dankzij zadelservice een paard met ernstige problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rebble

Re: dankzij zadelservice een paard met ernstige problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:00

Wat een vervelend verhaal. En voor jou en paard ook nog niet klaar...
In eerste instantie zou ik proberen het met de zadelmaker op te lossen. Uit je verhaal begrijp ik dat die niet onwelwillend is? Rechtsbijstand etc. kan altijd nog als je er niet meer in goed overleg uit kunt komen.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:01

JA echt supervervelend maar ze zijn in ieder geval in gesprek met jou en je DA (al schijnen ze dat soms ook te vergeten) Ik snap dat je het vooral voor je paard heel erg vervelend vind, dat zou ik ook hebben! Ik hoop dat die in ieder geval weer snel opknapt!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:01

Je zou eens op zoeken moeten zoeken, zat er nog eens aan te denken en je verhaal komt me zo bekend voor..heb helaas nu geen tijd voor je om te zoeken, maar als ik vanaaf thuis ben dan zoek ik even vor je. Mss had die TS het wel over dezelfde zadelmaker en kan je info bij haar winnen.

haha ik zoek wel veel lees ik terug in mn zinnen Tong uitsteken

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 10:55

haha
ik krijg ook allemaal pb's met wie het is. Ik wil niet rond gaan bazuinen welke zadelmaker het is, misschien is dit een eenmalig voorval.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 13:49

we hebben een afspraak op dinsdag 6 mei om drie uur. Ze komen dus pas over een maand, volgens mij deden ze dat expres..

Maargoed, ik ga niet verder zeiken.. ik neem aan dat ik die rekening niet hoef te betalen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 06:42

Sjeuh, dan pas..maar je paard is niet in orde nog toch? Heeft hij wel lekker de tijd om weer bij te herstellen.

Veel succes en je poot stijf houden dat je niets betaald eraan he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 06:52

Ik heb ook zo een zadel gehad, een goed county zadel, opgevuld bij een zeer goed bekend staand ruiterhuis. DA liet mij zien, 1k kussen voller gevuld en keihard met een hard bultje percies onder je kont, dus drukt lekker op de rug. Zadel daardoor duidelijk scheef.

Kon een leek zien als je het zadel tegen het licht hield en langs de kussens keek, ook kon je het voelen. De kussens waren zo vol gepropt dat ze ongeveer 3 cm van elkaar af lagen, 3 vingers er tussen kon met geen mogelijkheid.

Ik naar ruiterhuis, eigenaar erbij, die ook zadels heeft opgevuld vroeger, nou nee hoor, zadel was perfect opgevuld, niks scheef, niks bultje, niks hard. Welke DA, die kluns?? Ja kluns was dus Bodegraven, geen klunsen.

Maar wat was nu het euvel? Die rare rug van mijn paard, daar hoort een ander zadel op, kijk deze (5 jaar geleden toen nog de schappelijke prijs van::::1900 euro kaal). Mooie manier om een luxe nieuw zadel aan te smeren.

Mijn conclusie: er zijn maar heel erg weinig mensen die een zadel kunnen opvullen en bijvullen kan iedereen, pollepel en proppen maar.

Helemaal knap zo uit het blote hoofdje, zonder paard erbij. Maar dat is iets wat ik misschien niet snap, men doet het altijd uit het blote hoofdje heb ik zo gemerkt... Verward

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 08:57

goed verwoord russel..

ze komen nu aan huis, en ik ga erop toezien dat het nu goed gebeurd..

een vriendin heeft een nieuw zadel die we kunnen lenen voor een maand, deze is wel recht en goed..

Helaas blijken er een hoop prutsers te zijn..
Gisteren heb ik zonder zadel gereden en ze was heerlijk rustig, dus ik denk dat het wel goed komt..!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 00:33

Ja, ja, waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Dat zal altijd zo blijven. Kan me niet voorstellen dat ze expres je zadel zo hebben opgevuld. En je dierenarts kan het ook nog mis hebben..
Wacht maar gewoon af en geef ze de tijd om hun fouten te herstellen.

Tegenwoordig lijken wel wel in Amerika te wonen, meteen moet er een rechtsbijstand bij worden gehaald... Vaak krijg je veel meer gedaan door gewoon de zaak eens rustig te bespreken.

In ieder geval veel succes met je paard en je zadel.

O ja, zadels bijvullen om de zoveel tijd geeft meestal problemen. Tuurlijk zakken de kussen wat in, maar daarbij vormen ze zich ook naar de paardenrug. En die paardenrug verandert ook weer in de loop der jaren (soms zelfs een groot verschil tussen zomer-winter). Als je een echt slecht zittend zadel hebt, dan wordt het toch tijd voor een ander. En anders zullend de meeste zadelmakers de vulling helemaal verwijderen en dan vervangen met nieuwe wol. Zo niet dan hou je na enkele keren bijvullen een baksteen over Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 06:11

Niks expres, pure onkunde en dat is ook misdadig. Mensen laten werken die er geen juiste kijk op hebben en dat alles om euries te verdienen.

Het is geen beschermd beroep dus er doen zich altijd mensen hun voordeel mee, ik kan nu ook als zadelmaker en passer uit gaan geven, heb nog wel een pollepel liggen en in de garage nog ruimte over, ook wil ik wel aan huis komen.... Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:30

de osteopaar is geweest, hij zat erg vast in de bekken. Vanaf daar is de rest ook gaan blokkeren. Vanwege minimale bespiering en blokkades mag ik acht weken niet rijden en moet ik alleen grondwerk doen. Ik heb een DVD gehad met de oefeningen erop, en over 10 weken komt hij terug..

zadel heeft nu dus ook geen haast meer..

Ook moet ik mijn paard anders laten beslaan volgens hem, cytec heet het..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:16

Cytec hoeft niet de oplossing voor je probleem te zijn, is weer iets nieuws, wel correcte bekapping van de hoef is uiterst belangrijk. Daar begint het mee, idd loswerken en bespiering kweken en daarna zadel aan laten meten is een goede manier om je paard weer goed te krijgen, zorg ook dat je goede begeleiding krijgt met rijden, zodat je niet steeds je paard vast rijdt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:09

Nee, we zitten hier ook nog sterk te twijfelen!