geen pensionstallingsovereenkomst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: geen pensionstallingsovereenkomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:03

Alani schreef:
In een goed opgesteld contract zijn afspraken (rechten en plichten van beide partijen) helder omschreven en er kan dus maar zo geen 'draai' aan worden gegeven. Ik vind een contract onmisbaar en deze wordt met elke pensionklant dan ook gesloten. Eventueel worden specifieke wensen van de klant hierin opgenomen.

Zonder contract worden bij mij geen zaken gedaan.

Kijk, dat is nou net het punt. Eigenlijk denk ik er ook wel zo over maar ik heb weinig alternatieven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:03

Is zo'n papiertje überhaupt wel rechtsgeldig?
Oke je kunt wat bewijzen..maar rechtsgeldig?
Bordje rijden op eigen risico is dat ook niet Lachen

Zie bijv ook de prijswijzigingen de laatste tijd..dat terwijl er vaak wel een prijs wordt genoemd in het contract.
Ook daar staat dan vaak bij, mag verhoogd worden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:12

runningkawa schreef:

Zie bijv ook de prijswijzigingen de laatste tijd..dat terwijl er vaak wel een prijs wordt genoemd in het contract.

Tja dat is dus een kwestie van opletten wat erin staat! Een pensionprijs mag inderdaad niet verhoogd worden, tenzij dat in de overeenkomst is afgesproken (bijvoorbeeld een bepaald percentage of volgens index). Wat dat betreft, kan je beter geen contract hebben... Haha!

Ook mag een stalhouder niet eenzijdig de huisregels veranderen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:06

Een contract is gewoon rechtsgeldig, tenzij het zodanig met de wet in strijd is. Je moet er wel voorzorgen dat het enigsinds waterdicht is.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:23

runningkawa schreef:

Het is een onderhandse akte, en zolang er zaken in staan die in strijd zijn met de wet is deze geldig. Ik heb hem laten screenen door een jurist (van mijn werk en als je dicht bij het vuur zit Bloos )

Ik heb in het contract huisregels vastgelegd, maar ook zaken over het verhogen van het stalgeld en wat hier bij in begrepen is. Nou heb je natuurlijk altijd een aantal grijze gebieden zoals 'ter beoordeling van de pensionhouder' dit heeft bijv. betrekking op de hoeveelheid ruwvoer. Ik heb dit bewust gedaan omdat je niet op voorhand kan zeggen hoeveel een dier nodig heeft en hierin is het oog van de meester belangrijk. Maar het is me in het verleden vaak genoeg gebeurd dat eigenaren geen idee hebben hoeveel een paard nodig heeft en hem vervolgens voeren als of hij een cavia is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:06

Sammie schreef:
Een contract is gewoon rechtsgeldig, tenzij het zodanig met de wet in strijd is. Je moet er wel voorzorgen dat het enigsinds waterdicht is.

Formeel heb je helemaal gelijk, maar wat is de "machtsverhouding"? Als een pensionhouders dingen wil veranderen en de klant is daar tegen, dan zegt de pensionhouder toch gewoon dat je dan maar een andere plek moet gaan zoeken. Voor die klant minstens 10 anderen hoor.
Het is allemaal wel leuk bedacht en zelfs rechtsgelding, maar de praktische waarde is net zo betrekkelijk als de betrouwbaarheid van de pensionhouder!
Ik werk liever zonder contracten en met pensionhouders die gewoon doen wat ze afspreken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:23

RK vraagt: Is het rechtsgeldig. Ja dat is het. Simpel.
Of ze zich er vervolgens aan houden is een tweede en of je daar iets aan wil/kun doen is een derde.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:29

Op de pensionstal waar ik nu sta heb ik wel een contract getekend. De dingen die erin staan zijn allemaal heel logsich. Zo weet je gewoon waar je aan toe bent.
Zo weet je van te voren dus ook gewoon, past deze stal bij mijn wensen.