Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Combard schreef:Helemaal gelijk in, alleen de vergelijking met een autohandelaar gaat niet helemaal op, omdat je in dit geval niet weet dat je met een handelaar te maken hebt! Zo profileert ze zich absoluut niet en dat blijkt ook totaal niet uit de zeer "ontroerende" teksten die ze bij haar advertenties zet.
capraibex70 schreef:Je hebt inderdaad onderzoeksplicht, maar dan nog kun je op een walgelijke wijze belazerd worden! Ik kan er over meepraten! Ik mag hier geen naam noemen, maar mevrouw is hier zeer actief (geweest) op Bokt en ook MP.
sanie22 schreef:Dit soort praktijken blijven in stand doordat er een heleboel mensen zijn die hun paard verkopen omdat ie oud is of iets mankeert en zij willen blijven rijden en dus een jong dier aanschaffen. De kans dat die oude paarden niet goed terecht komen is natuurlijk heel erg groot. Niemand zit te wachten op een paard dat alleen maar kost en waar je verder niets of niet veel mee kan en dus worden ze weer doorverkocht met een ander verhaal eraan. Dit soort 'oplichters' zouden een stuk moeilijker aan paarden kunnen komen als je gewoon zelf voor je oude/afgekeurde paard blijft zorgen. Dit is tenminste hoe ik het zie hoor. Zie het om me heen vaak genoeg gebeuren nl.
Peperplant schreef:PS:
Melding maken van dit soort ongure praktijken kun je doen op de site:
http://www.opgelicht.nu/forum/
Op dit forum kun je alles plaatsen met betrekking tot dit soort misstanden en is informatief voor potentiele kopers.
ponyfee schreef:in iedere stad of dorp zit wel een paardenhandelaar, die de mooiste verhalen veertellen.
welkom in de wereld van de paardenhandel.
Als je hiertegen in wilt gaan: succes, het zal je de rest van je leven gaan kosten, en ze doen er toch niks aan.
Niet dat ik het ermee eens ben hoe het soms eraan toe gaat, maar het is nou eenmaal zo.
PS: ook de gewone particulier kan heel wat mooie verhalen vertellen, die zijn vaak nog het ergste!!!
. Maar scherp blijven, elkaar wat op de hoogte houden en het ze niet al te makkelijk maken kan geen kwaad toch! Combard schreef:Ponyfee: heb je helaas heel erg gelijk in. Maar scherp blijven, elkaar wat op de hoogte houden en het ze niet al te makkelijk maken kan geen kwaad toch!
ikke schreef:sanie22 schreef:Dit soort praktijken blijven in stand doordat er een heleboel mensen zijn die hun paard verkopen omdat ie oud is of iets mankeert en zij willen blijven rijden en dus een jong dier aanschaffen. De kans dat die oude paarden niet goed terecht komen is natuurlijk heel erg groot. Niemand zit te wachten op een paard dat alleen maar kost en waar je verder niets of niet veel mee kan en dus worden ze weer doorverkocht met een ander verhaal eraan. Dit soort 'oplichters' zouden een stuk moeilijker aan paarden kunnen komen als je gewoon zelf voor je oude/afgekeurde paard blijft zorgen. Dit is tenminste hoe ik het zie hoor. Zie het om me heen vaak genoeg gebeuren nl.
Ooit op de paardenmarkt geweest? Daar staat genoeg en die paar oude paarden hebben daar niet echt invloed op.
Belangrijkste punt is en blijft dat hele volksstammen al die "ontroerende verhalen" maar blijven slikken als zoete koek en in katzwijm blijven vallen voor de mooie ogen en het zielige verhaal, i.p.v. objectief blijven kijken naar wat je voor je neus hebt. Simpele zoektocht op Bokt laat je schokkende hoeveelheden van die voorbeelden vinden.