker.
ik weet wel dat een particuleer W.A verzekerd is en dat is ook geldig wanneer jij een ongeluk krijgt daar. maar ik zou dit nog wel ff doorspreken. Knipoog

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 19:10

Ja, vind ik ook wel een goed idee Ja . Als ik de eigenaresse weer zie zal ik het gelijk vragen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:21

Zie het dan alsof je verzorgpaarden hebt, maar daar wel voor je hulp een vergoeding voor krijgt. Zakcentje idee Knipoog
Als je zonder vergoeding verzorgt ben je gewoon verzekerd via je eigen verzekering en de particuliere eigenaar is verzekerd voor de schade die de paarden aanrichten bij jou op zijn AVP. Je moet er dan waarschijnlijk wel voor zorgen dat het niet " officieel betaald" wordt. Handje contantje-bedankje dus. Dan is het moeilijk te controleren of en wat je "verdient"

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:27

joyce B schreef:
Zie het dan alsof je verzorgpaarden hebt, maar daar wel voor je hulp een vergoeding voor krijgt. Zakcentje idee Knipoog
Als je zonder vergoeding verzorgt ben je gewoon verzekerd via je eigen verzekering en de particuliere eigenaar is verzekerd voor de schade die de paarden aanrichten bij jou op zijn AVP. Je moet er dan waarschijnlijk wel voor zorgen dat het niet " officieel betaald" wordt. Handje contantje-bedankje dus. Dan is het moeilijk te controleren of en wat je "verdient"

ja dit doe ik ook bij mijn baantje. werkt tot nu toe heel goed

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 19:34

Ik krijg ook handje-contantje betaald dadelijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:36

RagShag schreef:
Ja idd bij een particulier. Nee, we hebben het niet over verzekeringen gehad eigenlijk Bloos Maar is het niet zo dat je met een ruiterbewijs (die ik heb) ook voor ongevallen (met paarden) verzekerd ben? Of geld dat alleen op de openbare weg.

Je bent sowieso verzekerd.
Als je er officieel werkt moet je wel opletten.
Mijn ziekenfondsverzekering geldt nl. niet als ik een ongeval krijg als ik beroepsmatig aan het sporten ben. Dus paarden die ik betaald rij, daar mag ik niet vanaf vallen Haha! Dan moet ik een extra verzekering afsluiten (duur!)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:59

Erg leuk voor je Lisette!! Ik hoop echt dat je het daar naar je zin krijgt. Ga je er helemaal op de fiets naar toe?

Ach Urielle jij rijdt toch alleen maar vrijwillig paarden voor anderen Knipoog

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:11

Ja, helemaal op de fiets. Is een half uur fietsen met wind mee Knipoog . Maar als het regent kan ik ook met de bus, die stopt er erg dicht bij. Maar ik ga denk ik ook sparen voor een brommertje (en bewijs haha).

nienkemoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:49

Krijg een 10tje per uur, zwart Knipoog