Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Of wat te denken van idd een zadel. Stel door een ongeluk van je bijrijdster ( zij heeft niets, geen idee ook wat voor ongeluk
) je zadel onbruikbaar is geworden. Denk je dan, tja, ze is eerlijk geweest dus ik koop zelf maar een nieuwe? marleen_usar schreef:Mijn bijrijdster had eigen spullen zoals een eigen hoofdstel en zo, misschien een tip.
Marchador schreef:Persoonlijk zou ik zoiets hebben van het had mij ook kunnen gebeuren. Dat het nu uitgerekend bij haar gebeurd is balen en rot.
Dat meisje voelt zich er duidelijk ook rot om.
Ik zou gewoon een nieuwe kopen, kan gebeuren
Sizzle schreef:Ik heb dat altijd als mijn eigen risico gezien. Ik zou een betrouwbare bijrijder nooit laten betalen voor schade aan tuig of aan het paard. Mocht het verzekeringtechnisch te regelen zijn dan is dat leuk meegenomen.
nina88 schreef:Ik vind het wel iets heel anders als ze geld betaald om op jouw paard te mogen rijden. Dan zou ik er niet over twijfelen en het hoofdstel zelf betalen.
Is dat niet zo, dan zou ik er ook niet over twijfelen om haar te vragen om de reparaties aan het hoofdstel te vergoeden.
scheelt je bijrijder ook in de kosten.
Heb het hier al vaker in het topic gezien
am13 schreef:Ik heb zelf jarenlang bijrijdsters gehad bij mijn paard en nu ben ik sinds kort zelf bijrijdster.
Ik kan dus van twee kanten meepraten.
Als eigenaar voelde ik mijzelf verantwoordlijk voor alle spullen en ook het paard zelf, dus alle kosten nam ik voor mijn rekening in geval van schade of ziekte. Het is namelijk je eigen keus om er iemand anders op te laten rijden en met spullen waarmee geleefd wordt, vallen wel eens spaanders.
Als je daar niet mee kunt omgaan zou je voor haar gebruik goedkopere spullen kunnen neerleggen, het kan nou eenmaal wel eens gebeuren dat er per ongeluk wat stukgaat.
Nu ik zelf bijrijdster ben vind ik het wel zo fijn om uit mezelf wat kosten voor mijn rekening te nemen, maar ik heb nu ook wel mijn eigen salaris en kan het ook missen.
Toen ik 15 was had ik echt geen nieuw stubben-hoofdstel kunnen neertellen.
Ik zou je bijrijdster dus wel vertellen welke kosten jij hierdoor moet maken, dan kan ze zelf beslissen of ze meebetaalt of iets anders voor haar rekening neemt.
Als je verwacht dat zij alle kosten voor haar rekening neemt, moet je een kapitaalkrachtiger bijrijdster zoeken met salaris, en dat van tevoren ook goed afspreken vind ik.
Bonechi_ schreef:Ik vind niet dat je die kosten bij je bijrijder in rekening kan brengen. Dit klinkt als iets dat iedereen wel eens kan gebeuren. Heel vervelend, maar dat is het risico als je ervoor kiest iemand anders met je spullen te laten omgaan.
Als ze er nou echt slordig mee was omgegaan en het daardoor stuk ging vind ik het wat anders. dit klinkt als een ongelukje...
whaha, nee ik zou gewoon de kosten delen. En zoals andere al zeiden, misschien is het alleen wat onderdelen vervangen