Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Daphne_65 schreef:Mijn vorige paard Piet had ik ook bij Hippo verzekerd voor, dood, ongevallen, blijvende ongeschiktheid, diefstal en beperkte ziektekosten. Ik heb haar in Utrecht in moeten laten slapen na 2 koliekoperaties. Ik kreeg een uitkering voor haar dood en een uitkering voor de ziektekosten. Deze 2 bedragen bijelkaar zorgden ervoor dat ik de rekening van Utrecht (3500 euro, ik had haar verzekerd voor 2250 euro) gewoon kon betalen. Bovendien kreeg ik het bedrag supersnel uitgekeerd.
Door de goede service en zorg, heb ik besloten om Shadow ook weer bij Hippo te verzekeren. voor hetzelfde als waar Piet voor verzekerd was.
Zo te lezen heb je je aardig in de verzekeringen verdiept, en denk ik dat je een goede keuze maakt. De rekeningen van een dierenarts (geen kliniek) zijn meestal niet zo hoog dat je ze niet zelf kan betalen, de kliniek kosten daarentegen kunnen hoog oplopen.(dat ik de voornaamste reden dat ik dit ook verzekerd heb)
Succes met het uitzoeken van je verzekering!
, heb wel de intentie, maar ik heb geen aparte potjes voor huis, auto, paard etc. alles gaat op een hoop, met de kans dat alles tegelijk komt en het potje dus leeg is). ingvdh schreef:Ik heb een uitgebreide doodverzekering en een beperkte ziektekosten verzekering bij HippoZorg.
Dit omdat de kosten van de "gewone" DA bezoeken geen probleem zijn, maar een dure koliekoperatie bijv misschien wel. Dit nadat mijn vorige paard twee keer geopereerd moest worden en ik daar geen verzekering voor had, maar dus wel hoge kosten.
Ik heb nu voor het eerst een beroep op de verzekering gedaan, mijn paard heeft een peesblessure en staat onder controle bij een van de DA praktijken die ze vergoeden. Ik declareer maandag, krijg woensdag al uitsluitsel (75% vergoeding conform verzekering) ik ben daar zeer over te spreken.
Iedereen zegt wel: spaar elk jaar een bepaald bedrag hiervoor, maar in praktijk blijkt dat niet veel mensen dat doen. (ik tenminste niet, heb wel de intentie, maar ik heb geen aparte potjes voor huis, auto, paard etc. alles gaat op een hoop, met de kans dat alles tegelijk komt en het potje dus leeg is).
ingvdh schreef:Ik heb een uitgebreide doodverzekering en een beperkte ziektekosten verzekering bij HippoZorg.
Dit omdat de kosten van de "gewone" DA bezoeken geen probleem zijn, maar een dure koliekoperatie bijv misschien wel. Dit nadat mijn vorige paard twee keer geopereerd moest worden en ik daar geen verzekering voor had, maar dus wel hoge kosten.
Ik heb nu voor het eerst een beroep op de verzekering gedaan, mijn paard heeft een peesblessure en staat onder controle bij een van de DA praktijken die ze vergoeden. Ik declareer maandag, krijg woensdag al uitsluitsel (75% vergoeding conform verzekering) ik ben daar zeer over te spreken.
Iedereen zegt wel: spaar elk jaar een bepaald bedrag hiervoor, maar in praktijk blijkt dat niet veel mensen dat doen. (ik tenminste niet, heb wel de intentie, maar ik heb geen aparte potjes voor huis, auto, paard etc. alles gaat op een hoop, met de kans dat alles tegelijk komt en het potje dus leeg is).
).
) Maar goed, ik heb auto en trailer tot mijn beschikking en een baan die het toelaat om weer eens een dag vrij te nemen voor een dagje kliniek. Angelshet schreef:Ik verzeker nooit meer een paard bij Hippo Zorg, hij werd door onze eigen paardenkliniek afgekeurd als rijpaard, maar de Hippozorg wou een second opinion in Utrecht, daar hadden ze nog wel een therapie (logisch, expirimenteren hoort bij een universitair ziekenhuis) en na een maand therapie ging het paard alleen maar achteruit en werd er alsnog besloten dat hij het niet meer zou redden. Toen heeft de arts in Utrecht met de verterinair keuringsarts van Hippozorg besloten dat hij na alle ellende ingeslapen mocht worden en dat er dan geen "misgelopen slachtkosten" zouden worden afgetrokken van het bedrag dat ik dan nog van Hippozorg zou terugkrijgen. Het paard is 25 februari in Utrecht geëuthanaseerd en daarna is pas alle ge-emmer begonnen.
Het duurde even een tijd voordat Utrecht de overlijdingsakte verstuurde naar Hippozorg, maar de verzekering werd beëindigd per eind maart, dus ik moest een maand verzekering betalen voor iets wat ik niet meer had. na telefonisch contact met Hippo Zorg, was dit de normale gang van zaken (daar had ik dus nog nooit van gehoord)
maar...de brief met vergoedingen kwam binnen...en wat stond daarop: 450 euro misgelopen slachtkosten + de euthanasie moest ik zelf betalen. Nou vind ik dat laatste logisch, maar die "misgelopen slachtkosten!"
Ik heb daarop meneer Veen gebeld van de paardenslachterij Nijkerk en die vertelde mij, dat een paard wat niet geschikt is voor menselijke consumptie (wat mijn paard door alle medicatie en therapie dus ook niet meer was) niets opleverd bij een slager, maar daar moet juist 200 euro voor betaald worden wegens slacht- en afvoerkosten. Dus ik weer Hippo Zorg gebeld en weer die vervelende mevrouw aan de telefoon, "nee hoor, hun hadden een contract met een slager, die keerde dat uit". ik weet nu niet meer wat ik er mee aan moet, maar ik heb geen paard meer, een hoop kosten, en ik verzeker NOOIT mijn paard meer bij Hippo Zorg.
Ik wou dit verhaal er toch even bij zetten...