Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Miss_Montana schreef:moonfish13 schreef:als jullie het al zo lang hebben dan komt de politie er zelf wel achter denk ik, wel a little bit lomp om dan op die manier te werk te gaan....
maar ik snap het van die gene die aangifte gedaan heeft wel!![]()
je zet toch alles op alles om je zadel terug te krijgen, al is het hem dan niet het had hem dan wel makkelijk kunnen wezen.
Maar dan nog kan je toch niet zomaar iedereen die hetzelfde zadel heeft gaan beschuldigen van diefstal en de politie inschakelen? Ik vind het ook vreemd dat de politie zo snel in actie is gekomen, normaal zijn ze nooit zo vlug. Het zijn vast kennissen van die vrouw denken wij...
Baal schreef:2 weken geleden zijn bij de Casteleyn in Turnhout toch alle zadels gestolen? Zullen idd. veel mensen zeer actief op internet speuren naar hun zadels !
Kan me voorstellen dat de politie ook foutjes maakt, 't zadel zal wel weer gauw terugkomen.
Miss_Montana schreef:Dit weekend ben ik steil achterovergeslagen door de boodschap dat het zadel waar ik al een jaar mee reed, in beslag is genomen. De reden: Hij is 2 weken geleden gestolen bij iemand![]()
De eigenaren van mijn verzorgpaard hadden het westernzadel op ebay aangeboden. Ruim een jaar heb ik met dit zadel op hun engels volbloedje gereden. Nu stond het zadel een paar dagen aangeboden op ebay en kregen ze mailtjes van iemand die geinteresseerd leek te zijn. Maar niets was minder waar: Het zadel van de 'geinteresseerde' bleek 2 weken geleden te zijn gestolen en het was precies hetzelfde zadel, de maten klopten ook. Het is een vrij veel voorkomend merk, dus ja, logisch dat er meerdere van zijn!!!Nu heeft deze vrouw de politie ingeschakeld en de politie is meteen in actie gekomen voor deze vrouw. Het huis is meteen doorzocht en het zadel is in beslag genomen, ze hebben het dus gewoon meegenomen naar het bureau zonder ook maar enig bewijs dat het zadel gestolen was. Het klopt ook gewoon helemaal niet, ze kunnen het zadel toch niet zomaar meenemen? Het zadel kan ook onmogelijk van haar zijn omdat ik ermee heb gereden voor lange tijd en dus ook foto's en filmpjes heb van het paard en het desbetreffende zadel, ook zijn er andere mensen die foto's hebben en dus kunnen bewijzen dat het zadel al langer in het bezit was van de eigenaren van mijn verzorgpaard. Nu word komende week verder gekeken naar de zaak, het schijnt dat de vrouw haar naam erin heeft laten graveren en dat kunnen ze natuurlijk nooit vinden op dit zadel. Dus wat dat betreft maak ik me niet druk. Ik vind het te schofterig voor woorden dat dit zomaar kan!!! Dus als ik het goed begrijp zou ik dus ook bij ieder willekeurig zadel mogen roepen: 'Die is van mij! Die is gestolen!' En vervolgens word een ander daar de dupe van en zijn of haar zadel wordt zonder enig bewijs in beslag genomen? Stel dat diegene nou iedere dag rijd met dat zadel? Dan zit je daar mooi met een paard maar het zadel ligt op het politiebureau, sorry maar ik vind dit dus echt te belachelijk voor woorden
![]()
Weet iemand of de politie dat gewoon zomaar kan maken? Ze kunnen niet bewijzen dat het een gestolen zadel is. Dus kunnen ze het dan zomaar meenemen?

patsur schreef:Staat eerder in et topic photographer..
Echt vervelend dat dat zadel zomaar is meegenomen. Ik vraag me af of de eigenaresse wel echte politieagenten over de vloer heeft gehad, inclusief huiszoekingsbevel. En anders even aan de eigenaar vragen of ze niet naar het bureau gaat om een klacht in te dienen, mochten ze niet geheel volgens de regels gehandeld hebben.