Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MyWishMax schreef:Nee, de NRPS wil gewoon graag dat je lid wordtWij hebben het namelijk ook zonder lidmaatschap gedaan en zijn pas later lid geworden
maar mijn merrie staat nu nog op naam van mijn vriend en ik wil die ook op mijn naam, ga ik trouwens nu maar eens meteen regelen
MyWishMax schreef:MyWishMax schreef:Nee, de NRPS wil gewoon graag dat je lid wordtWij hebben het namelijk ook zonder lidmaatschap gedaan en zijn pas later lid geworden
Maanling schreef:Ik.
Er is feitelijk geen eigendomsbewijs als zodanig. Daarmee bedoel ik een standaard document wat je kunt aanvragen ofzo en waarmee je onomstotelijk bewijst dat een paard van jou is.
Het enige wat je kunt aanvoeren is een overdrachtsbewijs waarin staat dat jouw paard voor een bepaald bedrag is overgegaan van eigenaar 1 naar eigenaar 2. Allebei moeten tekenen, verkoper en koper.
Dat heb ik wel van mijn laatste pony danMijn andere twee helaas niet.
Heb je dat niet, dan is er eigenlijk geen bewijs van eigendom. Hoewel het in de praktijk ook nog wel eens wilt helpen als je kunt aantonen dat je bijv al tijden de verzekering, stalling enzo betaalt.
Lowara schreef:paspoort is geen bewijs van koop/ eigenaar, een A4tje met handtekening vorige eigenaar en de jouwe met datum koop ,plaats en chipnummer sta je zelfs al sterker dan met een paspoort met je naam erop. ( heb ik uit laten zoeken door een advocaat )
En hoe is t met ysa? Heb je nog leuke foto's? LadyAngel schreef:Je kan er ook bij zetten dat je niet lid wilt worden van het stamboek, dan betaal je alleen overschrijvingskosten en dus niet de entree en het lidmaatschap, gewoon even mailen als dat kan.
Zo kan het in elk geval wel bij de welsh, halflinger, ...
Meryl schreef:Heb 3 week geleden een nieuw paard gekocht en deze ook op naam laten zetten bij het KWPN. Hierbij kreeg ik een formulier en kon ik aangeven of ik lid wilde worden of niet. Heb dus aangegeven dat ik geen ldi wilde worden en geloof dat ik nu iets van 35 euro kwijt ben oid.