gewicht usa pickup of chevy van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: gewicht usa pickup of chevy van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:16

spicegirl schreef:
jaloers??

ROFL ROFL Huilen van het lachen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:20

spicegirl schreef:
jaloers??

uhhh jah eigenlijk wel Vork

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:45

je raakt vanzelf wel in een mate van frustratie als je op grond van de auto die je rijd bestempeld word als aso of milieu-crimineel....jaloezie speelt hierin een grote rol..
maar er werd hier niet gevraagd, of de auto vervuilend is of niet, maar wat ie weegt.
die van ons wegen rond de 2500 kg.(dus aanduwen is er ook niet bij Haha! ) wegenbelasting is ergens in de 500 per kwartaal.( 1 is WB vrij Pling )

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:45

Sja, op zich logisch als de gemiddelde Amerikaanse auto niet zuiniger loopt dan 1:7....... En jaloers, absoluut niet .

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:00

spicegirl schreef:
jaloers??

hahahahaha.... ECHT niet. ROFL
Ik heb helemaal geen auto, DAAR zou je nou echt serieus jaloers op moeten zijn. Go jij! Go jij!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:11

waarom zou je jaloers moeten zijn op geen auto?? met 2 personen in een mega-vervuilende bus? of met zn 40-en in de bus tijdens spits, op een plekje voor 4, naast iemand die zn deodorant is vergeten, maar niet de knoflook??
maar hoe moet je dan met je paard naar les/wedstrijd? DAAR hebben wij die auto voor.naar mn werk ga ik op de fiets. en nee, dat is niet dichtbij!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:37

spicegirl schreef:
jaloers??

Wie? Ik? Waarom zou ik?
spicegirl schreef:
je raakt vanzelf wel in een mate van frustratie als je op grond van de auto die je rijd bestempeld word als aso of milieu-crimineel....jaloezie speelt hierin een grote rol..
maar er werd hier niet gevraagd, of de auto vervuilend is of niet, maar wat ie weegt.
die van ons wegen rond de 2500 kg.(dus aanduwen is er ook niet bij Haha! ) wegenbelasting is ergens in de 500 per kwartaal.( 1 is WB vrij Pling )

Ik ben de aso voorbij, evenals de parasiet. Ik heb LPG-stokende asobakken in meervoud en geen kinderen............
Oh ja, wegenbelasting betalen doe ik ook al niet en mijn volgende dagelijke auto kon weleens een hele gehaaide vrachtwagen worden, 3600kg MTM is genoeg..........

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:58

Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:25

spicegirl schreef:
waarom zou je jaloers moeten zijn op geen auto?? met 2 personen in een mega-vervuilende bus? of met zn 40-en in de bus tijdens spits, op een plekje voor 4, naast iemand die zn deodorant is vergeten, maar niet de knoflook??
maar hoe moet je dan met je paard naar les/wedstrijd? DAAR hebben wij die auto voor.naar mn werk ga ik op de fiets. en nee, dat is niet dichtbij!

Of misschien je leven zo inrichten dat je geen auto nodig HEBT??

trouwens... een beetje frustratie tolerantie en nederigheid zou je niet misstaan. Als je een kind van mij was geweest en je was bovenstaande komen vertellen, dan had ik je even grondig de mond gespoeld en weer met twee benen op de grond gezet.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:35

hoezo sta ik niet met beide benen op de grond? omdat ik me besef dat ik niet zonder trailer op les kan of wedstrijden? is dat zo raar dan?? of dat t openbaar vervoer tegenwoordig zo erg is, dat ik liever met de fiets ga??is VEEEL schoner voor t milieu hoor!! ik vat t echt niet, ik heb geen onvertogen woord gezegd. en als jij uit 3 regels weet te halen, dat ik geen nederigheid, tolerantie en bescheidenheid kent, mag je solliciteren bij dr. phil. knap hoor!! Nagelbijten / Gniffelen je kent me niet, weet niet wat ik doe, en toch ga je erg persoonlijk worden.bijstandsmoedertje met erge jaloezie gevoelens zeker???ik doe niet persoonlijk, dus heb t zelfde fatsoen..... Doei!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:29

Zo, gezellig topic hier!

On-topic: het is al een tijdje geleden maar kennissen van me hadden ook zo'n Amerikaanse bus, nadeel van dat ding was (afgezien van t verbruik e.d.) de trekhaak! Was nogal moeilijk om daar Nederlandse goedkeuring bij te krijgen (bleek onmogelijk zelfs) en uiteindelijk hebben ze m maar weer verkocht omdat een aanhanger zwaarder dan 750kg er dus niet achter mocht!

Btw; een goedkoop en licht benzine autootje (model koekblik) van bijvoorbeeld 10jr of ouder vervuilt een stuk meer dan een jonge diesel hoor! Knipoog
Weet je hoe vervuilend babyluiers zijn, trouwens? Denk daar maar eens over na en laat mij lekker in m'n asobak rijden! Cool

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:10

dat van die trekhaak klopt helemaal!! maar dat geld voor NL. autos ook, alleen hebben de meeste mensen er geen erg in om dat te controleren, welk gewicht de trekhaak mag hebben....maar voor die bus hadden ze gewoon een andere trekhaak kunnen kopen. die van ons bestaat uit 2 delen, en dat mag hier ook niet. maar hij is er RDW meegekeurd, dus mag ie blijven.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:12

Maar is het niet zo dat de fabrikant (van de auto dus) het maximum trekgewicht moet afgeven? Als dat (veel) minder is dan de trekhaak mag hebben, schiet t nog niet op.

Het is alweer een tijdje geleden (tijd van de inlegvellen Knipoog ) maar zoiets was het. Maakt verder niet uit maar in ieder geval iets om na te vragen bij aanschaf van zo'n auto, lijkt me.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:39

de fabrikant geeft t maximum trekgewicht van de auto, niet van de trekhaak. die is heel vaak minder.dat kan ook niet anders, er zijn veel mensen die de trekhaak er zelf opzetten...een kwestie van; ff checken!

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:51

bedankt voor de info, nog een puntje (haakje Haha! ) waar we op moeten letten dus!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:58

your welcome Pling