Citaat:maar dat die ouders wel gewoon blijven betalen
Dat vind ik niet netjes van je.
Komt over alsof het meisje nu goed genoeg is om jouw wat extra tijd te geven, maar dat je hoopt dat ze stopt later en dan hou je haar alleen voor het geld.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:maar dat die ouders wel gewoon blijven betalen
love_plien schreef:Vjestagirl, dat is een hele waslijst, maar je heb helemaal gelijk. Negen van d(i)e tien dingen komen natuurlijk allemaal op papier, maar lang niet alles kun je afspreken. Ik denk dat dat van eigenaar en bijrijder heel niet zo'n gek idee is en dat ik dat zeker nog eens mee moet nemen in mijn overweging.
Silence schreef:Citaat:maar dat die ouders wel gewoon blijven betalen
Dat vind ik niet netjes van je.
Komt over alsof het meisje nu goed genoeg is om jouw wat extra tijd te geven, maar dat je hoopt dat ze stopt later en dan hou je haar alleen voor het geld.
Vjestagirl schreef:love_plien schreef:Vjestagirl, dat is een hele waslijst, maar je heb helemaal gelijk. Negen van d(i)e tien dingen komen natuurlijk allemaal op papier, maar lang niet alles kun je afspreken. Ik denk dat dat van eigenaar en bijrijder heel niet zo'n gek idee is en dat ik dat zeker nog eens mee moet nemen in mijn overweging.
Dat is geen hele waslijst, dat is nog maar het begin van wat er mis zou kunnen gaan.
Echt waar. Neem iets simpels: mijn paard staat de hele winter buiten, zonder deken. Als het aan mijn bijrijdster zou liggen zou er een deken op gaan.
.. (heb mijn pony destijds ook gekregen hoor hha)love_plien schreef:Ik wil opzich niet bepalen wat zij gaat doen, haar ouders willen een paard voor haar en op het moment dat ik haar dan vraag, wat wil je met het paard gaan doen? Krijg ik dit als antwoord: 'een beetje poetsen en rijden en wandelen aan zo'n halstertouw' dat is gewoon letterlijk wat ze zegt. En als ik dan vraag: 'Wat wil je kwa rijden gaan doen?' dan zegt ze 'Hoe bedoel je? Gewoon stappen draven en galoperen'.
Dus daarom zal het imo toch noodzakelijk zijn om haar een beetje te sturen.
Als bijrijder klinkt voor mij ideaal. De financiële afspraken komen op papier (o.a. deling v/d vaste kosten en verder wat jij veroorzaakt is voor jouw rekening).
Als ik een vast baantje heb dan kunnen mijn ouders en ik de vaste kosten betalen, en voor de extra kosten kunnen we dan het geld van dat meisje gebruiken (uit een 'potje').
Dat laatste (per jaar) klinkt ook goed, dan heb je toch zekerheid (dat ze niet halverwege het jaar ophouden), maar ook de mogelijkheid om na een jaar te besluiten dat het zo niet gaat.