Wat is de beste paardenverzekering??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukSem

Re: Wat is de beste paardenverzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:44

Verzekerde waarde 4000 euro, premie 120 per kwartaal, ziektekosten, afkeuring voor sport en ongevallen. De klinieken die ze opnoemen zijn de klinieken waar je geen eigen risico hoeft te betalen, je mag ook gewoon naar andere klinieken toe, maar dan betaal je 20 procent eigen risico

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:50

k heb mijn offerte net binnen van paardenverzekering van bierum.(agriver)
de verzekerde waarde is € 2500,- ,en dan heb je de basisverzekering en ziektekosten (naar mijn weten zitten beengebreken ed hier ook bij in,er staat in ieder geval niet gemeld dat het uitgesloten wordt)

bij een aantal klinieken in nederland heb je een korting van 20% (je eigen risico,deze vervalt dus als je naar die kliniek gaat)

de kosten per jaar zijn € 279,- , ik vind dat goed te betalen!

ik denk dat deze verzekering wel een goede keus is,heeft iemand van jullie ervaring met ze?

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:01

Zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven ben ik erg tevreden met deze verzekering, heb allebei mijn paarden daar.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:11

Kent iemand "Equipe Paardenverzekeraar"? http://www.fairmount-bv.nl/index.php

Ik ben bezig met het kopen van een paard en wil deze ook verzekeren maar heb hier zelf geen ervaring mee.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:15

ik ben sinds kort verzekerd bij equipe. de verzekering komt op hetzelfde neer als equinerisk, alleen volgens mij nog iets uitegbreider. De premie per jaar is ook wat lager. Wel een iegen risico van 50 euro ipv 40.
Ik heb Luna voor 3000 euro verzekerd en betaal iets van 380 euro premie per jaar. Alles is verzekerd, heb de meest uitgebreide verzekering + ziektenkosten.
ond het ook een voordeel dat ik Luna niet klinisch heb hoeven laten keuren (moet bij Equinerisk wel) scheelt weer 100 euro.
Echt alles is verzekerd, spat, hoefkatrol, operaties etc. Je krijgt wel per jaar maximaal de waarde van je paard terug, dus stel dat mijn paard iets zou krijgen dat in totaal 500 euro kost, moet ik nog 2000 bijleggen, maar ik denk dat je niet zo snel bij dat kostenplaatje zit.
Ik vind het in ieder geval voor mezelf een fijn idee. Ik heb een lomp paard en deze staat ookveel op de wei. Als ik bij mij op stal eens rondkijk, zit een ongelukje in een klein hoekje. Ik ben student, dus een groot bedrag voor mij niet makkelijk op te hoesten, sparen is ook lastig. Ouders zijn gescheiden en bemoeien zich sowiezo niet met mijn paarden, van hen kan ik weinig hulp verwachten komen er grote kosten.
Al met al dus voor mezelf toch de beslissing gemaakt om te verzekeren

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:43

Super, Dank je wel!
Ik ben ook student dus ik kan ook niet ineens zoveel geld ophoesten... Ben allang blij dat ik een paard kon kopen nu Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:44

@lonnie : je hebt een 0 vergeten, maar ik snap de strekking Haha!