Wel of niet rijden als je ziek bent ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Re: Wel of niet rijden als je ziek bent ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 10:12

Ik snap het ook wel hoor: twijfelde zelf ook wel een beetje Bloos

Moet er wel bijzeggen dat het geen 'mooi weer' rijdster is. Hagel, sneeuw, regen, storm, kou: als er paarden binnengehaald moeten worden of gereden moet worden: ze gaat altijd (ook op de fiets naar school trouwens Haha! ).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:23

Ik heb ook geleerd- ziek = niet naar je paard.
Nu was ik (mede daardoor) nooit ziek. 1 enkele x dat ik wel ziek was, mocht ik alsnog ff naar m'n paard (maar niet rijden) om de dagelijkse verzorging te doen. M'n ma vond dat ik mezelf strafte door te gaan(omdat ik zo ziek was), maar wist hoe belangrijk het voor me was. Ze kon het niet voor me doe, anders had ze dat wel gedaan hoor Vingers aflikken

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:26

Ja dat is lastig.
Maar ik heb zoiets als je niet naar school kunt ook niet rijden.
Ik ben nu ook ziek en ga wel even mijn paardje voeren en dan weer snel naar binnen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 18:49

rozahorse schreef:
Ja dat is lastig.
Ik ben nu ook ziek en ga wel even mijn paardje voeren en dan weer snel naar binnen.

Maar waarom dan niet (ik snap dat je je niet lekker voelt en dat je dan niet wilt)? Maar waarom zou je als je ziek bent jezelf niet voor 2 uurtjes op kunnen peppen (een Ibuprofen doet wonderen met koorts) en dan wél rijden. Ik bedoel: veel mensen zeggen ziek is ziek: ik probeer de vinger erachter te krijgen wáárom dan. Anders ben je niet echt ziek ??

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:02

Als anderen je zien rijden en je hebt je ziek gemeld staat dat een beetje gek lijk mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:04

Als jeje op kunt peppen voor rijden kun je ook wel op school zitten.
Dat is toch heel wat minder inspannend dan priveles Lachen
Dus idd, anders ben je niet ziek genoeg Lachen
Dat paardrijders vaak bikkels zijn en (te) ver over de grenzen gaan qua alles wat met paarden te maken heeft, is wat anders Lachen

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:07

runningkawa schreef:
Dat paardrijders vaak bikkels zijn en (te) ver over de grenzen gaan qua alles wat met paarden te maken heeft, is wat anders Lachen

Dat vindt ik nou ook je zegt precies wat ik bedoel.

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:14

Het ligt eraan hoe ziek ik ben, maar meestal doet rijden me ook goed. Lekker in de buitenlucht iets doen waar ik plezier aan beleef. Maar als ik echt ziek ben blijf ik thuis.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:30

runningkawa schreef:

ik weet niet hoor Knipoog maar voor mij is paardrijden een stukje ontspannender dan school Knipoog
zie als je ziek ben namelijk maar is zo weg te kunnen lopen Knipoog en even rustigaan doen zit er ook niet in Knipoog fysiek is het misschien wel niet zo zwaar Knipoog maar je moet je voor school ook inspannen Knipoog!

ik ga als ik ziek ben echter NIET rijden Knipoog
hierbij moet ik vertellen: de paarden die ik rijd moet je gewoon elk moment allert zijn want ze willen nog wel eens uit het niets wegschieten. en als ik ziek ben is mijn reactie daarvoor TE laag Knipoog

maar verderrest doe ik ze wel gewoon Ja dan longeer ik even of gooi ze lekker los Knipoog
priveles zou ik inderdaad NIET doen Knipoog is heel erg inspannend en moeilijk. en gezien het voor een wedstrijd is zal het ook niet even lekker rustig aan kunnen Knipoog

fiona2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:32

als ik echt heel erg ziek ben, vraag ik of iemand ze losgooid.
Als ik een beetje ziek ben ga ik zelf longeren of toch rijden, maar dat ligt eraan hoe ik me voel en waar ik zin in heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:50

paard rijden is voor mij ook ontspannender maar lichamelijk veel minder inspannend.
Misschien dat je niet alles van de stof goed opneemt als je niet fit bent, maar daar zitten lukte me altijd wel redelijk Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:54

Ik moet wel heel erg ziek zijn als ik niet ga.
Heb gekozen voor een eigen paard en deze is dan ook afhankelijk van mij.
Hij kan er niks aan doen dat ik zie ben.

Als ik echt niet kan, zorg ik wel dat er toch even iemand naar hem toe gaat.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:54

ik mag ook nooit naar de paarden als ik ziek ben want dan denkt mijn moeder altijd dat het wel meevalt
dus als ik me niet lekker voel zeg ik niks want anders mag ik niet dusja dan maar door werken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:02

Netje schreef:
rozahorse schreef:
Ja dat is lastig.

Maar waarom dan niet (ik snap dat je je niet lekker voelt en dat je dan niet wilt)? Maar waarom zou je als je ziek bent jezelf niet voor 2 uurtjes op kunnen peppen (een Ibuprofen doet wonderen met koorts) en dan wél rijden. Ik bedoel: veel mensen zeggen ziek is ziek: ik probeer de vinger erachter te krijgen wáárom dan. Anders ben je niet echt ziek ??

Waarom kun je je dan niet een paar uurtjes oppeppen om op een schoolstoeltje te gaan zitten ?

