Wat te doen met hoofdstel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Re: Wat te doen met hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:29

Als ik zoiets zou meemaken, zou gewoon laten zitten wat is nou €20,-
En als je geen verzorgpony meer hebt, wat heb je dan nog aan een hoofdstel (of je moet natuurlijk nu een andere verzorgpony hebben)

Aan de andere kant, als jij het graag terug wilt, het is wel jou hoofdstel,
mijn verzorgster koopt ook regelmatig iets voor mijn paard, maar als ze stopt, blijft het wel van haar Knipoog
Als je het vraagt en hij biedt niet zelf aan iets te vergoeden, om te gaan vragen om 10 euro is ook zo raar Knipoog
En als hij het per ongeluk mee heeft verkocht, dan zal hij echt wel aanbieden om wat te vergoeden Ja

Judith76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:38

ik zou het met je vriendin regelen. zij heeft het van jou geleend toch? Maar ik vind het niet netjes van de oude eigenaar dat die zomaar een hoofdstel doorverkoopt dat niet van hem is!
en het gaat niet om het bedrag maar om het principe!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:42

Ik zou het geld terug vragen, aan de eigenaar van de pony. Ik vind het niet netjes dat het hoofdstel met de pony mee is gegaan.
Als ik een verzorger zou hebben en die zou iets kopen voor mijn paard dan vind ik dat dat wel van haar blijft.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:53

Weet die eigenaar wel dat het jouw hoofdstel was? Die is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:19

-> TAO

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:35

Hij is het waarschijnlijk vergeten. Dat het eigenlijk niet van hem was.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:39

lovelygirly schreef:
Hij is het waarschijnlijk vergeten. Dat het eigenlijk niet van hem was.

dat denk ik dus ook, en om dan na 3 mnd mee te komen dat je 20.- terugwil...
als je het nu metene gemeld had, toen de pony te koop stond of toen je wist dat die verkocht was, had je het terug kunnen vragen
Om dat nu nog te doen... nee

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:46

Maar als je het zo erg vind, dan vind ik het wel een beetje slordig van je zelf dat je er pas na drie maanden mee komt,
Als het je zoveel waard was dat geld (hoofdstel) dan blijft dat toch wel in je geheugen zitten en had je er eerder mee moeten komen.

Bel dan nu gelijk die eigenaar en blijf niet nog een paar dagen zitten piekeren als het zo belangrijk is. Hier berijk je niks mee om nog een paar dagen aan iedereen te gaan vragen wat hij of zij zou doen.

succes en een fijn weekend, en we horen graag wat je gedaan hebt na het weekend. Knipoog Pling

en niet bij de nieuwe eigenaar er naar vragen want die kan er niks aan doen.

lovelygirly schreef:
Ja oke.
Kijk voor jullie is het misschien niks.
Maar voor mij is dat geld al wel een redelijk bedrag.

Maar ook al zou ik geen geld krijgen
Uiteindelijk is het toch MIJN hoofdstel dat hij doorverkocht heeft?

Maarja, ik denk.. dat ik het er maar bij laat zitten.(weet niet helemaal zeker.)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:58

hihi, heb je 3 maanden terug een paard gekocht en krijg je een meisje aan de telefoon die beweert dat het haar hoofdstel is, dat is meeverkocht met haar vroegere verzorgpony Knipoog

Daar heeft de nieuwe eigenaar niets mee van doen, dus die heeft gelijk dat je dat zelf dan nog maar met de vorige eigenaar moet regelen.

Dus als je gecompenseerd wil worden (want je oude hoofdstel terugkrijgen zit er waarschijnlijk niet in), navragen bij de vorige eigenaar.

En maar afwachten of die er na 3 maanden nog voor open staat. Sowieso had je dit eigenlijk al veel eerder aan kunnen kaarten, of het gewoon voorkomen door je hoofdstel in eigen beheer te houden?

Ik vermoed dat het hoofdstel dus gewoon bij de spullen van de pony heeft gelegen. Als eigenaar heb je niet zoveel meer aan al die spullen, dus het klinkt me logisch dat deze alles heeft meegegeven.

Heb je het hoofdstel niet direct de volgende dag/ dagen gemist trouwens?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:02

hoe lang leent ze dat hoofdstel al van je. Ik denk dat je het wel even mag zeggen tegen haar dat je het niet zo netjes vind en verder aan haar overlaat wat ze er mee doet. Niet terug eisen etc

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:50

Je hebt niet goed gelezen het paardje is verkocht, toen zij het verzorgde en de eigenaar heeft de spullen mee verkocht en die wist niet dat het hoofdstel van haar was. Knipoog

Het hoofdstel is van haar een vriendin heeft het geleend toen die de pony verzorgde later is zij de pony gaan verzorgen en nu is de pony verkocht.

splash1999 schreef:
hoe lang leent ze dat hoofdstel al van je. Ik denk dat je het wel even mag zeggen tegen haar dat je het niet zo netjes vind en verder aan haar overlaat wat ze er mee doet. Niet terug eisen etc

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 18:42

Ik wist niet dat ze verkocht werd.Knipoog
Op de dag dat ze weg ging, wist ik het pas.
Maar had ik haar niet mee genomen dan had ik het helemaal niet geweten.
Maar neeu denk dat het verder niet zo heel veel nog waard is, maar soms heb je van die momenten en dan denk je, hé maar dat was wel van mij...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:49

Chik.. Niet moed opgeven , Blijven proberen te bellen . JIJ HEBT HEM GEKOCHT , en zolang JIJ dat hoofdstel terug wilt GA JIJ HEM TERUG VRAGEN , chik ! Clown mee eens? Ja

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:58

Lekker aan het stoken chikkie96? Lijkt wel of je aandelen in het vermogen van lovelygirl hebt Knipoog

Als je zelf toch de lusten hebt gehad van het verzorgen/ rijden van een verzorgpony. Is het dan niet een beetje dubbel om bij de eigenaar na zolang nog aan te kloppen dat je dat hoofdstel á € 20,- nieuwwaarde terug wil?

