Het liefst toch inderdaad 2 weken, maar heb nog niet 1 paard op proef gehad. Helaas is het resultaat daarvan dat ik inmiddels mijn derde paard te koop heb staan. Hoewel eigenlijk voornamelijk door domme pech hadden waarschijnlijk 2 van deze keren voorkomen kunnen worden met een proeftijd.
Bij aanschaf van een volgende pony zal ik dit dus toch proberen te krijgen. Hoewel ik héél goed kan begrijpen waarom mensen het niet doen (ik zou er zelf ook heel hard over moeten denken als iemand mij dat nu zou vragen) is het wel ontzettend jammer. Als proeftijd gebruikelijker zou zijn zouden er veel meer goede combinaties gevormd worden zonder het leed van vaker dan nodig van eigenaar verwisselen, daar ben ik van overtuigd 
Zo vaak je wilt komen rijden is leuk, maar ik beperk mij bij het zoeken van een pony niet tot een half uur van huis, en om een week lange elke dag 1,5 tot 2 uur te rijden om een pony te proberen die mogelijk eenmaal op zijn nieuwe stal zich toch anders gedraagd (dit heb ik helaas mogen ondervinden) nee dat gaat me toch te ver..