Weiland kopen, tips en ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: Weiland kopen, tips en ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:08

bij ons in het dorp kost een stuk van 3500 m2 gewoon een ton! dus 100.000 euro.
Dat is nog duurder, echt belachelijk maar ja...je moet iets of niet?..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:19

Dit topic gaat dan wel over weiland maar gezien de koop/geldzaken verplaats ik het naar TAO.

VSW-->TAO

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:33

Cheveyo schreef:
bij ons in het dorp kost een stuk van 3500 m2 gewoon een ton! dus 100.000 euro.
Dat is nog duurder, echt belachelijk maar ja...je moet iets of niet?..

De landprijzen zijn het laatste jaar enorm gestegen
1 hectare kost al snel tussen de 35.000 en de 45.000 euro ,hangt ook weer af ven de grondsoort.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:46

Denk ook aan de toekomst.
Welk stukje grond krijg je het makkelijkst weer verkocht als je ervan wilt?
Welk stukje heeft het meeste kans op waardestijging in de toekomst? Een stuk grenzend aan huis kan in de toekomst interessant zijn voor die eigenaar van het huis. Zij hebben er dan meer voor over als zij behoefte hebben aan grond uitbreiding. Als dit zou grenzen aan mijn tuin dan zou ik er zo 20 euro per m2 voor hebben.
Anders vind ik 4 a 8 euro per m2 meer dan voldoende.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:41

Wij hebben momenteel een stukje weiland van zo'n 3000 m², daarop lopen mijn Haflinger en 2 schapen. Eigenlijk gaat dit best goed. Het gras staat nooit erg lang, maar dat vind ik juist goed om te vermijden dat Sam ooit hoefbevangen raakt. Ik heb dit land nog niet opgedeeld, maar zal het misschien wel nog doen. Ik zou wel niet weten hoe ik dat moet doen om het weiland bijvoorbeeld eens te ontsmetten...

Toevallig vorige week hebben we nog een weiland kunnen bijkopen dat aan de wei van 3000 m² paalt. Het is 1 ha groot en heeft iets meer dan € 60.000 gekost (incl. bijkomende kosten). Ik vind dit al heel duur, maar het was nu of nooit. Dit is wel in België. Ik heb zo de indruk dat de immoprijzen in Nederland sowieso een flink stuk hoger liggen dan bij de Noorderburen.

Uiteraard vind ik € 50000 voor weiland 1 dan ook overdreven duur. Ik zou voor het tweede gaan, hoewel het ook best duur is. Maar het is qua grootte wel doenbaar hoor, zeker weten!

chantalvant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:54

Waar je ook op moet letten is de ligging van de weilanden. Een laag gelegen weiland kan bij flinke regen wel eens behoorlijk onder water komen te staan! (Dat zou een reden kunnen zijn van het prijsverschil...)

Voor het drinkwater hebben wij een waterpomp, die het grondwater omhoog pompt. Deze werkt op een aggregaat.
We hebben op die manier dus ook altijd stroom.

Deze apparatuur wil trouwens nog wel eens dieven aantrekken, dus wat dat betreft is weiland 1 misschien wat aantrekkelijker. (aan huis). Maar aan de andere kant... van het prijsverschil kun je genoeg pompen/aggregaten kopen!