Hoelang nemen jullie een paard op proef ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

risky

Re: Hoelang nemen jullie een paard op proef ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:06

ik zou mijn paard nooit op proef meegeven, ze kunnen hier komen proberen (zo weet je dat er geen rare dingen gebeuren met je paard bv dat je niet ineens een kreupel paard terug krijgt omdat ze er mee hebben lopen kl§te)

zelf ga ik kijken naar een paard en als ie me bevalt dan spreek ik direct af wanneer ik hem kom ophalen

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:11

Ik heb Sjoukje twee weken op proef gehad, maar na een paard dagen wist ik al wel dat ze nooit meer weg zou gaan. Alle vier de paarden waar ik ben wezen gekeken mochten mee op proef en dat vond ik zelf eigenlijk ook wel belangrijk. Als je duidelijke afspraken maken op papier i.v.m. ziekte, kreupelheid en dergelijke kan het in mijn ogen geen kwaad om een paard mee te doen op proef. Als ik mijn paard zou willen verkopen en iemand wil haar op proef dan ben ik alleen maar eerder gerustgesteld dat die gene echt wil zien of ze bij elkaar zouden passen. Want in de huidige stal kan een paard heel anders zijn dan in zijn nieuwe stal..

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:28

Probeer toch zo lang mogelijk.
2weken vind ik het minimum,
want op een weekje leer je een paard niet goed kennen, volgens mij toch...
Clown

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:42

Het liefst toch inderdaad 2 weken, maar heb nog niet 1 paard op proef gehad. Helaas is het resultaat daarvan dat ik inmiddels mijn derde paard te koop heb staan. Hoewel eigenlijk voornamelijk door domme pech hadden waarschijnlijk 2 van deze keren voorkomen kunnen worden met een proeftijd.

Bij aanschaf van een volgende pony zal ik dit dus toch proberen te krijgen. Hoewel ik héél goed kan begrijpen waarom mensen het niet doen (ik zou er zelf ook heel hard over moeten denken als iemand mij dat nu zou vragen) is het wel ontzettend jammer. Als proeftijd gebruikelijker zou zijn zouden er veel meer goede combinaties gevormd worden zonder het leed van vaker dan nodig van eigenaar verwisselen, daar ben ik van overtuigd Ja

Zo vaak je wilt komen rijden is leuk, maar ik beperk mij bij het zoeken van een pony niet tot een half uur van huis, en om een week lange elke dag 1,5 tot 2 uur te rijden om een pony te proberen die mogelijk eenmaal op zijn nieuwe stal zich toch anders gedraagd (dit heb ik helaas mogen ondervinden) nee dat gaat me toch te ver..