ooit paard gekocht en expres geen keuring gedaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Re: ooit paard gekocht en expres geen keuring gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:50

Jazeker, ik heb het risico genomen. Ik heb mijn pony gekocht van een paardentrainer en dierenarts. Ik heb wat research gedaan en dat bleek te kloppen. Het had beter geweest om een andere dierenarts te laten keuren, maar dat heb ik maar zo gelaten. Tot nu toe heb ik nog steeds een kerngezonde (maar geschifte Clown ) pony.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:57

Ik heb mijn paard ook niet laten keuren voor ik em kocht.
Hij was 2 en kwam recht uit het land, had al wel een halster om maar kon geen mensen.
Het was wel overigens een gok, want hij was toen goed ziek..

Zelf kan ik gelukkig een hoop zien, en misschien zit er wel meer, maar zolang het paard nergens last van heeft...

Hoeveel paarden hebben geen bemerking op de foto's, en lopen toch altijd zuiver??
Tot zelfs op hoger niveau??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:59

Ik heb ze alle 4 niet laten keuren en tot nu toe ook geen spijt van.
Mijn merrie had wel haar 'mankementjes' maar ik heb nooit geen spijt van haar gehad. Lachen

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:46

Op de stal waar ik sta is ook een meisje die voor een prikkie een 4 jarige ruin heeft gekocht. Ook niet laten keuren maar nu blijkt dat hij een totaal verkeerde beenstand heeft rechtsvoor...

Ik zou dus ten aller tijden in ieder geval klinisch laten keuren. Röntgenologisch hoeft dan niet eens. Mijn paard kwam destijds heel sterk door de klinische keuring heen en heb dus geen foto's laten maken. Zou ik hem nu op de foto zetten dan zal er best wel het 1 en ander te zien zijn maar vooralsnog heeft hij er geen last van!!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:48

ik heb de mijne ook nooit laten keuren en heb er geen spijt van

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:52

De twee paarden die ik heb/had. Hebben alleen een klinische keuring gehad. Foto's zeggen me niet zoveel, zo hebben van mijn eerste paard foto's gemaakt, omdat hij kreupel was. Een prachtige kogel aan zijn kreupele been en een afwijking aan zijn gezonde been, waar hij ook nooit kreupel is geweest.
In voor mij zelf geld hetzelfde aan mijn beide benen chronische pijn met prachtige botscans........

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:53

Ik zie niet in waarom je niet zou laten keuren (klinisch). Als je een paard koopt kan die 100,- er toch ook nog wel vanaf. Natuurlijk is het niet zaligmakend, maar er kunnen wel degelijk dingen uitkomen.

Straks is er wél iets aan de hand waar je eerder achter had kunnen komen, dan sla je jezelf toch ook voor je kop.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:53

ik heb ook geen keuring gedaan, heb ik geen geld voor, neem gewoon iemand mee die dr verstand van heeft (oke dan wil t nog niet zeggen dat je niet miskoopt) en koop op een vertrouwd aders

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:57

meld zich
en erger nog ..had mijn paard nog nooit van dichtbij gezien Bloos
paard stond op bijna een dag reizen weg
was een gok , maar ken meer nakomelingen alle met het karacter vd pappa
lastig maar eerlijk .. moeilijk maar niet gemeen
heb mijn handen er ook an vol Haha!
kocht deze met het idee dat deze bij mij oud zou worden ..
en de wetenaschap dat ik zeker 2 jaar zou bezig zijn voordat we een serieus team zouden
vormen ..

heb er absoluut geen spijt van

adviseer anderen wel altijd te keuren ..a l is het maar klinisch Knipoog Bloos
Laatst bijgewerkt door nickyu op 08-04-08 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:58

Nooit een keuring laten doen. Het ging mij veel meer om het gevoel wat ik bij het paard had.

Bij A perfect match K kon het me allemaal niets schelen, ik moest en zou haar hebben. Ja Zag er gezond uit, en de klik was er meteen. En op zo'n lief veulen hoofd moest ik wel verliefd worden. Haha! Afgekeurd of niet, we wilden haar toch kopen. En helemaal geen spijt van! Ze is nu bijna 3 jaar, en ze pakt het grondwerk goed op, en het is echt een schat van een dier en helemaal gezond!

