Zadel in beslag genomen door politie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baal

Re: Zadel in beslag genomen door politie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:17

2 weken geleden zijn bij de Casteleyn in Turnhout toch alle zadels gestolen? Zullen idd. veel mensen zeer actief op internet speuren naar hun zadels !
Kan me voorstellen dat de politie ook foutjes maakt, 't zadel zal wel weer gauw terugkomen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:20

Zoiezo mogen ze je huis niet onderzoeken zonder huiszoekingsbevel(of hoe dat ookweer heet Bloos )
Zou een klacht indienen..

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:56

Ik zou me echt afvragen of het wel echt de politie zelf was? En niet gewoon een stel oplichters die zelf zadels jatten?
Bel de politie eens en vraag hoe het ermee staat...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:11

Dat zou je haast denken ja...
Misschien wilden ze daarom ook het huis doorzoeken. Ik zou het inderdaad even checken bij de politie.

Het is hoe dan ook een raar verhaal.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:56

Miss_Montana schreef:
moonfish13 schreef:
als jullie het al zo lang hebben dan komt de politie er zelf wel achter denk ik, wel a little bit lomp om dan op die manier te werk te gaan....

maar ik snap het van die gene die aangifte gedaan heeft wel! Ja
je zet toch alles op alles om je zadel terug te krijgen, al is het hem dan niet het had hem dan wel makkelijk kunnen wezen. Muziek!

Maar dan nog kan je toch niet zomaar iedereen die hetzelfde zadel heeft gaan beschuldigen van diefstal en de politie inschakelen? Ik vind het ook vreemd dat de politie zo snel in actie is gekomen, normaal zijn ze nooit zo vlug. Het zijn vast kennissen van die vrouw denken wij...

Wat zou jij doen als je zadel gestolen is en je komt het vlak daarna tegen op Ebay (denk je)? Ik zou zelf ook advertenties in de gaten gaan houden en ook de politie erbij gehaald hebben. Ik zou me ook niet schamen als ik kennissen bij de politie had om daar nou eens een voordeel uit te halen. Zo'n zadel kost heel veel en mensen moeten er vaak voor sparen.
Als ze het huis hebben doorzocht, moeten ze daarvoor een huiszoekingsbevel hebben. Zo niet, komen ze er bij mij niet eens in. Als het zadel gegraveerd is, kan dat snel genoeg nagekeken worden. Ik zou erbij gaan staan te wachten op het bureau. Schakel desnoods een advocaat in via een rechtsbijstand of rechtswinkel, alleen dreigen is soms al genoeg.

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:02

Baal schreef:
2 weken geleden zijn bij de Casteleyn in Turnhout toch alle zadels gestolen? Zullen idd. veel mensen zeer actief op internet speuren naar hun zadels !
Kan me voorstellen dat de politie ook foutjes maakt, 't zadel zal wel weer gauw terugkomen.

meen je dat? dat is vlakbij... heb je hier meer info over?

photographer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:47

Miss_Montana schreef:
Dit weekend ben ik steil achterovergeslagen door de boodschap dat het zadel waar ik al een jaar mee reed, in beslag is genomen. De reden: Hij is 2 weken geleden gestolen bij iemand Verward

De eigenaren van mijn verzorgpaard hadden het westernzadel op ebay aangeboden. Ruim een jaar heb ik met dit zadel op hun engels volbloedje gereden. Nu stond het zadel een paar dagen aangeboden op ebay en kregen ze mailtjes van iemand die geinteresseerd leek te zijn. Maar niets was minder waar: Het zadel van de 'geinteresseerde' bleek 2 weken geleden te zijn gestolen en het was precies hetzelfde zadel, de maten klopten ook. Het is een vrij veel voorkomend merk, dus ja, logisch dat er meerdere van zijn!!! Boos! Nu heeft deze vrouw de politie ingeschakeld en de politie is meteen in actie gekomen voor deze vrouw. Het huis is meteen doorzocht en het zadel is in beslag genomen, ze hebben het dus gewoon meegenomen naar het bureau zonder ook maar enig bewijs dat het zadel gestolen was. Het klopt ook gewoon helemaal niet, ze kunnen het zadel toch niet zomaar meenemen? Het zadel kan ook onmogelijk van haar zijn omdat ik ermee heb gereden voor lange tijd en dus ook foto's en filmpjes heb van het paard en het desbetreffende zadel, ook zijn er andere mensen die foto's hebben en dus kunnen bewijzen dat het zadel al langer in het bezit was van de eigenaren van mijn verzorgpaard. Nu word komende week verder gekeken naar de zaak, het schijnt dat de vrouw haar naam erin heeft laten graveren en dat kunnen ze natuurlijk nooit vinden op dit zadel. Dus wat dat betreft maak ik me niet druk. Ik vind het te schofterig voor woorden dat dit zomaar kan!!! Dus als ik het goed begrijp zou ik dus ook bij ieder willekeurig zadel mogen roepen: 'Die is van mij! Die is gestolen!' En vervolgens word een ander daar de dupe van en zijn of haar zadel wordt zonder enig bewijs in beslag genomen? Stel dat diegene nou iedere dag rijd met dat zadel? Dan zit je daar mooi met een paard maar het zadel ligt op het politiebureau, sorry maar ik vind dit dus echt te belachelijk voor woorden Boos! Boos!

Weet iemand of de politie dat gewoon zomaar kan maken? Ze kunnen niet bewijzen dat het een gestolen zadel is. Dus kunnen ze het dan zomaar meenemen?