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:03

Netje schreef:
rozahorse schreef:
Ja dat is lastig.

Ziek is idd ziek.
Zeker als je koorts hebt en je gaat je dan lichamelijk inspannen, (ook al ga je niet intensief rijden) Is dit een enorme inspanning voor je lichaam.
Je hebt koorts omdat er een bacterie in je lichaam aanwezig is, en je lichaam is druk bezig deze bacterie op te ruimen(wat erg veel energie vergt) als je dan ook nog gaat paardrijden moet je lichaam daar ook energie aan besteden.
Je lichaam kan niet twee dingen tegerlijk en dus blijf je wat langer ziek.
Je kan dus beter thuis blijven en uitzieken Knipoog

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:08

Mijn ouders vinden dat als ik te ziek ben voor school ik ook te ziek ben om naar de paarden te gaan. Ze staat 24/7 in de wei dus ze hoeft niet perse beweging te hebben dat zorgt ze dan zelf wel voor. Mijn moeder voert dan meestal even snel of neemt der ook even mee uit wandelen, handig zo'n paardengekken moeder die zelf ook heeft gereden en uren door de bossen heeft geworven met haar verzorgpony's Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:13

Ziek is ziek, inderdaad. En als je ziek bent, denk je niet eens aan paardrijden.

Blijkbaar kan dochterlief een tandje erbij zetten om toch paard te rijden. Heel flink, getuigt van doorzettingsvermogen.
Alleen, als dat voor het paard wel kan, kan dat dan voor school ook niet?
Logisch dat ze daar wat minder gemotiveerd voor is, maar als het voor de hobby kan, moet het voor de verplichtingen ook.

Dus de vraag is niet; Wel paardrijden als je je te ziek voor school voelt?
maar: Geen school als je je gezond genoeg voelt voor je paardrijles?

vind ik...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:19

runningkawa schreef:
paard rijden is voor mij ook ontspannender maar lichamelijk veel minder inspannend.
Misschien dat je niet alles van de stof goed opneemt als je niet fit bent, maar daar zitten lukte me altijd wel redelijk Lachen

wat heb je aan school waarneer je de stof niet opneemt?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:19

ziek is ziek, als je kunt rijden, kun je ook naar school, wat als je later een baan hebt, en je meld je ziek, terwijl jij op je paard zit, komt de controlerend arts langs... leg dat maar eens uit Lips are sealed
mijn paard word er echt niet anders van als ik 1 of 2 dagen niet kom, die krijgt haar aandacht wel van anderen en ook haar box word wel gedaan.....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:22

Dana01 schreef:
ziek is ziek, als je kunt rijden, kun je ook naar school, wat als je later een baan hebt, en je meld je ziek, terwijl jij op je paard zit, komt de controlerend arts langs... leg dat maar eens uit Lips are sealed
mijn paard word er echt niet anders van als ik 1 of 2 dagen niet kom, die krijgt haar aandacht wel van anderen en ook haar box word wel gedaan.....

en als dat niet het geval is? je paard verder geen individuele aandacht krijgt?
je zult zelf voor het paard gekozen hebben Knipoog moet je er ook de lasten van meedragen Lachen
paard kan voor zichzelf niet zo zorgen als jij voor jezelf kan zorgen Knipoog

dus of vervanging regelen . of gewoon gaan Knipoog paard op stal laten staan is oneerlijk tegenover je paard!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:23

die vervanging heb ik geregeld de dag dat ze geboren werd, ik houd er namelijk niet van om voor verassingen te komen, daarom kan ik dus ook zeggen : ziek is ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:24

smurffie schreef:
runningkawa schreef:

wat heb je aan school waarneer je de stof niet opneemt?

Niet alles wil niet zeggen niks Lachen

En wat heb je aan paardrijles als je de stof niet goed opneemt? Tong uitsteken

Nee lichamelijke inspannen voor de hobbie wel kunnen, is andere dingen als werk en school ook kunnen Ja
Werk/school gaat voor hobbie Lachen

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:26

Ja Ja

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:27

Ik zou niet gaan rijden.
Want dan word het alleen maar erger is mijn ervaring Clown

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:29

runningkawa schreef:
Als je kunt rijden kun je ook naar schook/werk is wat wij thuis hebben meegekregen Ja
En daar kan ik me ook nog steeds in vinden Ja
En gezien ik rijden niet snel oversloeg heb ik ook maar weinig ziekmeldingen op school/werk Lachen

Zo ging dat bij mij thuis ook. En eigenlijk doe ik het nog steeds zo. Als ik zo ziek ben dat ik me ziek meld bij het werk ga ik s avonds ook niet naar de paarden. Als ik naar de paarden kan dan kan ik ook werken.

Netje schreef:

Ik kan me prima oppeppen om te gaan rijden. Maar als ik dat kan, kan ik dus ook werken. Ik zie werkelijk geen verschil tussen 8 uur op kantoor zitten (in mijn geval) of 2 uur fysiek actief zijn bij de paarden.

Daarbij bevorder je je herstelproces niet door als je ziek bent toch te gaan rijden (met hulp van ibuprofen oid). Daarmee vertraag je het herstelproces alleen maar. Je hebt verplichtingen (school of werk) als je die verzaakt vind ik het raar om wel je hobby te gaan uitoefenen. Lachen