paard trapt ander paard onder het rijden aansprakelijk.....?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: paard trapt ander paard onder het rijden aansprakelijk.....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:01

Meryl schreef:
Dat kun jij misschien onzin vinden, ik probeer alleen te helpen. Natuurlijk is het in de praktijk niet zo makkelijk dat je er een artikel bij pakt en het is opgelost, ik lever alleen een aandeel.

Ik begrijp je goede bedoelingen, maar het is niet correct.

Als je dan wil gooien met artikelen, dan is 6:179 BW correct en voeg daarbij 6:101 BW dan is het helemaal correct.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:06

gooien met artikelen zou ik het niet willen noemen, jammer dat je dat zo stelt. Om in herhalen te vallen, het enige wat ik wil doen is een aandeel leveren aan een antwoord op iemands vraag.

en bedankt voor 6:101

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:06

ik zou graag de teks en verduidelijking willen bij de artikelen zo snap ik er niks meer van Clown

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:08

Even googlen. Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:09

BW. Artikel 6:101

1. Wanneer de schade mede een gevolg is van een omstandigheid die aan de benadeelde kan worden toegerekend, wordt de vergoedingsplicht verminderd door de schade over de benadeelde en de vergoedingsplichtige te verdelen in evenredigheid met de mate waarin de aan ieder toe te rekenen omstandigheden tot de schade hebben bijgedragen, met dien verstande dat een andere verdeling plaatsvindt of de vergoedingsplicht geheel vervalt of in stand blijft, indien de billijkheid dit wegens de uiteenlopende ernst van de gemaakte fouten of andere omstandigheden van het geval eist.

2. Betreft de vergoedingsplicht schade, toegebracht aan een zaak die een derde voor de benadeelde in zijn macht had, dan worden bij toepassing van het vorige lid omstandigheden die aan de derde toegerekend kunnen worden, toegerekend aan de benadeelde.

BW. Artikel 6:179

De bezitter van een dier is aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade, tenzij aansprakelijkheid op grond van de vorige afdeling zou hebben ontbroken indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:10

Zo, en hierna ga ik mijn uurtarief rekenen Knipoog Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:12

LDRD schreef:
Zo, en hierna ga ik mijn uurtarief rekenen Knipoog Haha! .

hahhaha oke.
maar heel erg bedankt voor al je informatie Bloos

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:13

hahahah bedankt....

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:56

ik heb dit en paar jaar geleden meegemaakt met mn pony
reden in het bos stonden stil andere pony loopt achteruit tegen die van mij aan schrikt en mept. pony had griffelbeentje gebroken aardig wat da kosten en pony afgeschreven voor wedstrijden. mensen wouden het betalen heb het geld nooit meer gezien maar denk wel dat je hun gewoon aansprakelijk kan stellen