Paard op naam zetten, belachelijk hoge kosten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Re: Paard op naam zetten, belachelijk hoge kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 09:57

idd voor niets gaat de zon op. Maar een paardje overschrijven en dan bijna €100,- moeten betalen vind ik idioot, en dat ze me opleggen om lid te worden.
En een auto overschrijven kost vele malen minder, volgens mij heb ik niet meer dan €20,- betaald, en dat is een groot verschil;)

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:01

ja maar dat kan ook gewoon bij het postkantoor...een hele andere procedure...minder arbeidsloon e.d

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 10:03

tja maybe, maar het overschrijven kost al 20,-
en entree geld? Lidmaatschap?
voor wat?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:04

MyWishMax schreef:
Nee, de NRPS wil gewoon graag dat je lid wordt Lachen Wij hebben het namelijk ook zonder lidmaatschap gedaan en zijn pas later lid geworden Knipoog

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:11

ik was geen lid meer van het kwpn, maar heb mijn paard laten dekken...kreeg ik uiteindelijk ook een brief + factuur, zodat ik straks het veulen kan registreren...en dan straks maar weer het abonnement opzeggen Haha! maar mijn merrie staat nu nog op naam van mijn vriend en ik wil die ook op mijn naam, ga ik trouwens nu maar eens meteen regelen Haha!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:12

maar zou iemand me uit lkunnen leggen waarom je je paard perse op jou naam op paspoort wil hebben staan?
als je keuringen e.d loopt kan ik me er iets bij voorstellen, maar verder maakt het niets uit. chipnummer van je paard kan je wel over laaten schrijven, verder is het hoe lowara al eerder verteld, met een koopovereenkomst ( wat in principe al een bankoverschrijving kan zijn met duidelijke omschrijving) sta je sterker in een rechtzaak dan met een paspoort waar jou naam in staat als eigenaar

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:25

staat natuurlijk ook heel leuk, mijn naam bij het papier van mijn paard... Haha!
en voor anderen waarschijnlijk ivm fokken ??

echt een goed antwoord zou ik niet kunnen geven, het is vooral meer qua gevoel dat je er dan bij hebt.... dat ie dan meer van jou is.....

Maar is het dus echt geen bewijs dat dat paard dan van jou is? Welk bewijs heb je dan nodig dat dat betreffende paard van jou is?
Laatst bijgewerkt door Libiris op 30-01-08 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 10:31

ow naja dat was mijn rede eigenlijk niet, maar ik dacht, stél dat mijn paard gestolen wordt, dan kan ik niet aan tonen dat hij van mij is,... of is dat onzin? Want anders laat ik het zo,

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:35

Misschien dat er eens een sticky zou moeten komen over het eigendomsbewijs bij paarden, en dat paspoort helemaal geen eigendomsbewijs is.
Niet veel mensen weten dat volgens mij.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:00

MyWishMax schreef:
MyWishMax schreef:
Nee, de NRPS wil gewoon graag dat je lid wordt Lachen Wij hebben het namelijk ook zonder lidmaatschap gedaan en zijn pas later lid geworden Knipoog

Nou echt niet, ik kon niet overschrijven zonder lid te zijn, vorig jaar april. Heb gewoon eind november het lidmaatschap weer opgezegd, want ik vind het blad niet interessant om lid van te zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:01

Misschien is het dan veranderd? Want ik heb het over 3 en een half jaar geleden Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:11

Ik zou nou ook wel eens willen weten wat dan wel word gezien als eigendomsbewijs? Als een paspoort al niets uit maakt. Waarom zou ik dan mijn pony's op mijn naam moeten zetten?
Worden ze bv gestolen heb ik nog geen poot om op te staan, ook al zouden ze op mijn naam staan. Wie weet hoe dat nou echt in mekaar zit? Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:14

Ik.

Er is feitelijk geen eigendomsbewijs als zodanig. Daarmee bedoel ik een standaard document wat je kunt aanvragen ofzo en waarmee je onomstotelijk bewijst dat een paard van jou is.

Het enige wat je kunt aanvoeren is een overdrachtsbewijs waarin staat dat jouw paard voor een bepaald bedrag is overgegaan van eigenaar 1 naar eigenaar 2. Allebei moeten tekenen, verkoper en koper.

Heb je dat niet, dan is er eigenlijk geen bewijs van eigendom. Hoewel het in de praktijk ook nog wel eens wilt helpen als je kunt aantonen dat je bijv al tijden de verzekering, stalling enzo betaalt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:17

Maanling schreef:
Ik.

Er is feitelijk geen eigendomsbewijs als zodanig. Daarmee bedoel ik een standaard document wat je kunt aanvragen ofzo en waarmee je onomstotelijk bewijst dat een paard van jou is.

