Moet er wel bijzeggen dat het geen 'mooi weer' rijdster is. Hagel, sneeuw, regen, storm, kou: als er paarden binnengehaald moeten worden of gereden moet worden: ze gaat altijd (ook op de fiets naar school trouwens
). Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).
rozahorse schreef:Ja dat is lastig.
Maar ik heb zoiets als je niet naar school kunt ook niet rijden.
Ik ben nu ook ziek en ga wel even mijn paardje voeren en dan weer snel naar binnen.

runningkawa schreef:Als jeje op kunt peppen voor rijden kun je ook wel op school zitten.
Dat is toch heel wat minder inspannend dan priveles
Dus idd, anders ben je niet ziek genoeg
Dat paardrijders vaak bikkels zijn en (te) ver over de grenzen gaan qua alles wat met paarden te maken heeft, is wat anders
runningkawa schreef:Als jeje op kunt peppen voor rijden kun je ook wel op school zitten.
Dat is toch heel wat minder inspannend dan priveles
Dus idd, anders ben je niet ziek genoeg
Dat paardrijders vaak bikkels zijn en (te) ver over de grenzen gaan qua alles wat met paarden te maken heeft, is wat anders
maar voor mij is paardrijden een stukje ontspannender dan school 
en even rustigaan doen zit er ook niet in
fysiek is het misschien wel niet zo zwaar
maar je moet je voor school ook inspannen
! 

dan longeer ik even of gooi ze lekker los
is heel erg inspannend en moeilijk. en gezien het voor een wedstrijd is zal het ook niet even lekker rustig aan kunnen

Netje schreef:rozahorse schreef:Ja dat is lastig.
Ik ben nu ook ziek en ga wel even mijn paardje voeren en dan weer snel naar binnen.
Maar waarom dan niet (ik snap dat je je niet lekker voelt en dat je dan niet wilt)? Maar waarom zou je als je ziek bent jezelf niet voor 2 uurtjes op kunnen peppen (een Ibuprofen doet wonderen met koorts) en dan wél rijden. Ik bedoel: veel mensen zeggen ziek is ziek: ik probeer de vinger erachter te krijgen wáárom dan. Anders ben je niet echt ziek ??
Netje schreef:rozahorse schreef:Ja dat is lastig.
Maar waarom dan niet (ik snap dat je je niet lekker voelt en dat je dan niet wilt)? Maar waarom zou je als je ziek bent jezelf niet voor 2 uurtjes op kunnen peppen (een Ibuprofen doet wonderen met koorts) en dan wél rijden. Ik bedoel: veel mensen zeggen ziek is ziek: ik probeer de vinger erachter te krijgen wáárom dan. Anders ben je niet echt ziek ??
runningkawa schreef:paard rijden is voor mij ook ontspannender maar lichamelijk veel minder inspannend.
Misschien dat je niet alles van de stof goed opneemt als je niet fit bent, maar daar zitten lukte me altijd wel redelijk

Dana01 schreef:ziek is ziek, als je kunt rijden, kun je ook naar school, wat als je later een baan hebt, en je meld je ziek, terwijl jij op je paard zit, komt de controlerend arts langs... leg dat maar eens uit
mijn paard word er echt niet anders van als ik 1 of 2 dagen niet kom, die krijgt haar aandacht wel van anderen en ook haar box word wel gedaan.....
moet je er ook de lasten van meedragen 

paard op stal laten staan is oneerlijk tegenover je paard! smurffie schreef:runningkawa schreef:paard rijden is voor mij ook ontspannender maar lichamelijk veel minder inspannend.
Misschien dat je niet alles van de stof goed opneemt als je niet fit bent, maar daar zitten lukte me altijd wel redelijk
wat heb je aan school waarneer je de stof niet opneemt?

runningkawa schreef:Als je kunt rijden kun je ook naar schook/werk is wat wij thuis hebben meegekregen
En daar kan ik me ook nog steeds in vinden
En gezien ik rijden niet snel oversloeg heb ik ook maar weinig ziekmeldingen op school/werk
Netje schreef:Maar waarom dan niet (ik snap dat je je niet lekker voelt en dat je dan niet wilt)? Maar waarom zou je als je ziek bent jezelf niet voor 2 uurtjes op kunnen peppen (een Ibuprofen doet wonderen met koorts) en dan wél rijden. Ik bedoel: veel mensen zeggen ziek is ziek: ik probeer de vinger erachter te krijgen wáárom dan. Anders ben je niet echt ziek ??