Hoe zadel uit Amerika invoeren? / Hoe maten doorgeven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Hoe zadel uit Amerika invoeren? / Hoe maten doorgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:26

wat fijn dat jouw paarden allemaal exact dezelfde rug hebben trickrider... zoek je ze daarop uit? Dat is handig Ja

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:45

Zijn niet mijn paarden. Ik zeg ook niet dat ze allemaal dezelfde rug hebben maar van de 9 paarden die ik op t moment rijd past maar bij 2 paarden het zadel niet. Misschien is het toeval. Maar bij de vorige stal waar ik gewerkt heb hadden we 4 verschillende zadels voor 15 paarden. Als je op een stal werkt er vaak 15 paarden staan of meer en de paarden regelmatig wisselen dan kun je niet voor ieder paard een eigen zadel laten maken! Dit zadel is voor 1 paard gemaakt maar past toevallig ook op veel andere paarden !

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:47

Goh waarom kan dat niet?
Zelfs op de gemiddelde manege heeft ieder manegepaard nog een eigen zadel Ja

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:51

De meeste paarden blijven maar een paar maanden en worden dan weer verkocht. Sommige jonge paarden staan in training tot ze een paar wedstrijden hebben gedaan en gaan dan weer terug naar hun eigenaar, als we voor alle paarden die komen en gaan een zadel zouden moeten kopen hadden we een hoop zadels liggen die dan niet meer gebruikt worden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:08

En waarom geven die eigenaren het bij het paard passende zadel niet mee dan?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:12

paarden die nog niet onder het zadel zijn hebben vaak nog geen eigen zadel.
Waar ik nu train hebben ze een eigen tackstore erbij en eigen merk barrel zadels
dus vaak word er wel een zadel passend bij dit paard gekocht maar dan meestal
pas als de eigenaar het paard op komt halen Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:13

Hmm dat vind ik persoonlijk een slechte zaak. Betekent dat je altijd een paard met een niet bij dat paard aangemeten zadel inrijdt. Wat een onverantwoordelijke eigenaren dan.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:28

Ik denk dat dat op veel trainingstallen zo gaat.
Maar aangezien ze hier ook zadels verkopen word er op ieder nieuw paard eerst gekeken of een van de trainingzadels past. Past geen van de trainingzadels dan word een passend zadel gezocht en de eigenaar aangeraden dit zadel te kopen aangezien hij toch een zadel nodig heeft wanneer het paard uit training komt. Maar dit komt eigenlijk niet vaak voor!
Maar verder zal ik er niet alles over schrijven anders word het denk ik een beetje teveel offtopic.
Wat ik eigenlijk aan dit topic wou toevoegen; Ik heb goede ervaringen met het zelf importeren van zadels uit de USA. Belangrijk is wel dat je de maten kent voordat je een zadel besteld Lachen
Doei!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:27

DubbelDun schreef:
Heb jij een lijst met de Billy Cook nummers dan?? Want alleen aan die numemrs kun je achterhalen welke boom er in zit met welke maken.
Alles "Quarterhorse bars" zegt echt niet alles hoor.

En dan nog...
Ik had 2 Crates zadels. Zelfde model (nummer) alleen 1 jaar verschil in leeftijd. Bleken toch iets andere pasvorm te hebben. De ene had iets meer 'rock' dan de ander. Knipoog
Zegt dus niets! Ik koop geen zadel meer dat ik niet gepast heb. (heb laten passen)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:54

hoi

even een vraagje over de invoer vanuit amerika kreeg van USPS bericht dat op de 19 e april ,mijn pakje met Endure vliegenspray,afgeleverd is bij de douane,tot nu toe niets gehoord.

is het normaal dat het zolang duurt,kan ik beter bellen maar dan ben ik er wel zeker van dat ik invoer moet betalen

wat te doen ,Help

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:58

@lukka63 : het kan wel eens wat drukker zijn bij inklaring, een termijn van 1 tot 3 weken is niet abnormaal. Als het bij de douane ligt en boven de 37 euro kost (goederen + verzending) kun je er al vanuit gaan dat je invoerrechten moet betalen.
In het geval van de Endure hoop ik dat de beambte niet al te veel weet over de samenstelling . Er zit nl iets in wat in NL niet meer verkocht mag worden. Het zou dus kunnen dat je zending niet verder wordt gestuurd; teruggestuurd óf vernietigd. Maar ik neem aan dat je dat ook wel te horen krijgt dan.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:53

Dat laatste is heel goed mogelijk! Als er stoffen inzitten die niet bekend zijn of (nog) niet ingevoerd mogen worden, gaat er eerst een monster naar het lab, wordt onderzocht en dan pas uitspraak gedaan of het wel/niet mag.
Als het niet mag, worden de goederen eenvoudig niet vrijgegeven, m.a.w; krijg je ze dus niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:02

Ondertussen weet ik dat het stofje perethrine is wat hier niet meer mag omdat het vissterfte tot gevolg heeft als het in contact komt met oppervlaktewater (met danks aan een bokker die zich dat nog herinnerde).

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:37

DubbelDun schreef:
Ondertussen weet ik dat het stofje perethrine is wat hier niet meer mag omdat het vissterfte tot gevolg heeft als het in contact komt met oppervlaktewater (met danks aan een bokker die zich dat nog herinnerde).

pakje is vandaag binnengekomen Haha! ,wel invoerrechten moeten betalen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:27

Gelukkig maar Haha!