Ouder paard verkocht, nu problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Ouder paard verkocht, nu problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:19

Op deze manier denk ik dat je je eigen ogen ingooit.. Wie heeft het paard verkocht en aan wie is het verkocht? Die mensen kunnen zoeken naar een oplossing, het meisje heeft er dus niets mee te maken en daarmee sms-en/ msn-en kun je dus beter laten idd.

Overigens mag je geen sms-jes e.d. openbaar zetten op bokt, dus daarvoor ga ik TeM-men..

Maar hoe weet je trouwens dat ze zovaak rijden. Eigen zeggen of vermoedens of..?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 08:21

Ik heb het paard gekocht om 16 jarige leeftijd omdat ik hem al verzorgde en een leuke oude dag te geven met recreatief rijden en in de bak. Maar zijn cornage werd steeds erger dat ik geneeens kon rijden meer etc. Bovendien ben ik ook nog te zwaar en was dat voor hem nog moeilijker om mee te dragen. Zijn spieren verzuurden ook heel snel. Ik kocht hem al met cornage. Heb dit nooit verder laten onderzoeken,
Ze rijden zo vaak door eigen zeggen!

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:51

Madeleine16 schreef:
Ik heb het paard gekocht om 16 jarige leeftijd omdat ik hem al verzorgde en een leuke oude dag te geven met recreatief rijden en in de bak. Maar zijn cornage werd steeds erger dat ik geneeens kon rijden meer etc. Bovendien ben ik ook nog te zwaar en was dat voor hem nog moeilijker om mee te dragen. Zijn spieren verzuurden ook heel snel. Ik kocht hem al met cornage. Heb dit nooit verder laten onderzoeken,
Ze rijden zo vaak door eigen zeggen!

Mmm, ik ben geen dierenarts dus maar even een vraagje. Cornage ontstaat toch door een probleem bij het strottehoofd of stembanden? Hoe wordt dit erger? En hoe kan het nu ( volgens de huidige eigenaren ) weg zijn Gestoord
Overigens heb je ook een berichtje. Ik hoop dat je een oplossing vindt voor je probleem.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:54

Cornage gaat volgens mij nooit over, tenzij operatief verholpen toch?

Ik vind het echt schandelijk hoe er met dit dier word omgesprongen en wat ze jou nu in de schoenen willen schuiven. Ik denk overigens wel dat het beter was geweest om het dier in te laten slapen of minstens een contract op te stellen bij verkoop, nu heb je niks zwart op wit, dus men kan zoveel beweren nu..

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:56

Sorrie ik vind dit wel een heel raar verhaal hoor.
Je wist voor je dit paard zelf kocht toch ook wat hij mankeerde en hoe zwaar je was en dan kan je niet meer rijden dan verkoop je hem zelf ook weer door. Had hem dan op het land gezet of hem zelf in laten slapen dan had je hier ook geen last van gehad. Je hebt er zelf ook niet veel voor over gehad om andere leuke dingen met hem te doen zoals wandelen etc. Nee je kan niet meer rijden in de bak dus verkopen we hem maar en nu hebben die mensen dus hetzelfde als jou.
Waarschijnlijk hebben jij en ook die mensen de mankementen van het paard dus helemaal verkeerd ingeschat.

Wat ik in deze situatie dus zou doen is samen met mijn ouders om de tafel gaan zitten met die andere mensen en een goede oplossing zoeken voor het paard. En als je daarbij de helft terug moet betalen en eventueel de kosten deelt voor het inslapen of iets dergelijke dan hebben jullie dat toch netjes opgelost, jullie hebben in mijn ogen allebei een inschattingsfout gemaakt wat betreft het paard.
Je geeft aan geen geld te hebben, leen het desnoods even van je ouders of wie dan ook en geef het netjes terug van je zelf verdiende werk of kinderbijslag.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:05

als ik zo'n paard had gehad, had ie bij mij een mooi einde gehad.

als een osteopaat zegt dat ie op is, zou ik het paard echt niet te verkopen..

mensen zijn niet te vertrouwen, neem dat maar van mij aan,
er zijn minder mensen wel te vertrouwen dan andersom,
dus de kans is groot dat je paard aan mensen word verkocht die niet de beste bedoelingen hebben

probeer het dier al dan niet via een omweg, terug te kopen of in elk geval een beter leven te geven als zo.
dat ben je hem IMO wel verschuldigd

en laat het voor iedereen een les zijn, verkoop geen ziek paard!!

