Ik heb ook zo een zadel gehad, een goed county zadel, opgevuld bij een zeer goed bekend staand ruiterhuis. DA liet mij zien, 1k kussen voller gevuld en keihard met een hard bultje percies onder je kont, dus drukt lekker op de rug. Zadel daardoor duidelijk scheef.
Kon een leek zien als je het zadel tegen het licht hield en langs de kussens keek, ook kon je het voelen. De kussens waren zo vol gepropt dat ze ongeveer 3 cm van elkaar af lagen, 3 vingers er tussen kon met geen mogelijkheid.
Ik naar ruiterhuis, eigenaar erbij, die ook zadels heeft opgevuld vroeger, nou nee hoor, zadel was perfect opgevuld, niks scheef, niks bultje, niks hard. Welke DA, die kluns?? Ja kluns was dus Bodegraven, geen klunsen.
Maar wat was nu het euvel? Die rare rug van mijn paard, daar hoort een ander zadel op, kijk deze (5 jaar geleden toen nog de schappelijke prijs van::::1900 euro kaal). Mooie manier om een luxe nieuw zadel aan te smeren.
Mijn conclusie: er zijn maar heel erg weinig mensen die een zadel kunnen opvullen en bijvullen kan iedereen, pollepel en proppen maar.
Helemaal knap zo uit het blote hoofdje, zonder paard erbij. Maar dat is iets wat ik misschien niet snap, men doet het altijd uit het blote hoofdje heb ik zo gemerkt...