Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Madeleine16 schreef:Ik heb het paard gekocht om 16 jarige leeftijd omdat ik hem al verzorgde en een leuke oude dag te geven met recreatief rijden en in de bak. Maar zijn cornage werd steeds erger dat ik geneeens kon rijden meer etc. Bovendien ben ik ook nog te zwaar en was dat voor hem nog moeilijker om mee te dragen. Zijn spieren verzuurden ook heel snel. Ik kocht hem al met cornage. Heb dit nooit verder laten onderzoeken,
Ze rijden zo vaak door eigen zeggen!
Maanling schreef:@ bijoekimmie: Het is aan TS om te bepalen wat ze met het paard deed toen bleek dat het dier niet gelukkig werd van 'echt' werken en niet aan ons. Als het haar beter leek om het dier niet het land op te gooien maar om hem te verkopen, op soort van pensioen te zetten met wel nog veel aandacht, dan is dat haar beslissing. Daar kunnen en mogen wij niet over oordelen. TS kende het paard al toen ze het kocht, dus het is mijns inziens heel normaal dat ze een goede inschatting kon maken van wat er nog mogelijk was. Als dat door de tijd heen steeds minder werd, kan ik me voorstellen dat ze een andere oplossing zocht.

Madeleine16 schreef:Ik krijg PB's van mensen die erg diep over al op ingaan.
Ik plaats dit topic om advies te vragen wat ik met het contact aanmoet, wel wat laten horen zo ja hoe etc enzo.
Niet of ik het paard had moeten verkopen, dat ik had kunnen weten dat hij ineens minder werd etc.
Graag geen PB's meer daarover, aangezien ik daar geen advies over vraag en in mijn ogen dus offtopic is.
Voor andere adviesen en eventuele voorbeelden wat ik kan sturen staat mijn postvak al te graag open.
Een aangetekende brief is inderdaad een goed idee, denk dat ik dat maar ga doen en nog even op papier zet wat we hadden afgesproken. Wordt de reactie dus maar afwachten...
Madeleine16 schreef:Nog even iets waar ik aan zat te denken:
Heeft het wel zin om te corresponderen met mensen die tegen je zeggen dat je je bek moet houden en dat je niet goed voor het paard heb gezorgd? Heeft dat wel nut? Ik doe het met alle liefde hoor, maar ik vraag me echt af wat die mensen van mij willen aangezien ik nog meer dreig smsjes en mailtjes binnen krijg.

Klara16 schreef:Het paard terugkopen kan ze toch helemaal niet? (geen geld, geen stal enz). Bovendien had ik begrepen dat die mensen hem ook niet willen verkopen.
Ik zou het gewoon allemaal negeren. Je zegt zelf dat die mensen neit duidelijk laten weten wat ze van jou willen, en eigenlijk hebben ze ook niets te willen. Ze wisten wat ze kochten en daarmee uit.
Het is niet jouw probleem. concentreer je maar op je tentamens