Zou op mij komen als profiteur, ipv terughalen waar je recht op hebt. Misschien kan de oude eigenaar dan zelf ook even terugrekenen hoeveel tijd, geld en moeite de pony hem heeft gekost en ook nog wat geld ter compensatie terugheffen?

Nogmaals, direct navragen naar je spullen kan best wel (alhoewel het eigenlijk natuurlijk vooraf aangekaart moet worden). Maar na 3 maanden nog eens aankloppen, klinkt wel alsof je de eigenaar nog een hak wil zetten eerlijk gezegd..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:02

Citaat:
Lekker aan het stoken chikkie96? Lijkt wel of je aandelen in het vermogen van lovelygirl hebt

Ach jo.. Ik geef me vriendin alleen tips. en als je wist hoé het echt zat., Doe dan ff normaal

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:02

Nee, maar het is toch mijn hoofdstel uiteindelijk?
Als hij er dan geld voor wilt hebben had hij het toch moeten zeggen? (Voor het verzorgen.)
Ik had dat hoofdstel nog niet eens voor die pony gekocht.

Aan de ene kant, oke. Om nu nog om dat geld te vragen, maar aan de andere kant tja ik weet niet. Soms pieker ik er over... om er toch achter aan te gaan.

En nee, dat is helemaaaal NIKS tegen het baasje hoor! Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:05

... Ik zeg niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:06

lovelygirly schreef:
Nee, maar het is toch mijn hoofdstel uiteindelijk?
Als hij er dan geld voor wilt hebben had hij het toch moeten zeggen? (Voor het verzorgen.)
Ik had dat hoofdstel nog niet eens voor die pony gekocht.

Aan de ene kant, oke. Om nu nog om dat geld te vragen, maar aan de andere kant tja ik weet niet. Soms pieker ik er over... om er toch achter aan te gaan.

En nee, dat is helemaaaal NIKS tegen het baasje hoor! Lachen

maar waarom dan pas na 3 maanden ?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:07

In het begin dacht ik er niet echt over na.
Maar een tijdje geleden begon ik er over te piekeren. En nu weer.
Weet toch ook niet waarom... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:09

lovelygirly schreef:
In het begin dacht ik er niet echt over na.
Maar een tijdje geleden begon ik er over te piekeren. En nu weer.
Weet toch ook niet waarom... Knipoog

dat vind ik wel raar hoor dat je hem dan nu nog inene terug wil of die 20 euro
dat doe je of gelijk of niet vind ik Knipoog maa rniet na 3 maanden nog eens

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:12

Doe niet zo moeilijk mens Knipoog je zit nu al 2 pagina's te zeuren om hetzelfde Tong uitsteken Ipv dat je een keer actie onderneemt en het geld terug vraagt...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:12

Citaat:
dat vind ik wel raar hoor dat je hem dan nu nog inene terug wil of die 20 euro
dat doe je of gelijk of niet vind ik maa rniet na 3 maanden nog eens

ik zou dr eerst nog eens 20 jaar over na denken dat de pony verkocht was. DAARNA PAS AAN IETS ANDERS. zoals hier het geval is.. Clown

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:12

Zo denk jij er dan over.
Maar het is toch van mij? Ik heb er voor moeten sparen of moeten werken.

Ik kan er niks aan doen, dat ik er nu weer pas over begin te piekeren?

Misschien is het wel wat laat, maar ik heb dat ding gekocht, dus officieel is hij van mij, tenzij ik gezegt zou hebben dat het voor hem was. Knipoog

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:14

zou gewoon zeggen wat hier al eerder is aangegeven dat je je hoofdstel thuis nergens meer kan vinden, en dat je je kan herinneren dat je hem als laaste bij die pony hebt gebruikt,
dus of hun hem hebben,,

en mensen voor sommige mensen is 20 euro idd al veel,, ik moet het ook maar doen met 70 euries in de maand en dan wat ik zo nu en dan bij verdien.. dus moet ook heel goedopletten en is 20 euro dus al een redelijk bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:17

lovelygirly schreef:
Zo denk jij er dan over.
Maar het is toch van mij? Ik heb er voor moeten sparen of moeten werken.

Ik kan er niks aan doen, dat ik er nu weer pas over begin te piekeren?

Misschien is het wel wat laat, maar ik heb dat ding gekocht, dus officieel is hij van mij, tenzij ik gezegt zou hebben dat het voor hem was. Knipoog

maar ik bedoel dat de eigenaar jouw niet 20 euro terug hoeft te geven tenzij het hoofdstel net nieuw was want dat in de nieuwprijs misshien 10 euro als hij bereid is wat te geven