Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Beaux schreef:Nee, niks niet op je verzekering gooien, de stalhouder moet voor deugdelijk hekwerk zorgen!
.
.Kokopelli schreef:Jij hebt je paard daar in pension staan en betaald stalgeld. Dan is hij verantwoordelijk voor waar jou paard staat...
...dit heeft met de huisvesting te maken waar jij voor betaald.
. Er zijn genoeg situaties waar jij als paardenbezitter zeer zeker wel zelf verantwoordelijk bent voor schade die jouw paard veroorzaakt.
. sofire schreef:Het is in ieder geval altijd slim om zélf een WA-verzekering af te sluiten, om het risico met je paard goed te verzekeren. Dit krijg je erbij als je een ruiterbewijs hebt gehaald.
antoinetlove schreef:ik snap niet dat ie van dat gaas heeft, voor je het weer zit een paard er met zijn hoef in vast, en het is geen officieel paarden hek. ook heeft ie niet de goeden stroom gebruikt, en dus denk ik, dat hij jou paard in de wei heeft gezet. daarom zou ik geen cent betalen. en ik bedoel die deuken boeien echt niet.

Citaat:Citaat:sofire schreef:
Het is in ieder geval altijd slim om zélf een WA-verzekering af te sluiten, om het risico met je paard goed te verzekeren. Dit krijg je erbij als je een ruiterbewijs hebt gehaald.
Dat is dus dubbel, want een paard (mits je er minder dan meen 4 hebt, bij meer valt het onder bedrijfsvoering of iets in die trend) valt gewoon onder je eigen WA verzekering onder huisdier. Ruiterbewijs is dus dubbel en absoluut onzin voor het verzekeringsverhaal.
Beaux schreef:Nee, niks niet op je verzekering gooien, de stalhouder moet voor deugdelijk hekwerk zorgen!
) Bovendien heb je ook altijd nog de keus om je paard wel of niet in een ondeugdelijk wei te zetten.
Heeft verder niets met dit alles te maken, maar ik vond het wel opmerkelijke uitspraken.
TKTG schreef:Dat is toch het risico voor de stalhouder? Als hij te slappe hekjes neerzet om zijn weiland, en hij wil ze mooi houden, moet hij jou geen toestemming geven om je paard er op te zetten. Toch?
Je gaat toch niet echt liegen hoop ik?