als je een paard hebt dat zoiets mankeerd, maar nog wel zo nu en dan een bosritje kan maken, leen je paard dan uit, zodat je zelf het heft in handen houd.

vind het erg naar voor het paard.
en ik snap dat je zelf ook verdrietig bent,maar ik denk dat je te weinig hebt nagedacht toen je hem hebt verkocht.

hopelijk kun je iets regelen, goed iig dat je er vanalles aan doet hem daar weg te krijgen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-08 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic reactie op verwijderd bericht verwijderd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:13

@ bijoekimmie: Het is aan TS om te bepalen wat ze met het paard deed toen bleek dat het dier niet gelukkig werd van 'echt' werken en niet aan ons. Als het haar beter leek om het dier niet het land op te gooien maar om hem te verkopen, op soort van pensioen te zetten met wel nog veel aandacht, dan is dat haar beslissing. Daar kunnen en mogen wij niet over oordelen. TS kende het paard al toen ze het kocht, dus het is mijns inziens heel normaal dat ze een goede inschatting kon maken van wat er nog mogelijk was. Als dat door de tijd heen steeds minder werd, kan ik me voorstellen dat ze een andere oplossing zocht.

Waar het nu om gaat is het vreemde gedrag van de kopers en niet het feit dat het dier verkocht is.

@TS: ik denk dat je al heel verstandig bent geweest door het contact met de dochter via msn te verbreken.

Het enige wat je nu nog kunt doen aangezien het telefonisch niet lukt is een brief sturen. Stuur die aangetekend met handtekening retour, dan kunnen ze niet zeggen 'ik heb het niet gehad'. En het komt allemaal wat 'officieler' over, dat kan ook geen kwaad.

Zet in die brief de voorwaarden waaronder het paard verkocht is, dat je verdrietig wordt van het feit dat het nu zo slecht gaat, en vraag vooral wat de kopers nu eigenlijk willen. Hou een kopie van die brief.

Krijg je daar een redelijk antwoord op, dan is de weg open voor een gesprek.

Krijg je daar helemaal geen antwoord op, of iets belachelijks, laat dan wederom per aangetekende brief weten dat je niet verder met ze in discussie wilt, maar dat jij het contact verbreekt. Hou weer een kopie.

Maak de brieven samen met je ouders, en blijf aardig en redelijk en hou je bij de kale feiten! (ook al zal dat soms moeilijk zijn)

Ik denk dat je alleen op bovenstaande manier echt een afsluiting krijgt van het hele gedoe.

Veel succes in ieder geval met de hele toestand en met je tentamens.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:28

Maanling schreef:
@ bijoekimmie: Het is aan TS om te bepalen wat ze met het paard deed toen bleek dat het dier niet gelukkig werd van 'echt' werken en niet aan ons. Als het haar beter leek om het dier niet het land op te gooien maar om hem te verkopen, op soort van pensioen te zetten met wel nog veel aandacht, dan is dat haar beslissing. Daar kunnen en mogen wij niet over oordelen. TS kende het paard al toen ze het kocht, dus het is mijns inziens heel normaal dat ze een goede inschatting kon maken van wat er nog mogelijk was. Als dat door de tijd heen steeds minder werd, kan ik me voorstellen dat ze een andere oplossing zocht.

Ik weet dat het niet aan mij is maar dat de TS zelf beslissingen moet maken, maar ze kon dit paard al en ze wist wat het mankeerde. Ze heeft het paard zelf ook maar een jaartje gehad dus ik denk dus dat ze zelf ook een verkeerde inschattingsfout heeft gemaakt maar dat had ik al gezegd. IK denk eerder dat de TS niet gelukkig werd van in de bak rijden omdat het paard dit niet aankon ivm artrose. Van andere dingen zou het misschien wel gelukkig van worden tenzij de artrose zo erg is dat het dus al pijn had bij de TS.
Het maakt ook niet uit dat je een inschattings fout (maken we allemaal wel eens hoor) heb gemaakt maar probeer er dan nu samen met de nieuwe eigenaren een oplossing voor te zoeken zodat het paard niet de dupe van deze situatie gaat worden.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:41

Dan moet de Ts ook maar plek hebben om het paard terug te nemen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 09:44

Ik krijg PB's van mensen die erg diep over al op ingaan.
Ik plaats dit topic om advies te vragen wat ik met het contact aanmoet, wel wat laten horen zo ja hoe etc enzo.
Niet of ik het paard had moeten verkopen, dat ik had kunnen weten dat hij ineens minder werd etc.

