Iemand ervaring met watertank in/op trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diva

Re: Iemand ervaring met watertank in/op trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 11:56

ikke schreef:
Merens schreef:
Ik heb het echt over een tank van >80 liter, niet over een jerrycannetje van 25 liter ofzo, want die heb ik nu ook al zat in de auto staan als ik wegga. Ik wil juist van vrijdag tm zondag niet met water te hoeven slepen. En aangezien mn pony nogal een zuipschuit is Knipoog

Ik heb een tank staan van 30 x 40 x 80 cm, gewoon rechthoekig, niks bijzonders. Dan praat je over ruim 80ltr. Zou zoiets niet gewoon passen in de neus van je trailer? Deze tank hing onder de andere vrachtwagen en moet t.z.t. onder de huidige wagen komen.

Ja daar zit ik nu ook naar de kijken, ik wil dan wel een dunnere lange, want dan kan ik ook nog een hooibaal meenemen.

Dus of een hele platte, met een groter oppervlak zeg maar, voor op de zijkant, of een lange dunne om voorin te zetten, en dan kan er nog een hooibaal bij. Er staan veel afmetingen in de lijst van van die zwarte tanks, dus als ik geen driehoekige kan vinden, wordt het zoiets. Ga eens even met mn vader overleggen.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:49

Hey,

Als ik jou was zou ik proberen zo'n langwerpige te importeren. Daar moet toch wel meer vraag naar zijn. Denk dat dit ook de goedkoopste en makkelijkste methode is.

Groetjes.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 21:18

Heb ik al geprobeerd Carolien, maar helaas, zowel de fabrikant als winkels die ze verkopen willen ze niet naar buiten de VS versturen.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:29

Hé wat flauw.

tampa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:57

goedkope oplossong: stuk rond 300 pvc buis twee stoppen die lijm je er aan maak een kraan en vulopening en voila je kan die onder je trailer monteren niemand die het ziet heb dat zelf ook gedaan twee tanks net voor de assen buiten het zicht en draag 250ltr water mee.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 10:46

Hey tampa dat is nog eens een tip! ik ga die even aan mn vader laten weten Knipoog

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:30

Zo zie je maar, de meest simpele oplossingen zijn briljant.

Binolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:06

In onze trailer staat gewoon een hele grote soort van emmer waar vroeger verf in heeft gezeten, en daar zit water in Lachen

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 18:40

Ja Binolover, dat is leuk als je een 2prds hebt, of geen hooibaal voorin de trailer hoeft mee te nemen, maar bij mij gaat dat niet passen.

tampa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:04

het voordeel is dat je niks in de trailer hebt als je de zelfgemaakte tank in de breedte voor of tussen de assen in maakt kun je die nooit raken geen last van overbelading mbt de kogeldruk van max75kg. De kosten zijn rond de 40 euro en het kost je een uurtje of 2 a3 om het te maken. de assen zijn ook een ideaal punt om te bevestigen omdat ja dan niet in de vloer van de trailer hoeft te boren met een paar stevige metalen strips kun je een knappe beugel maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 07:45

tampa1 schreef:
het voordeel is dat je niks in de trailer hebt als je de zelfgemaakte tank in de breedte voor of tussen de assen in maakt kun je die nooit raken geen last van overbelading mbt de kogeldruk van max75kg. De kosten zijn rond de 40 euro en het kost je een uurtje of 2 a3 om het te maken. de assen zijn ook een ideaal punt om te bevestigen omdat ja dan niet in de vloer van de trailer hoeft te boren met een paar stevige metalen strips kun je een knappe beugel maken.

Ik vraag me alleen wel af hoeveel bodemvrijheid je overhoud.
Daarnaast, als je gewoon ijzer toepast (geschilderd maakt niet uit) op het verzinkte chassis van je trailer, dan is de zinklaag in no-time naar grootmoeders. Zorg er dus voor dat je de construcie laat verzinken, voodat je die definief monteerd.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 07:46

Tampa, zou je misschien een foto of tekeningetje naar mij kunnen mailen?

tampa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:54

het is niet de bedoeling dat je gaat boren of lassen maar een klembeugel maakt met rubber om de assen te beschermen tegen beschadiging en je bodemvrijheid is afhankelijk van de dikte van de pvc buis die je gebruikt rond 200 kan bv ook. wanneer je dit tussen de twee assen in monteerd dan kun je weinig beschadigen omdat dit ook het knikpunt van de trailer is

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 00:16

denk aan het gewicht en bacterien bij te weinig schoonmaken. En daarbij met warm weer niet echt lekker voor je paard. Nee dan zou ik liever met een emmer wat vaker heen en weer lopen naar vers drinkwater.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:13

friesiszwart schreef:
denk aan het gewicht en bacterien bij te weinig schoonmaken. En daarbij met warm weer niet echt lekker voor je paard. Nee dan zou ik liever met een emmer wat vaker heen en weer lopen naar vers drinkwater.

Sorry, maar wat een onzin, dus als je met een 4span weg zou zijn mag je wel tig keer heen en weer baggeren
Wij hebben al jaren water bij ons minimaal 200 liter, kennissen zelfs 1000liter
En er is er nog nooit een doodgegaan hoor

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:13

friesiszwart schreef:

Goh, en hoe denk je dan dat de gemiddelde camper is z'n water voorziet?

tampa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:08

wat betreft water dit is gedurende 5 dagen goed houdbaar in een jerrycan of tank want ook water kan bederven. het is dan ook niet de bedoeling dat je het resterende water in de tank blijft houden. De termijn van 5 dagen is iets wat ik zelf persoonlijk aanhoud hoor geen wetenschappelijk feit want het is zelfs nog langer houdbaar. maar als internationaal chauffeur heb ik ook een tank water van 100 ltr aan de buitenzijde van mijn trekker gemnonteerd en ik zorg dat er wekelijks vers water in zit en wat overblijft laat ik weglopen. en voor zover ik weet ben ik kerngezond.