Waarom in Amerika geen loopplanken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Waarom in Amerika geen loopplanken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:09

als een paard ene gebroken been heeft hoeft hij de trailer meestal niet meer op niet levend in ieder geval
maar idd, met kreupele dieren kan het er nogal vervelend uitzien , en vast ook best vervelend zijn voor het dier zelf

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:14

Waarom het is weet ik niet, feit is wel dat veel paarden die huiverig zijn voor een loopplank een trailer met een "opstapje" wel zo in lopen. Daarom hebben wij onze nieuwe Ifor Williams HB505 ook met klep/deuren-combinatie als extra optie genomen. Daarbij kan de achterkant zowel als loopplank omlaag, als in twee delen als deuren naar opzij toe open. Verder heeft een Ifor natuurlijk ook een voorlaadklep, wat weer handig is voor paarden die er niet achteruit uit willen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:19

EricPrast schreef:
Waarom het is weet ik niet, feit is wel dat veel paarden die huiverig zijn voor een loopplank een trailer met een "opstapje" wel zo in lopen. Daarom hebben wij onze nieuwe Ifor Williams HB505 ook met klep/deuren-combinatie als extra optie genomen. Daarbij kan de achterkant zowel als loopplank omlaag, als in twee delen als deuren naar opzij toe open. Verder heeft een Ifor natuurlijk ook een voorlaadklep, wat weer handig is voor paarden die er niet achteruit uit willen.

Even ter aanvulling: Deze trailer hebben we als 'therapie-trailer' op het erf gezet. De paarden, die in eerste instantie hun bedenkingen hadden, liepen er zonder loopplank echt zo in. En dan heb ik het over paarden, voor wie je normaal gesproken een uur moest uittrekken om ze te laden. Nadat het zonder loopplank is gelukt, krijg je ze met veel geslijm ook wel een loopplank over, maar zonder lopen ze eigenlijk allemaal zonder al te veel aarzelen zelfverzekerd naar binnen.