Graag geen PB's meer daarover, aangezien ik daar geen advies over vraag en in mijn ogen dus offtopic is.

Voor andere adviesen en eventuele voorbeelden wat ik kan sturen staat mijn postvak al te graag open.

Een aangetekende brief is inderdaad een goed idee, denk dat ik dat maar ga doen en nog even op papier zet wat we hadden afgesproken. Wordt de reactie dus maar afwachten...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:51

Joh, niet meer reageren op deze mensen. 400 Euro voor een kwpn-er van 17 jaar is niets, dan kun je wel nagaan dat het geen geschikt rijpaard meer is. Deze mensen wilden voor weinig geld een paard hebben en nu blijkt het niet te gaan zoals ze het graag gewild hadden. Pech voor hun...niet jouw probleem.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 09:56

Nog even iets waar ik aan zat te denken:

Heeft het wel zin om te corresponderen met mensen die tegen je zeggen dat je je bek moet houden en dat je niet goed voor het paard heb gezorgd? Heeft dat wel nut? Ik doe het met alle liefde hoor, maar ik vraag me echt af wat die mensen van mij willen aangezien ik nog meer dreig smsjes en mailtjes binnen krijg.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:01

het blijft lastig.

wat diablo zegt was ook mijn eerste idee.. dat weet je toch.
maar ja. als de oude eigenaren hem nu graag terug willen. wouden ze dat niet toen je hem verkocht? beetje vaag.

ik zou inderdaad nog maar een keer bellen naar de ouders of langs gaan, samen met jouw ouders.
en dan vertellen dat je het paard per direct terug neemt, want dit is zonde. ze krijgen dan gewoon weer 400 euro. de rest is eien risico.

schelden heeft geen zin. je moet gewoon aangeven wat jij er van vind van mijn part in een brie.

zoiets van:

ik heb het paard moet liefde gehad, maar hij was zo oud dat hij niet meer vollop bereden kan worden. omdat ik toch graag een goede laatste dag voor het paard wou, dacht ik. verkoop ik hem voor 400 euro en zeg ik het erbij. normaal gezien als je een paard koopt voor 400 euro dan weet men wel dat dit geen top paard is waar je dagelijks op kan rijden.

ik heb vernomen dat jullie er wel vaak mee rijden, dit is niet te doen voor het paard en neemt problemen met zich mee. het lijkt mij dan ook logisch dat dit financiele gevolgen heeft.

ik neem aan dat wij allebei het beste voor het paard willlen en daarom stel ik voor dat ik het paard vooor 400 euro weer terug neem en er een goed plekje voor zoek, waar hij zijn laatste dagen kan slijten.

ik hoop hiermee duidelijk te zijn dat ik wel om het paard geef en jullie niet op kosten wil jagen. maar ook dat jullie mij niet van alles kunne verwijten. als je een paard koopt moet je er ook voor zorgen.

ik hoor nog van jullie...

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:07

Dit bewijst eens te meer dat je met goed fatsoen geen oud en/of gebrekkig paard meer kunt verkopen (uitzonderingen daar gelaten).
Vaak word ik door mijn fanatieke sport omgeving erop aangeken dat ik de paarden met gebrek zelf houd en de goede verkoop. Het is juist om deze reden vaak wordt het paard de dupe omdat de nieuwe eigenaren het niet zo nauw nemen.

Ik kan niet in je financiele situatie kijken maar mijn gevoel zegt terug halen. Hier word je ook niet gelukkig van als je weet dat je paard zo is terecht gekomen. En het paard verdient beter.
Er komt vast een creatieve oplossing.