Het enige wat je kunt aanvoeren is een overdrachtsbewijs waarin staat dat jouw paard voor een bepaald bedrag is overgegaan van eigenaar 1 naar eigenaar 2. Allebei moeten tekenen, verkoper en koper.

Dat heb ik wel van mijn laatste pony dan Haha! Mijn andere twee helaas niet.

Heb je dat niet, dan is er eigenlijk geen bewijs van eigendom. Hoewel het in de praktijk ook nog wel eens wilt helpen als je kunt aantonen dat je bijv al tijden de verzekering, stalling enzo betaalt.

Ze zijn niet verzekerd, en staan aan huis dus dat zal moeilijk gaan dan!

Maar bedankt voor je uitleg Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:19

Dat is ook moeilijk. Ik wist het ook allemaal pas nadat ik Jo heb gekocht (contant betaald) dus ik heb ook niets op papier staan. Ik betaal wel pensiongeld, en verzekering dus als de nood aan de man komt kan ik daar misschien ooit iets mee. Maar dat is niet eens zeker....

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:20

Lowara schreef:
paspoort is geen bewijs van koop/ eigenaar, een A4tje met handtekening vorige eigenaar en de jouwe met datum koop ,plaats en chipnummer sta je zelfs al sterker dan met een paspoort met je naam erop. ( heb ik uit laten zoeken door een advocaat )

Dit klop ook wel, maar het is gewoon leuk om je eigen naam op het paspoort te hebben staan! Haha!
Die van mij heb ik ook nog niet over laten schrijven. Was van plan om dat te laten doen als het schip met geld binnen komt varen...

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:22

Ik heb mijn haf ook nog niet op mijn naam staat ik heb ook geen idee wat de kosten zijn en hoe het gaat (hier heb ik me nog niet in verdiept).

Ik heb wel van de vorige eigenaar een kaartje gehad waarop staat dat ze me nog heel plezier wensen met mijn pony.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:23

Nou hopen dan maar dat ze niet gestolen worden dan!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:24

ook stalling en verzekering wordt niet als bewijs gezien..
feitelijk alleen handtekeningen op papier, en heel strikt gezegd is een mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst.
wel heb je dan weer een getuige nodig. mocht iets een zaak worden dan telt natuurlijk wel mee als je vanaf een bepaalde datum een paard verzekerd en onderhouden hebt,.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 13:34

nou das dan knap K*T! Want ik betaal geen stalling, en mijn paarden zijn niet verzekerd, tenminste, ze hebben geen eigen apparte verzekering. Dus ik heb geen poot om op te staan?!

Wat een vage bedoeling dan allemaal, want dan heeft op naam zetten dus inderdaad gewoon geen zin...

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:47

Je kan er ook bij zetten dat je niet lid wilt worden van het stamboek, dan betaal je alleen overschrijvingskosten en dus niet de entree en het lidmaatschap, gewoon even mailen als dat kan.
Zo kan het in elk geval wel bij de welsh, halflinger, en shetlander dus vast ook wel bij het nrps..

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 13:58

@LadyAngel hoe is het? Lachen En hoe is t met ysa? Heb je nog leuke foto's?

En tja ik had ze dus gemailt, maar ik kreeg dus terug dat ik het bovenstaande moest betalen, en dat ik lid moest worden...
Zal ze nog wel een keer mailen dan

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:01

LadyAngel schreef:
Je kan er ook bij zetten dat je niet lid wilt worden van het stamboek, dan betaal je alleen overschrijvingskosten en dus niet de entree en het lidmaatschap, gewoon even mailen als dat kan.
Zo kan het in elk geval wel bij de welsh, halflinger, ...

Ik heb er net naar geïnformeerd voor mijn Haflinger, je moet wel lid worden van de KVTH. Lidmaatschap kost € 50,-, overschrijven iets van € 12,-

Je kunt het beste een koopcontract opstellen als je een paard koopt met je eigen handtekening en die van de vorige eigenaar, daarmee kun je echt aantonen dat het paard van jou is.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:04

ik heb in september mijn NRPS gekocht en in december over laten schrijven nou ik shrok ook wel een beetje van de kosten..
wist dat het niet heel weinig was dus had er iets langer mee gewacht omdat ik haar ook heb laten verzekeren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:05

Meryl schreef:
Heb 3 week geleden een nieuw paard gekocht en deze ook op naam laten zetten bij het KWPN. Hierbij kreeg ik een formulier en kon ik aangeven of ik lid wilde worden of niet. Heb dus aangegeven dat ik geen ldi wilde worden en geloof dat ik nu iets van 35 euro kwijt ben oid.

Wat een stelletje flikkers zijn het dan bij het kwpn. Ik moet namelijk wel lid worden Boos! Boos! Boos!

En volgens de kwpn site moet je trouwens wel degelijk lid worden....