Hoe duidelijk maken dat ze geen rekening houd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Re: Hoe duidelijk maken dat ze geen rekening houd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:09

Het klinkt alsof je het over iemand bij ons op stal hebt. Die heeft een fjord en die is nog jong, nou die kan af en toe niet luisteren begrijp ik best. Heb zelf het ook wel eens maar zeg dan direct sorry. Maar zij niet zegt geen sorry of wat dan ook.
Als je bijna in botsing komt omdat zij ineens vlak voor je gaat, wordt ze boos op jou en zegt kijk uit mijn paard trapt. Nou sorry kijk dan zelf beter uit als hij trapt. Heb ook wel eens gezegt, ik kijk uit maar je kijkt zelf ja niet uit. Maar dat begreep ze niet zij lette zo goed op.
Ook een keer toen reed ik nog in de groepsles met vier mensen is in onze bak eigenlijk te veel. En wij gingen voor het eerst tegelijk galoperen. Dus springen beide aan de andere kant van de bak aan, valt haar pony ineens. Nou kan zij niets aan doen dus zet mijn pony op de noodrem gelukkig was die er op dat moment. want na een pas galop is die bij haar soms even weg. Was ook al iemand die haar even snel vastpakte voor het geval ze niet terug ging die wist wat ze deed. Dus nou even gestapt gaan we weer samen aangaloperen, nou toen was mijn pony weg er was even geen rem meer. Gaat ze ineens voor mijn neus terug in draf!! Zegt zij ook nog kijk je uit ik ga terug naar draf. Nou toen was ik niet meer zo aardig, toen heb ik kijk zelf toch uit je doppen, mijn pony wil toch niet meer terug dat hoor je toch wel aan de instructrise naar haar gesnauwd. Was zo pissig toen, vond dat echt te ver gaan. En de instructrise zei niets, want zij is haar lieveligetje.
Zij is dus ook de belangrijkste reden dat ik gestopt ben met die les.
Denk dat de beste oplossing is gewoon normaal met haar gaan praten zonder dat jullie op het paard zitten. Bij de persoon uit mijn verhaal is dat lastig want die haar moeder is altijd overal en dat is een echte bemoeial. Als je met haar dochter in discussie bent moet zij zich er mee bemoeien. Terwijl zij ook al 14 is...
Je kunt ook gewoon proberen door te zeggen tijdens het rijden, gewoon beleeft zeggen zou je misschien wat uit willen kijken of zoeits.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:11

Zo erg is het gelukkig niet. Ze negeerd andere gewoon tijdens het rijden.
Weet eigenlijk niet wat irritanter is...

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:13

Hm.. lastige situatie idd.
Misschien is het een goed idee om rustig zoiets te zeggen zoals:
Hee ... (hoe zij ook heet). Zou je het oké vinden als wij tijdens het rijden wat beter op elkaar letten, zodat we niet de hele tijd elkaar hoeven te ontwijken, en we ons - naast het opletten - ook wat meer kunnen concentreren op het rijden (ookal is het niet jou schuld, silence, maarja zo komt het wel aardiger over toch..?)
Want het valt me namelijk wel is op, dat als wij samen in de bak rijden, ik weet niet of jij dat ook hebt, ik nogal moet oppassen dat jij niet tegen me aan botst, als je net een oefening hebt gedaan, en weer de hoefslag op komt..
Zoiets?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:14

Ja, dat zou ik kunnen verwerken in het praatje dat eerder genoemd werd.
Bedankt.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:15

Ik ook niet negeren is ook irritant, maar een grote mond is ook erg. Helemaal omdat ik zelf heel snel denk dat ik wel het probleem ben. dat ik niet uitkijk. Dat ik mijn pony beter moet laten luisteren. Was toen ook zo maar ja normaal was het nooit zo, maar na de noodrem widle ze niet meer. En zeg dan te snel ja sorry. En wordt rood. Echt heel erg weet ook dat het niet mijn fout is, maar ben gewoon te makkelijk en verlegen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:16

Dat heb ik dus ook, ben erg verlegen en durf hier dan ook niet zo goed werk van te maken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:17

Oei, dat is wel vervelend ja.
Ik zal zelf de bakregels neerhangen en als het dan niet lukt gewoon haar aanspreken.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:18

Silence schreef:
Dat heb ik dus ook, ben erg verlegen en durf hier dan ook niet zo goed werk van te maken.

Ben jezelf ouder of jonger dan die persoon? En hoe oud ben jezelf? Want op zich moet je het zelf op kunnen lossen, maar zelf lukt het me ook niet met mensen van 40. Die luisteren echt niet naar mij, ze doen alsof maar deon de volgende keer weer net zo.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:21

Hoe oud deze persoon is weet ik niet, maar ik schat zo rond de 50.
Ikzelf ben 21, dus tja, dat verschilt wel aardig wat.
En dan kom ik als jong ding haar even zeggen hoe of wat.....

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:22

Silence schreef:
Ik denk inderdaad, dat ik het tijdens de les het beste kan aankaarten.
Aangezien mijn instructeur er dan ook bij is.
Alhoewel, dat zijn nogal maatjes, dus moet ik daar ook weer mee oppassen.

Als zij maatjes is met jouw instructeur, zal ik dat alleen maar als een voordeel zien. Jij hebt gelijk in dit geval en jouw instructeur zal je hierin steunen. De kans dat zij het commentaar/opmerkingen aanneemt, wordt groter hierdoor.

Succes ermee! Hou je hoofd koel, dan komt het wel goed.

Winx

Gewoon een keer proberen te zeggen en als je niets eraan merkt, dan gewoon met je stalhouder in overleg gaan.

HippoLogic

Silence schreef:
Ik ga het eens proberen, door het tijdens het rijden duidelijk te maken.
Dus inderdaad niet meer uit de weg gaan bijvoorbeeld.

Daarna zal ik eventueel nog een gesprek aangaan en dan inderdaad op de manier zoals genoemd. Denk dat dat een hele goede manier is.

Ik zou eerst het gesprek aangaan. Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:24

Ik zou eigenlijk volgende week les hebben, maar dan heb ik toetsweek dus red ik het niet.
Dan de week erop is iemand anders aan de beurt en de week erop ik weer.
Dan zal ik kijken of zij er weer is tijdens de les en het dan meteen aankaarten als het weer mis gaat.

Iets in de richting....dat ik het daar nog even over wilde hebben..