Wij hebben in ieder geval voor een noodsituatie altijd wel een goed plekje vrij!
Laatst bijgewerkt door Pensionnetje op 25-01-08 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:09

Madeleine16 schreef:
Ik krijg PB's van mensen die erg diep over al op ingaan.
Ik plaats dit topic om advies te vragen wat ik met het contact aanmoet, wel wat laten horen zo ja hoe etc enzo.
Niet of ik het paard had moeten verkopen, dat ik had kunnen weten dat hij ineens minder werd etc.

Graag geen PB's meer daarover, aangezien ik daar geen advies over vraag en in mijn ogen dus offtopic is.

Voor andere adviesen en eventuele voorbeelden wat ik kan sturen staat mijn postvak al te graag open.

Een aangetekende brief is inderdaad een goed idee, denk dat ik dat maar ga doen en nog even op papier zet wat we hadden afgesproken. Wordt de reactie dus maar afwachten...

Het gaat niet zozeer of je jouw paard had moeten verkopen, dat is altijd je eigen beslissing. Waar ik vragen over heb is: hoe heb je je paard verkocht? En dat is wel degelijk on topic.
Heb je inderdaad alle informatie gegeven aan de kopers. Na een pm van mij verander je informatie in je profiel over dit paard. Dat kan niet kloppen......
Het is nu natuurlijk bijna 5 maanden na verkoop en ik denk dat het veel te laat is voor de kopers om nog met klachten aan te komen. Ze kunnen met een paard op leeftijd niet verwachten dat er mee gereden kan worden.
Lekker op hun eigen weiland zetten, af en toe eens wandelen en wellicht soms een lekker stapritje, dat is wat dit paard verdiend.
Iemand moet dit voor hem regelen.....

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:12

Jeetje.. veel succes!
Andijk is bij mij om de hoek..
Staat het paard bij hun thuis?!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:14

Madeleine16 schreef:
Nog even iets waar ik aan zat te denken:

Heeft het wel zin om te corresponderen met mensen die tegen je zeggen dat je je bek moet houden en dat je niet goed voor het paard heb gezorgd? Heeft dat wel nut? Ik doe het met alle liefde hoor, maar ik vraag me echt af wat die mensen van mij willen aangezien ik nog meer dreig smsjes en mailtjes binnen krijg.

Ik vind dat die mensen kinderachtig doen met hun dreig mailtjes Boos!
Ze kunnen toch normaal met je erover praten en een oplossing zoeken hoe het verder moet.

Het gaat om het belang van een paard en dat snappen ze blijkbaar niet Verdrietig

Jammer dat zulke mensen bestaan Verdrietig

hoop dat er snel een oplossing word gevonden voor het paard en dat ie niet hoef te lijden onder deze omstandig heden Verdrietig

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:19

Wat ik me afvraag....je verkoopt een paard met problemen naar een gezin begrijp ik. (niet aanvallend bedoeld) en die dochter wil er mee rijden....dan kun je enigzins inschatten dat dat fout gaat, kinderen willen nu eenmaal rijden en kunnen daarin inschattingsfouten maken.
Mensen die voor 400 euro een paard kopen kun je ook vraagtekens bij zetten (bij de kopers), te laat om te zeggen: niet verkopen

Persoonlijk zou ik alle contact verbreken. Paard is niet meer van jouw, geen beschikkingsrecht meer over.
Waar het op neer komt hoe vervelend ook: het is HUN probleem.
Je kan aanbieden om in contact met vorige eigenaar te komen, maar misschien kun je dat beter andersom doen. De vorige eigenaar contact met ze laten opnemen.
Dan is de keus aan hun: wegdoen/afmaken daar sta jij volledig buiten

In het verleden zelf wel eens een paard in goed vertrouwen goedkoop als recreatiepaardje doorverkocht. Daar heb ik (gezien de afloop) nog steeds een schuldgevoel over.
Daar ben ik door veranderd: ik wilde mijn paard niet 'wegbrengen', nu ben ik door schade en schande wijzer geworden....ik zou nu liever zelf wegbrengen dan een ander ermee te belasten.
Ook zodat ik WEET wat er met het paard gebeurd en bij verkoop sta je er buiten

We leven helaas niet in een land waar iedereen land heeft en je je paard overal zijn 'oude dag' kan laten slijten...het kost hier allemaal geld en het paard word slachtoffer van onze goede bedoelingen. Een luxeartikel en helaas ook een wegwerpartikel

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:39

Nogmaals, wat willen de mensen nu precies van je? En met wie heb je nu contact, met de koper of de dochter van..?