Hebje geen foto's van jou met het zadel.. al eerder?
met datums bij de informatie op de foto?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:52

dat is echt belachelijk!
Ik dacht ook dat dat helemaal niet is toegestaan om zonder bewijs iets mee te nemen!
Ik zou het er niet bij laten zitten!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:54

Mijn westernzadel en Haflinger zadel zijn ook een keer gestolen.
Mijn gestolen westernzadel vond ik ook na een half jaar terug op internet (Marktplaats).
Heb toen ook de politie ingeschakeld en die heeft het zadel in beslag genomen.
Het zadel had speciale kenmerken en ik kon ook dingen over het zadel vertellen die niet op de verkoopfoto's aanwezig waren.
Uiteindelijk kwam zelfs mijn 2e zadel op het politiebureau terecht.
Helaas is toen niemand berecht, men had geen getuigen. Boos!
Maarja heb wel mijn 2 zadels terug, wat spullen en schadevergoeding.
Als er geen bewijs is, kan de politie denk ik niet zomaar spullen in beslag nemen.
Sterkte verder.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:57

Staat eerder in et topic photographer..
Echt vervelend dat dat zadel zomaar is meegenomen. Ik vraag me af of de eigenaresse wel echte politieagenten over de vloer heeft gehad, inclusief huiszoekingsbevel. En anders even aan de eigenaar vragen of ze niet naar het bureau gaat om een klacht in te dienen, mochten ze niet geheel volgens de regels gehandeld hebben.

photographer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:59

patsur schreef:
Staat eerder in et topic photographer..
Echt vervelend dat dat zadel zomaar is meegenomen. Ik vraag me af of de eigenaresse wel echte politieagenten over de vloer heeft gehad, inclusief huiszoekingsbevel. En anders even aan de eigenaar vragen of ze niet naar het bureau gaat om een klacht in te dienen, mochten ze niet geheel volgens de regels gehandeld hebben.

sorry iets te snel overheen gelezen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:35

ook ik heb mijn twijfels of het wel echte agenten waren. Zoals eerder gezegd mogen ze je huis niet doorzoeken zonder huiszoekingsbevel. Ik zou alles maar even goed checken of je niet nog meer mist in huis. Ja
En contact opnemen met de politie lijkt mij ook niet verkeerd, dan weet je hoe de zaken ervoor staan, mocht het wel de echte politie wezen die aan je deur is geweest.

succes, en hou ons op de hoogte

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 07:46

Zou nu de politie een termijn gaan stellen. Jij bent je zadel kwijt omdat iemand anders een gelijk lijkend zadel kwijt is, er kan niet aangetoond worden dat jou zadel die van haar is. Termijn gaan stellen dat je uiterlijk binnen zoveel dagen je eigendom terug wilt hebben. Dan heb je iets om mee aan de gang te gaan anders niet.

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:57

Ik vind het te achtelijk voor woorden!

Sasse_fras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:56

Nou echt belachelijk!!!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:26

huh, een huis doorzoeken mag niet zonder huiszoekingsbevel

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:29

Bij nader inzien besluipt mij het gevoel dat jij geen echte politie aan de deur hebt gehad.......

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:45

Ik ben toch zo benieuwd hoe dit nou zit!

Maar de TS kan waarschijnlijk niks zeggen ivm onderzoek...

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:10

Hey in welke regio is dit ? van de politie ?
Ik loop zelf stage bij de politie van friesland.
Volgens mij moet je bij alles wat je doet, toestemming hebben van de chef van dienst.
Dan krijgen ze vervolgens een bewijs van de officier van justitie dat ze inderdaad huiszoeking mogen doen. Dit bewijs krijgt men echter pas als ze er bijna zeker van zijn (dit moeten ze kunnen aantonen door middel van bewijzen) dat het inderdaad om dat zadel gaat en dat jij heb daadwerkelijk in bezit hebt.

Dit had dus niet op deze manier mogen gebeuren !!
Ik zou hierover informeren bij de chef van dienst of de officier van justitie hoe dit precies zit.
Anders de rechtsbijstand eens vragen of het juridisch loket eens bellen.
Succes!!

Zou graag van je willen weten hoe dit af gaat lopen

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:18

Zoo is wel knap vervelend zeg!
En die vrouw moet dan toch weten waar haar naam staat, dus als ze dat niet in 1 keer kan vertellen lijkt het me dat het sowieso al raar verhaal is, want dat moet je dan toch wel weten.
Ook apart dat er inderdaad zomaar 't huis in is gegaan!
Waren het echte mannen met politie-outfitten enzo?
Sterkte, hopelijk komt het zadel heelhuids weer terug bij jullie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:21

Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd hoe het hiermee gaat?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:24

Nou ik ben ook erg benieuwd, heb het topic speciaal met de zoekfunctie weer opgezocht omdat ik benieuwd was hoe het ervoor stond?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:16

Ik heb het topic gelezen en ben ook heel benieuwd hoe dit nu af gaat lopen...
Het is wel heel raar als ze gewoon aannemen dat jij (eigenaar van verzorg paard) zadel gestolen zou hebben, en verder geen onderzoek doen...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:13

Ik kan me niet voorstellen dat dit op deze manier mag eigenlijk van de politie uit... Weet je wel zeker dat het politie was??

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:15

het klinkt wel heel raar want ze mogen hem niet zomaar meenemen laat staan alles doorzoeken.
weet je al wat meer?