Tessa reed ik eerst voor iemand anders, ik had er niet zoveel mee. Maar toen je er eenmaal op reed heb je echt het gevoel van ' Wow! '
Het was een super goede fokmerrie geweest, dus wij namen aan dat alles verder ook goed was. Dus ook hier geen keuring. Lachen

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:59

Ik heb mijn tinker nooit laten keuren. Het was de eerste keer dat ik een paard ging kopen en ik wist werkelijk van niets. Ik kende ook niemand die verstand had van paarden die ik genoeg vertrouwde om mee te nemen. Nu (4 jaar later) is ze nog steeds kerngezond en hebben we veel plezier. Ik heb dus ontzettend veel geluk gehad! Als ik ooit nog een keer een paard zou kopen zou ik hem wel laten keuren denk ik.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:09

De twee haflingers die ik ooit gekocht heb, heb ik niet rontologisch laten keuren. De bedragen waren er eerlijkgezegd ook niet naar (750€ en 1500€). Klinisch zijn beide wel gekeurd geweest. Mijn merrie is gestorven na een tragisch ongeluk en de ruin heb ik verkocht omdat er geen klik was tussen ons. Deze staat nu gelukkig te zijn in Tilburg Lachen
Ik heb ooit ook nog eens een schimmelruin gekocht, ook enkel klinisch gekeurd. Paardje was gekeurd bij de vorige eigenaars, verschillende malen op de foto gezet, en hij had spat. Ik wist dus wat er aan de hand was met hem voor ik hem kocht. Vanwege zijn aandoening was hij natuurlijk ook helemaal niet duur, en is er dus ook enkel een klinische keuring gebeurd.

Als ik morgen zou beslissen om weer een rijpaard te kopen, en ik ken de achtergrond niet, met een prijs van meer dan 1500€, dan laat ik wel rontologisch keuren. Klinisch gewoon altijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:15

Ik heb een pony gekocht zonder foto of keuring. Had zelfs de pony nog nooit gezien!!! Maar voor 200 euro ga ik geen keuring doen van 100 euro.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:16

Ik heb mijn paard ook niet laten keuren toen ik haar kocht (ofja mijn ouders niet) Ik heb mijn paard gekocht van familie en dacht alles te weten over haar en nooit verwacht dat je eigen familie je zo kon belazeren. Nou dus echt niet dat ik ooit nog een paard koop zonder te keuren! Never nooit niet!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:19

Laat ook niet keuren. Lagere prijsklasse althans en 'eerlijke' verkopers. Eigenlijk altijd jonge paarden gehad, die het vnl druk hadden met groeien en grazen.
Wat er niet is kan altijd nog komen is wat dat betreft mijn motto.

Het is een risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:23

Ik heb [***] en [***] ook niet laten keuren, maar ja, 75,- en 150,- is ook niet zo'n gigantisch bedrag. Dan zou je ontzettend veel duurder uit zijn als je hem toch laat keuren.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:27

ik heb al mijn paarden niet gekeurt en groen gekocht en tot nu toe nooit geen echte kosten gehad Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:29

Mijn huidige pony heb ik niet laten keuren.
Het is natuurlijk slimmer om het wél te doen. Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:30

Ik heb 2 keer een veulen en een jaarling gekocht die heb ik niet laten keuren, veulen kende ik vanaf dat ie een week oud was en bij de jaarling was alles zo netjes dat vertrouwde ik wel, paarden ouder dan 2 laat ik wel altijd keuren, in ieder geval klinisch en als ze duurder als 5000 zijn ook rontgenologisch, gelukkig heeft mijn huidige paard allemaal 1tjes op de foto maar had ie een 3 dan had ik hem laten staan.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:35

sibbe schreef:
ik heb al mijn paarden niet gekeurt en groen gekocht en tot nu toe nooit geen echte kosten gehad Haha!

klinish keuren kost je 90-100 euro daar kan je niet bepaald een buil aanvallen en het sluit al heel wat narigheid uit

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:37

En dan is een (klinische) keuring geen garantie op een gezond paard... Paard van een vriendin kwam keurig door de klinische keuring, maar heeft wel spat en KS

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:39

Nee dat is waar je kan de botten niet zien, dan moet je altijd rontgen.keuring doen om dat uit te sluiten

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:43

daar heb je gelijk in sjorsie maar met oog op keuren bedoel ik dan rongenlogisch keuren daar heb je meer aan dan klinish keuren ik heb het zelf nooit gedaan en heb daar nooit geen problemen mee gehad als het bedrag boven de 5000 gaat dan ga ik zeker voor rongtgenlogish Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:49

onze jongen fjord hebben we ook gekocht zonder te keuren, voor foto's enz. was de pony gewoon weg te goedkoop en een normale aan koop keuring vond ik niet nodig, heb zelf alles goed bekeken. de fjord was ook erg jong. mijn tinker merrie heb ik wel laten keuren.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:52

Al mijn paarden die ik aankocht waren klinisch gekeurd, tegenwoordig fok ik mijn eigen dieren en als ze 2 1/2 zijn worden ze prok gekeurd. Als ze prok niet in orde zijn ga ik er verder geen geld meer insteken....