Wanneer je op een normale manier zakelijk communiceert moet hier best uit te komen zijn. Zolang je maar met de ouders praat vermoed ik, aangenomen dat je daar tzt de afspraken mee hebt gemaakt en hebt uitgelegd hoe de gezondheid van het paard is. De dochter heeft daar mijns inziens niets mee van doen.

Maar het is dus echt totaal afhankelijk van wat er allemaal onderling is besproken en afgesproken, hoe dit verhaal het beste afgehandeld kan worden..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:27

Ik zou een aangetekende brief sturen waarin je vraagt wat zij precies van jou willen, dat je geen prijs stelt op een andere vorm van communiceren dan per post (dus niet per telefoon, msn of email, dat geeft jou wat meer houvast, mocht het uit de hand lopen) en dat je de toon waarop de communicatie tot nu toe verlopen is niet apprecieert. Hou een heel formele toon aan, laat je niet door je emoties lijden in geval, hoe groot die verleiding ook is (kan ik me zooooo goed voorstellen). Voor zover ik van jou begrijp zijn dit mensen die je een beetje op afstand wilt houden, het is niet de bedoeling dat zij jou een paard door je keel duwen waar je misschien niet op zit te wachten, geen plaats en geld voor hebt. Ik neem aan dat je volkomen eerlijk bent geweest tijdens de verkoop en dat zij wisten wat ze kochten.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:53

Het paard terugkopen kan ze toch helemaal niet? (geen geld, geen stal enz). Bovendien had ik begrepen dat die mensen hem ook niet willen verkopen.

Ik zou het gewoon allemaal negeren. Je zegt zelf dat die mensen neit duidelijk laten weten wat ze van jou willen, en eigenlijk hebben ze ook niets te willen. Ze wisten wat ze kochten en daarmee uit.
Het is niet jouw probleem. concentreer je maar op je tentamens

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:12

als ze hem voor 400 euro hebt verkocht. dat geld heb je toch zo weer bij elkaar. gaat niet over een paar duizend.

stalling is een ander verhaal natuurlijk

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:22

@TS; ik was benieuwd of er nog ontwikkelingen waren?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:27

meis klink heel hard........... en geloof me ik heb het beste met jou en jouw ex paard voor.....

koop het dier terug, en breng het naar de slager........ oid

waarom, omdat dit dier hier niet gelukkig van wordt, jij ook niet.......

goed dan kost het je wat geld......... so be it, geld valt te verdienen, eer niet.....

sterkte

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:16

Klara16 schreef:
Het paard terugkopen kan ze toch helemaal niet? (geen geld, geen stal enz). Bovendien had ik begrepen dat die mensen hem ook niet willen verkopen.

Ik zou het gewoon allemaal negeren. Je zegt zelf dat die mensen neit duidelijk laten weten wat ze van jou willen, en eigenlijk hebben ze ook niets te willen. Ze wisten wat ze kochten en daarmee uit.
Het is niet jouw probleem. concentreer je maar op je tentamens

Ik begrijp ook nog steeds niet helemaal wat ze dan van je willen, je zegt dat ze het paard niet meer kwijt willen, toch wel een teken dat ze om hem geven. Als ik het goed begrijp zijn ze boos op je omdat ze denken dat je informatie achterhoudt, ze hebben je beschuldigt dat je niet goed voor het paard gezorgd hebt enz. Even voor de duidelijkheid ik zeg natuurlijk niet dat dat zo is he. Is het meschien verstandig om een derde partij te laten bemiddelen. Schelden heeft geen zin (van hun kant uit) Ik zou toch het belang van het paard voorop laten gaan en proberen hier een oplossing voor te zoeken. Leuk dat je over pm zoveel aanbiedingen krijgt om je paard over te nemen. Voor al die mensen er zijn meer dan genoeg oude beestjes te koop die een goed tehuis zoeken.
Nou ik hoop dat je eruit komt met ze. Als je het op prijs stelt wil ik eventueel wel contact met die mensen opnemen om te proberen samen een oplossing voor jullie en vooral je lieveling te zoeken.